nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ziet er goed uit.. maar dan heb ik toch echt een vraag...

Ga je alleen gamen hiermee of ook tv en radio beluisteren aangezien die mogelijkheid erop zit.

Zo niet tv kijken en radio, dan zou ik een kaart kiezen die deze optie niet heeft.

Groetjes, Dj Viper

maar wil jij er echt tv mee kunnen kijken, want anders is het nogal dom he. Want dan betaal je voor iets dat je niet gebruikt,
Met dit budged zou je normaal al een goede grafische kaart moeten kunnen vinden.
Het is ook niet zo dat een kaart met 256 mb ram beter gaat presteren in games soms zelfs slechter, Je kan beter een kaart met 128 mb pakken die een snellere gpu erop heeft steken.

Het is toch ook zo dat als je een langzame processor hebt (2600/2800), een 256MB-kaart je processor vertraagt en dat er maar 128MB aangesproken wordt?

ik heb op de website al gelezen over deze kaarten, en mijn indruk was dat het een multimediakaart is, dus niet echt geschjikt om te gamen

welke kaart adviseren jullie dan? dat tv kijken en radio is wel leuk maar echt gebruiken zal ik het niet

Het is niet echt een advies, maar ik ben toevallig ook aan het rondkijken voor een v-kaart. Mijn oog is gevallen op de xfx 6800XT 128MB AGP, die ik waarschijnlijk volgende week ga halen. Deze kaart kost rond de €200, maar is op het net al te vinden (vergelijk.nl/kieskeurig.nl) voor €175 :)

mb's maken snelheid, cpu's werken in compabiliteit daarmee, moraal van het verhaal: de sneller je cpu en interne geheugen (pc 2100,2600,3200 etc) de sneller je videokaart daarmee overweg kan. veel mb's op je videokaart is leuk zolang je ook veel mb's onder de kap hebt en een snelle processor die daar mee overweg kan, dus kijk eerst eens naar de pipeline van je mobo (133,266,333 etc) de ondersteuning van mhz van je mobo geeft het uiteindelijke resultaat naar de videokaart.

ik heb een nforce 2 mobo, een 2800+ processor en 1 gig ddr geheugen

iemand een suggestie voor een kaart die daarbij past?

Dat is een redelijk snelle pc waar een 128MB-kaartje heel goed bij past. 256MB zou ik niet doen want die wordt toch niet volledig aangesproken (overkill). Een XFX 6800XT of een nvidia 6600GT zou in jou geval een mooie kaart zijn waar je voorlopig nog wel mee uit de voeten kan..

Een kaart van de nvidia fx-serie zou ook gaan maar die is wel wat slechter dan bovengenoemde (dus goedkoper)..

denk eraan agp te blijven he, ik dacht dat je geen pci express had

ik zag vandaag op tweakers dat er een nieuwe kaart komt, de 6800GS
hij zou op de markt komen voor 220 dollar, dus hier zou hij dan iets van 200 euro kosten

zie voor volledig bericht: http://tweakers.net/nieuws/39744

is het aan te raden om op deze kaart te wachten?
van wat ik lees, lijkt het me een hele goede kaart voor een scherpe prijs

Geplaatst door mishamisha33
ik zag vandaag op tweakers dat er een nieuwe kaart komt, de 6800GS
hij zou op de markt komen voor 220 dollar, dus hier zou hij dan iets van 200 euro kosten

Dit is een pci-e kaart van 256MB. 256MB is teveel voor jou pc en pci-e past niet op jou moederbord. Deze kaart is al te koop in nederland en wel hier ! Hij kost daar €269, en als er al een AGP-versie uitkomt van deze kaart zal deze duurder zijn dan deze pci-e versie (tegen de €300). Ik zeg als omdat ik nergens kan vinden dat nvidia plannen heeft deze kaart ook als AGP uit te brengen. Wil je toch deze kaart aanschaffen dan zul je eerst je pc op moeten graden naar een pci-e moederbord met zwaardere processor wat volgens mij niet de bedoeling is?

Is die upgrade inderdaad niet één van je plannen, dan zou ik gaan voor een 128MB AGP kaart, zoals de 6600GT of de 6800XT. 1 is deze kaart goedkoper, 2 past deze kaart veel beter bij je pc.

Wil je je pc dus upgraden binnenkort dan zou je kunnen wachten op deze kaart, maar wil je dat niet ga dan voor bovengenoemde kaarten kijken.

maar van die 6800GS zal toch ook wel een 128 mb agp versie komen in NL?
en die zal dan toch zeker wel minder gaan kosten
of zit ik er nu helemaal naast....

Sorry, maar daar kan ik echt niets over zeggen. Hoogstwaarschijnlijk komt ie wel als 128MB pci-e uit, maar of ie ook als AGP uitkomt weet ik niet. En ik denk zelfs dat nvidia je op dit moment daar ook geen zinnig antwoord op kan geven.

De tijd zal het ons leren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan