nieuwe videokaart, help svp

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Dilemma… videokaart dood (Ati 9250 met 256MB)… moet een nieuwe. AGP-kaart, voor op een Asus P4B-LA (OEM versie van Asus P4B-MX / LX) moederbord. Moederbordje loopt op 100Mhz FSB, en wordt bediend door een P4 1500Mhz CPU en 1152GB RAM

Gezien de leeftijd van de pc en de beperkingen van de overige hardware heft het geen zin om er voor flink wat geld een monster van een videokaart op te zetten. Toch moet er als het even kan een beetje mee gegamed worden, dus er moet wel een fatsoenlijke videokaart in.

Kan iemand me een beetje helpen met advise over de beste videokaart die op dit system nog tot zijn recht komt?

Laatst bewerkt:
dat word dan een high-end videokaartje ?

128 mb voldoende ?

kun je kijken voor een Geforce FX 5200, FX5500 of FX 5600 :)
zal wel niet zo heel erg duur wezen maar is goed genoeg voor games
ligt er maar net aan welke games je wil spelen ook he ;)
de FX serie kosten niet veel meer bij een pc boer als ze er nog 1 hebben
€ 40 / €60 euro

anders even op et internet rondkijken

Jah... wat is high-end.... zo high zijn de prestaties van de rest van het systeem niet meer :D
Maar wel iets dat nog een beetje meekan ja. Kom ik in het high-end circuit van de wat oudere kaarten uit denk ik inderdaad.

Games als Need For Speed Most Wanted, Brothers in Arms...
Hoe zit dat met die FX 5.... kaarten, is dat een beetje vergelijkbaar met die oude Ati 9250?

probleem van Ati en nVidia is dat er bijna geen "conversietabel" te vinden is. Wat van Ati lijkt op nVidia

is DIT wat, of is dat al teveel van het goede?

Laatst bewerkt:
Kan het mis hebben,maar volgens ikke ,worden de FX kaartjes niet meer ondersteund voor Vista, als je dat nog eens wil doen

vista op een oude P4?:rolleyes: Denk het niet.....:p

maar even wat anders..... dat kaartje dat ik in de vorige post geplakt heb is 8xAGP. Mijn moederbord ondersteund maar 4xAGP. Is AGP backward-compatible?

Kan het mis hebben,maar volgens ikke ,worden de FX kaartjes niet meer ondersteund voor Vista, als je dat nog eens wil doen

ik heb de windows vista advisor gedraait op de pc van mijn vader
die gaf aan dat FX5..... serie's met 128 mb of hoger voldoen aan de eisen
van vista home / home premium :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan