Nieuwe videokaart kopen, maar welke??

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerman23

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo,
ik heb zojuist een computer gekocht.
er zit een Nvidia Geforce 7600 GS 512 MB in.
opzich een leuk kaartje, maar omdat ik game, wil ik toch wel een 1gb of 2gb.
ik heb zojuist een leuk kaartje gevonden, maar is dit wel ECHT een game kaart? :::: http://www.marktplaats.nl/a/compute...pngfx4meUgzTNQWvRNs8bc-qsI1abbj0LSvIjFcZOZvE8

Daarom wil ik jullie vragen of jullie leuke suggesties hebben voor een kaart van 1 gb of 2gb nieuw of tweedehands. ik dacht eraan om rond de 65 uit te geven maar MINDER altijd welkom.
tevens is mijn voeding een Recom power engine 550 tc , waarschijnlijk 550 watt. (voor het geval dat)

Groetjes Edwin

Laatst bewerkt:
Een recht antwoord op je vraag: Dit is ECHT GEEN gamekaart! Voor een gamekaart heb je toch wel een hoger budget nodig. Er zijn al echte gamekaarten vanaf ong 120 euro (amd radeon 7790).
De kaart die je wil daar zal je af en toe wel een spelletje op kunnen doen, maar het is geen game kaart. Ligt natuurlijk ook aan hoe grafisch intensief de games zijn.

Hallo,
Ooh ik wist niet dat dit niet een gamekaart is.
Tevens wil ik er niet meer dan 65-70 inpompen want heb voor deze pc 75 betaaltd(tweedehands)
Het spel wat ik speel, A.V.A, is niet echt grafisch intensief want je kan het al draaien op een simpel 256mb kaartje. Alleen omdat ik niet het gewenste fps heb en de graphics wel wat beter kunnen wil ik het wat beter maken.
Dus zal die videokaart(van de link) het spel wat meer fps en meer graphics geven? Ten opzichte van mijn huidige kaart.

Gr. Edwin

Een GT610 is nou niet een game videokaart te noemen, niet eens in de buurt ervan...
Verder heeft de FPS in een game niks te maken met 512MB, 1GB of 2GB geheugen op je videokaart. (Laat me deze statement even toelichten in de volgende zin...)
Ter vergelijking: Ik draai 3 full-hd monitoren voor een resolutie van 5760x1080 (Eyefinity) op een crossfire setje wat 2GB geheugen heeft.
GTA IV op ultra, gebruikt dan net 900MB.
GTA IV is nogal zwaar, mijn resolutie is belachelijk groot en ik draai onder de zwaarste settings.

Als je wilt dat je games soepeler draaien dan dat ze doen bij die 7600GS kan ik je om te beginnen een HD7770 of inderdaad Hd7790 aanraden, wat de NVidia tegenhanger is weet ik niet exact.
Wat met de HD7790 wel een aandachtspuntje is is dat een aantal modellen (weet niet of dat bij alle is) een 6 pins stekker voor stroom nodig hebben, aangezien je tweedehandse pc 75 euro kostte denk ik niet dat je voeding die heeft, en dat een molex>pcie adaptertje hier niet zal werken omdat de voeding te beperkt is.

Laatst bewerkt:
doe anders een stapje terug van de GT600 serie en kijk naar de wat luxere kaarten uit de vorige GT500 serie... volgens mij moet je een GT560 voor een redelijk prijsje moeten kunnen kopen...

voordat je uberhaupt een videokaart aan gaat schaffen

welke slot heeft de videokaart?

de 7600GS komt namelijk in beide AGP en PCI-e uit en dat zal erg veel uit maken met betrekking tot welke keuzes er zijn voor game kaartjes

Het is een PCI-E x 16 slot waar de 7600 gs in zit.
Maar dit is niet troep ofzo, die meneer was gewoon lekker dom bezig om zo'n ding te verkopen voor 75€. Maar nogmaals ik wil echt niet meer dan 70€ erbij doen.

dan is het heel simpel... dan krijg je geen "echte" gamekaart...

marktplaats zoeken naar 2 de hands videokaartjes verder zul je ook rekening moeten houden met de voeding de kans is redelijk groot dat die de game kaart niet kan ondersteunen

ben niet zo'n fan van 2de hands kaartjes... je weet nooit wat daarmee gebeurt is en hoe ze onderhouden zijn...

je kan ook de geforce 8800 kopen kost maar 20 euro link

of
Je wilt een wat duurdere die een stuk beter is link

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan