Nieuwe Videokaart kopen Help gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

the bam

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
hallo,

Ik wil hierbij een nieuwe videokaart kopen ik zelf zat te denken aan een ATI Radeon HD4870 van Saphire. Misschien dat jullie een beter advies hebben voor mij de prijs mag varieren tot 180 euro, maar ik zou het liefst het meest willen BANG for BUGS (prestatie per watt).

Alleen nu is er dus zoveel keuze qua videokaarten dat ik de bomen door het bos niet meer kan zien :P. ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven zodat ik wat beter mijn keuze kan maken.

Tevens is dit mijn systeem qua voeding moet ik denk ik niet bang zijn.

Systeem:

CPU: AMD athlon 64 x2 6000+
RAM: 4x G.E.I.L. 1gb
MOBO: MSI K9A2 Platinum V1
PSU: Procase 750watt PW10750A-812

Ook nog een vraag wat ik me al heel lang afvraag kan ik met een HD2600xt gddr4 ernaast als phisX kaart gebruiken of word dat niet ondersteunt aangezien ik dan ook 2 drivers hoogst waarschijnlijk zal moeten instaleren.

mvg wouter

ik snap niet echt wat je bedoeld? :confused:

je voeding kan het makkelijk aan, en het is een prima kaart voor jou budget, met die kaart zul je vast wel wat van de meest recente games op high weliswaar max spelen.

of zoek je soms een energiezuinige kaart?

Laatst bewerkt:
ik bedoel met bang for bugs de meeste prestatie voor het minste geld dus hoogst mogelijk geklokte gpu en geheugen en dergelijke en kwaliteit

ik snap niet echt wat je bedoeld? :confused:

je voeding kan het makkelijk aan, en het is een prima kaart voor jou budget, met die kaart zul je vast wel wat van de meest recente games op high weliswaar max spelen.

aha dan zit je bij deze kaart cker goed. het enige wat beter is is een 4870X2 maar die zit ver boven je budget :P

met ati ben je vaak goedkoper uit als met nvidea en heb je toch gelijke kwaliteit.

deze 4870 is een prima kaartje, maar je moet ook erop letten van welke fabricant het komt.

in dit geval is hij van sapphire en dat is zeker wel een A+ fabrikant. maar ik wil geen reclame maken of vooroordelen trekken :P

Laatst bewerkt:
En hoe zit dat met Koeling is deze koeling goed genoeg ik zie hordes vol grafische kaarten met andere dergelijke koelers die uit de revieuws beter uitkomen dan de reference koelers:P

aha dan zit je bij deze kaart cker goed. het enige wat beter is is een 4870X2 maar die zit ver boven je budget :P

als je NIET wil overclocken is de standaard koeling genoeg.

maar als je wilt overclocken of je kast koelt niet goed af of je wilt gewoon dat dat ding koeler word dan kun je altijd een eigen koeler kopen.

maar zoals je zelf al ziet als je een eigen koeler erop wilt zetten moet je wel rekening mee houden dat het past op je ventilatie kast (dat rooie platic om de kaart wat de lucht circulatie verbetert)

hmmm bedankt voor je hulp ik denk dat ik r wel uit zal komen nu we tg bezig zijn heb je miss een site waar ik goedkoope sata controllers kan kopen? met een degelijke kwaliteit?

alvast bedankt voor je hulp:D

graag gedaan :thumb:

als je vind dat je een acceptabel antwoord heb gekregen zou je dan onderaan op "vraag opgelost" willen klikken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan