Nieuwe videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

103798

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Ik heb een week geleden een nieuwe videokaart besteld & ontvangen, namelijk de: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti (1024 MB). De kaart werkt prima tijdens het gamen, loopt goed. Het probleem is dat als ik een videostress test doe, dat hij random crashes heeft(windows blijft gewoon draaien, alleen het programma sluit zonder enige reden af). Kan dit liggen aan de videokaart die kapot is? De kaart word niet echt te warm, namelijk z'on 65 graden.

Lijkt meer op een fout in het testprogramma.
Probeer eens een ander testprogramma.

Groeten Marcel

Al gedaan, 3D mark vantage, daar gebeurt het zelfde. Programma bevriest en windows daarmee ook. :(

Probeer eens Cinebench, das niet zo'n 'zwaar' stress programma en ook gratis, en mijn GTX 560 word tot wel 80°C bij extreem gebruik. In het fabriek is zij al OC, maar ik heb nog een klein beetje de lat proberen hoger te leggen, maar dan behaal ik over de 90°C en dan pas val mijn stress programma uit. Dit was maar eens om te zien hoever zij nog kon gaan.

Laatst bewerkt:
Cinebench trekt maar 30% gpu.. en om een of andere reden is het probleem nu weg! Niets verandererd, gewoon windows opnieuw opgestart.

Mss was het wel één of andere windows update die bleef hangen. Meestal doet je pc dat automatisch. Maar als je windows opnieuw geinstalleerd hebt, nadien is die nog niet up to date. Zo wou ik mijn ATI5770 installeren en ik kreeg een foutmelding dat "Microsoft netframe 3.0" niet was geinstalleerd. Toen ben ik gaan kijken naar Windows Update en zag ik in de update lijst bij die update "mislukt" staan. Dus na paar keer opnieuw Windows updaten was het uit eindelijk goed geinstalleerd en kon ik deftig mijn ATI driver installeren.

Als alles nu vlotjes werkt, zal het vermoedelijk soort gelijk probleem geweest zijn bij U. (Denk ik he)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan