Nieuwe videokaart in systeem = PIEP PIEP PIEP

Status
Niet open voor verdere reacties.

AMDAthlonXP

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Hallo,

Ik heb hier thuis nog een Pneitum III 450Mhz staan en die standaard videokaart wil ik gaan vervangen voor een nieuwere. Nu had ik nog een Hercules 32MB 3D VGA kaart liggen, en ik wou die erin zetten. Als ik dan het systeem aanzet, dan gaat ie weer flink te keer met piepen. Weet iemand waardoor dit komt?

Dit probleem heb ik ook als een een 16MB Voodoo Banshee (ofzow) erin zet. Alleen de orginele videokaart die erin zit werkt. Verder krijg ik met een andere videokaart dus ook geen beeld.

Ik ben bang dat je AGP (accelerated Graphic Port) naar de maan is.

Kun je misschien wat specifieker zijn met de piepjes die hij geeft?

[edit]
Ondersteund je moederbord eigenlijk wel AGP?
[/edit]

1 lange en 3 korte piepjes? Waarschijnlijk is je videokaart dan kapot.

Ik weet niet precies welk moederbord erin zit:o

Vidoekaarten kunnen niet kapot zijn. Werken namelijk wel in andere PC's. De standard videokaart zit een een VGA slot. VGA kaarten moeten draain dus ook passen lijkt mij.

Ik weet niet welke piepjes hij aangeeft maar wel 1 lange.

Moederbord:
moederbord.JPG

Videokaart:
videokaart.JPG

Hier staan de gegevens van de videokaart en het moederbord. Hopelijk is er nu genoeg informatie van het moederbord

Hey

Is Everest een programma die alles over je systeem weer geeft???

Waar kan ik het downloaden of is dit alleen voor dat type moederbord???

hey,
er is maar 1 oplossing voor dat pc-tje van je!!!!!
koop een nieuwe!!!!!!!!!

niet verkeerd op vatten hoor!!
maar je problemen zijn wel weg dan!
groeten

Geplaatst door opelpower
hey,
er is maar 1 oplossing voor dat pc-tje van je!!!!!
koop een nieuwe!!!!!!!!!

niet verkeerd op vatten hoor!!
maar je problemen zijn wel weg dan!
groeten

Ik vat dit wel verkeerd op. Als je niet al te zware dingen doet kun je nog behoorlijk goed werken met zo'n pc. En dit is waarschijnlijk zeker niet de enige en voor veel mensen een onnodig dure oplossing.

Wat piept er precies? Het fannetje op de V-kaart of niet?
Om dat te testen zou je die heel even voorzichtig stop kunnen zetten. Als die niet meer piept ligt het daaraan.

Wat ook zou kunnen is dat je voeding te zwak is. Dit heb ik ook gehad. Ik ben van een 250 naar een 400 WATT voeding gegaan en toen was het over.
Het is dan de voeding zelf die gaat piepen.
Het is namelijk een nogal wat oudere PC en die hebben vaak niet zulke krachtige voedingen. Al is de videokaart ook niet splikslinter natuurlijk.

Hoeveel WATT is de andere PC?

Je hebt kans dat je kaart niet goed op je moederbord aangedrukt zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan