Nieuwe Videokaart kopen, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VincentR1991

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Goedenavond,

Momenteel bezit ik een Acer Aspire M3610 Desktop:

Processor: Intel(r) Core(TM)2 Quad CPU, 2,40 GHZ
Geinstalleerd geheugen: 6 GB
64-bit

Deze specificaties zijn voldoende voor het spelen van FIFA 15.
Echter, mijn videokaart is te oud en te slecht voor het spelen van de huidige Games.

Nu heeft fifa 15 als minimum speelvereiste dat je een Nvidia Geforce GTX 650 videokaart bezit.

Ik wil nu dus graag een nieuwe videokaart kopen:

Ik zat zelf te denken aan een Nvidia Geforce GTX 750, omdat deze zeer zuinig in gebruik is, waardoor ik waarschijnlijk niks erbij hoef te kopen.
Is mijn computer hier geschikt voor? Ook qua ruimte in de kast?
Daarnaast zag ik ook dat deze videokaart een TI en TI GAMING versie heeft. (Wat houdt dit in?)

Wat raden jullie aan?

Bij voorbaat dank.

Hier past een normale videokaart in, dus de kaarten waar jij aan denkt kunnen beiden. Wat meer de vraag is: wat is het budget?

Edit: let ook op dat je processor het minimum is voor fifa 15, dus misschien is het ook tijd voor een nieuwe pc wanneer je er op wilt gamen.

Laatst bewerkt:
Het budget is rond de 150,-
Een geheel nieuwe computer wil ik niet. Het gaat eigenlijk alleen om de Fifa serie.

Op de voeding zelf.

Echter denk ik dat een GTX750 Ti wel moet gaan aangezien die slechts 15W meer verbruikt dan de 8500GT die je als het goed is nu hebt ;)

Gezien het voorkomen van problemen met de voeding is de GTX750 Ti denk ik de beste oplossing ;)

Is die kaart qua prestaties ook aan te raden?
Of zouden jullie voor een andere gaan in mijn geval......

Ik heb nu een GTX 210.

Ik ga denk ik toch voor de GTX 750 TI.
Ik neem aan dat ik na ontvangst van deze videokaart de oude er gewoon uit moet halen en de nieuwe moet plaatsen.
Of zit een installatie van de videokaart wat lastiger in elkaar?

Laatst bewerkt:
Een paar kleine stapjes extra, die te maken hebben met de drivers. Stappenplan moet als volgt zijn:

1. Verwijder de drivers van je huidige videokaart
2. Pc afsluiten, stroom er vanaf en de videokaart verwisselen
3. Stroom er weer op en pc opstarten
4. Drivers van je nieuwe videokaart installeren.

Nog een laatste notitie. Ik heb de voeding even bekeken.
Deze heeft geen 300 Watt, maar 250 Watt. (dc output 250W (3.3v +5 v = 110w max 12V1 +12 V2 = 180W max)
Kan de weinig verbruikende GTX 750 Ti dan nog steeds?

Hoop het wel.......

Laatst bewerkt:
Of is het wellicht verstandiger om dan in plaats van de TI versie de normale GTX 750 versie te kopen?
Of maakt dit vrij weinig uit?

Je kan beter de Ti nemen overigens wordt er wel geadviseerd om minimaal een voeding van 300 watt te hebben bij een gtx 750 (ti), maar het zou wel moeten lukken

Laatst bewerkt:
Enig idee hoeveel werkgeheugen de GTX 750 TI opeist?

Oftewel, hoeveel werkgeheugen blijft er nog over van de 6 GB.

Laatst bewerkt:
De videokaart heeft zijn eigen geheugen dus vereist niets van jouw 6GB ;)

Oké top,

Dankjewel voor alle reacties. Ik ga nu dan eindelijk de GTX 750 ti bestellen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan