Nieuwe videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen omdat ik met de mijne bar weinig kan op de grond van gamen. Ik heb een standaard Acer Aspire M7720 (Intel i7 920, 6GB ram, Ati Radeon HD4650 en draaiende op Windows Vista 64bit.) Ik wil richting de 200 euro gaan en heb al gezien dat de GTX 260 een goede optie is. Heeft iemand een beter idee wat goed zou zijn en wat in mijn computer ook daadwerkelijk PAST.

Groeten Play

Hoeveel watt is je voeding? En nee ik zou niet voor GTX260 gaan. Die is inmiddels al aardig verouderd. Mits je voeding en je kast toereikend zijn, zou ik voor een HD5850 gaan. Deze kost iets meer dan 200 euro maar is wel erg snel. Anders zou je voor een HD5770 (klik) kunnen gaan. Deze is kost niet alleen 70 euro minder, hij is ook nog eens goed verkrijgbaar. Daarnaast kan je dan gebruik maken van direct X 11 i.p.v. 10 (als je voor de GTX260) gaat.

niet voor GTX260 gaan te duur en is all verroudert

een ATI HD 5850 is veel beter, zelfs beter dan een GTX285

en dat voor ongeveer de zelfde prijs van een GTX260!!

Laatst bewerkt:
Als je een goedkopere videokaart zou willen zou ik je de Msi ATI radeon 4350 1gig aanraden. Hele goeie game videokaart en tis best goedkoop

Een HD4350 is een waardeloze gamekaart. Hij mag dan wel super goedkoop zijn, hij is velen malen slechter dan de kaart die je er nu in hebt zitten.

Hoeveel watt is je voeding? En nee ik zou niet voor GTX260 gaan. Die is inmiddels al aardig verouderd. Mits je voeding en je kast toereikend zijn, zou ik voor een HD5850 gaan. Deze kost iets meer dan 200 euro maar is wel erg snel. Anders zou je voor een HD5770 (klik) kunnen gaan. Deze is kost niet alleen 70 euro minder, hij is ook nog eens goed verkrijgbaar. Daarnaast kan je dan gebruik maken van direct X 11 i.p.v. 10 (als je voor de GTX260) gaat.

mijn voeding is volgens mij 500watt. Is bijna nergens te vinden omdat er stickers op de randen zitten die als ze kapot gaan de garantie laten valen. Ik heb hem nu ongeveer 7 maanden en met een nieuwe videokaart erin lijkt het me niet dat ik hem sloop.

Dankjewel allemaal voor de tips, ik ga nog even verder rondneuzen. Als er nog iets is dat handig kan zijn meld het maar!

-Play

Als je een goedkopere videokaart zou willen zou ik je de Msi ATI radeon 4350 1gig aanraden. Hele goeie game videokaart en tis best goedkoop
Niet reageren als je er geen verstand van hebt.
Doe ik ook niet, als ik een bepaalde zaak niet goed weet.

Ati sorteert de kaarten goed op nummerieke volgorde (als je het globaal meet) van eenvoudige naar dure kaarten.
Dan snap je dus dat die 4350 van goedkopere kwaliteit is dan de 4670 die hij er nu in heeft zitten.

Klopt want die 4350 vraagt ook minder eisen (300/350 watt ipv. min 400 bijv.).

Ik zou als je een kaart wil hebben die gelijk leverbaar is bij Alternate deze nemen:
http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Je zou ook nog even kunnen kijken of ze deze gelijk kunnen leveren, als je per se een 5870 wil, bij Mycom:
http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS ATI 5850G2DIS1GD5/247329.aspx

Ook bij mycom onleverbaar op dit moment. Januari komt er een grote shipment. Hoe het tussendoor met voorraden zit weet ik niet. Ik weet wel dat je, als je hem al besteld hebt, hem een stuk goedkoper krijgt omdat ATI nu de prijzen omhoog gooit (dat ding is nogal gewild). In januari zal de prijs wel een stuk dalen omdat er dan weer een hoop beschikbaar zijn.

Je zou hem eventueel uit amerika laten verschepen.

Volgens mij hadden ze hem bij Newegg.com op voorraad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan