Nieuwe videokaart halen goed budget, maar welke ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBaronNed

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Hallo mensen,

Ik heb 2 jaar geleden een computer gekocht die bekent stond als een echt goede computer. Ik betaalde hier toen 1100euro voor. Helaas is inmiddels gebleken dat ik met spellen zoals: Call of Duty: Black ops en Assasins Creed problemen ondervind. Aangezien ik in de toekomst spellen wil spelen zoals Call of duty 3 en Battlefield 3 heb ik een update nodig in mijn computer. Ik heb al wat mensen gevraagd en heb een aantal meningen gehoord. Telkens bleek toch wel dat mijn videokaart gewoon te zwak is en de rest goed mee doet. Nu ben ik benieuw wat jullie mening hierover is en of jullie meer dingen zouden veranderen aan mijn computer. Ik heb een budget van ca. 400euro. Dit wil ik graag uitgeven aan wat nodig is voor optimale presaties met de nieuwste spellen. Dus meerdere dingen zijn welkom.

Computer:
MS Windows 7 Home Premium 64-bit,
Intel core i7 CPU 860 @ 2.80GHz,
8.0 GB RAM,
NVIDIA GeForce GT230 <-- Waarschijnlijk het probleem.

Beeldscherm:
HP2510i 25inch

Graag jullie meningen en suggesties om mijn computer de nieuwste spellen op top prestaties te kunnen draaien :D!

Alvast bedankt!

Gr. Baron

Trouwens als er meer gegevens bekent moet worden van mijn computer zoiets al voeding of dergelijke zouden jullie mij dan kunnen uitleggen hoe ik dat kan vinden :$ :P..

Thnx!

Gr Baron

Laatst bewerkt door een moderator:
De voeding zul je af moeten lezen aan de binnenkant van de computer. Mogelijk is het ook handig om het type moederbord te kennen.

Heb je voorkeur voor ATI of NVidea? wil je eventueel denken aan SLI / crossfire of alleen een enkele sterke kaart?

Je CPU is inderdaad nog steeds ruim voldoende om niet de bottleneck te zijn bij spelletjes.

Ik heb even mijn computer opgemaakt en op de voeding staat: hp-d3006a0 (volgens mij is dit gewoon een normale voeding)

Ik heb even mijn type nummer van de computer op google ingetypt en wordt doorverwezen naar deze site:

http://www.topproduct.nl/hardware/d...p-pavilion-p6260nl-desktop-pc-vs180aaabh.html

(sorry voor de lange link!)
Daar staan alle gegevens van mij computer. Ik heb alleen 8gb geheugen i.p.v. 6gb.

Op de vragen Ati/Nvidea en Sli/Crossfire. Ik ben totaal niet thuis in de computer wereld. Ik weet wel dat Nvidea en Ati 2 verschillende soorten videokaarten zijn, maar wat de voordelen en nadelen zijn totaal geen idee.
Ik heb eigenlijk helemaal geen voorkeur. Ik wil het liefste gewoon de beste samenstelling.

Bedankt alvast voor het lezen en graag reactie als mensen hier een idee over hebben :D.

Thnx gr Baron

Okee, een voeding is gewoon bij een winkel te halen en die kan er gewoon worden ingezet? Of moet je daarvoor iets speciaal hebben in je computer?

Denken jullie dat ik met een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart de nieuwste spellen van de komende tijd kan draaien?

Gr Baron

voor jou budget van 400 euro zou je bijna een complete pc samen kunnen stellen die de komende spellen nog aan kan.

maar jij hebt alleen een nieuwe voeding en grafische kaart nodig. Ik zou gaan voor een A-merk voeding van 700+ watt die heb je voor onder de 100 euro al. Met iets als dit http://www.alternate.nl/html/produc...t/Corsair/CMPSU-750TXV2/517599/?baseId=692268 kun je de komende tijd ruim mee vooruit. Indien je een andere gaat halen kijk wel even naar het merk en zoek even reviews op google op.

dat houdt een budget van 250-300 euro voor een videokaart over. Hiermee kun je zware high end gpu's halen zoals de hd6950. Ik zou gaan voor deze http://www.alternate.nl/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000 Deze kan eigenlijk in combinatie met jou huidige systeem alle spellen ruim op max draaien.

pas wel op dat hij in je kast past aangezien hij 27cm lang is. De meeste midtowers kunnen dit wel aan op het randje. Maar ik zou het toch nakijken. Als je een bekende kast heb kun je de naam hier ook wel even posten. Er zijn genoeg mensen die kunnen vertellen of het wel of niet gaat passen.

een voeding kun je overigens gewoon in je kast zetten en aansluiten geen probleem, maar aangezien je toen een kant en klaar systeem hebt gekocht zou ik als ik jou was wel even kijken naar de afmetingen van je kast. Vaak willen ze kant en klare systeem in een zo klein mogelijke kast zetten. Dit kan dus problemen opleveren voor je videokaart.

Laatst bewerkt:
Super bedankt voor deze uitleg. :D

De link die ik eerder in de topic heb gepost staan de gegevens van de kast.
de afmetingen zijn als volgt:
Gewicht en omvang
Breedte:175 mm
Diepte:414 mm
Hoogte:387 mm
Gewicht:9.600 g

Stel dit is te klein wat is dan de oplossing? Een grote kast kopen of iets dergelijks is dat mogelijk?

Gr Baron

Daar kan ik niet zoveel mee, niet jou schuld had ik zelf ook kunnen weten.

Dit kun je het beste zelf even opmeten. Kijk eens naar je huidige videokaart en meet dan eens hoelang hij maximaal mag zijn voor hij iets raakt.

Okee ga ik even doen morgen.

Maar ik begrijp wel als het eventueel niet zou passen omdat er iets in de weg zit, zou ik gewoon een grote kast kunnen kopen en alles overplaatsen?

Gr

Dat is inderdaad gewoon mogelijk en een goede kast is ook niet zo duur. Ik zal morgen wel even een beetje rondkijken voor suggesties

Je bent een toppertje Noudi93 :)

Thnx voor je hulp.
Mijn doel is gewoon een computer hebben die de komende tijd alle nieuwe spellen gemakkelijk op highest grafics aankan.

Ik denk dat ik momenteel zit op:
Nieuwe Voeding
Nieuwe Videokaart
Evt nieuwe behuizing

Gr Baron

Laatst bewerkt:
je zit met een behuizing als dit wel goed http://azerty.nl/8-1044-321431/cooler-master-elite-430-midt.html#ervaringen. Je moet hier nog wel even wat extra fans bij in zetten voor iets betere airflow. Er zit er nu alleen 1 aan de voorkant, het is beter als er minimaal 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant zit.

Als je toch voor een wat meer standaard kast wil gaan is dit misschien beter http://azerty.nl/8-1044-79090/cooler-master-elite-332-midt.html

maar zeker met de cooler master elite series zit je wel goed. Als je toch nog anders wil kijken zorg dat de diepte van de kast in ieder geval 48cm is. Dit heeft mijn antec 902 ook en hier zou een 6950 net inpassen.

als je meer voor verlichting enzo wilt gaan is dit bijvoorbeeld ook een leuk alternatief http://www.alternate.nl/html/produc...ue_red_edition/499037/?tab=3&page=1#tabberBox

als je een kast vind zoek dan wel even eerst op google naar reviews, altijd doen met elk product dat je wil kopen.

je kunt hier ook nog even bij kijken http://www.alternate.nl/html/catego...ageSize=100&bfbox=1&manufacturer=true&order=5

ps. het geld voor de meeste goedkope kasten dat er maar 1 fan meegeleverd is. Als dit het geval is zou ik er in ieder geval nog 1 bij in doen. Indien je niet weet hoe dit moet kun je dat gewoon hier navragen. Er zijn genoeg ervaren pc bouwers hier (waar ik er ook 1 van ben) die dit haarfijn aan je uit kunnen leggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan