Nieuwe videokaart maar geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koekiemonster94

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
Goedenmiddag lezers/helpers.

Ik heb gister zojuist een nieuwe videokaart aangeschaft: ATI Radeon HD 5450. Dit werd mij aangeraden vanwege mijn bedrag van wat ik te besteden had.

Dezelfde middag heb ik de videokaart in de kast gezet.

Toen heb ik deze driver geïnstaleerd:
ATI Radeon™ HD5400 drivers release for Windows® XP.
Link:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATI-Catalyst-driver-Radeon-HD5400.aspx

Ik kon namelijk niet de driver van de HD5450 vinden, en op de verpakking stond dat het aangedreven is door ATI Radeon HD 5400

Als ik nu kijk bij Configuratiescherm --> Systeem (tabblad Hardware) --> Apparaatbeheer.

Dan zie staan:
Beeldschermadapters:
- ATI Radeon HD 5400 Series. Dit klopt toch?
Besturing voor geluid, video en spelletjes:
- ATI High Definition Audio Divice. Dit is mijn audioapparaat toch?

Maar ik heb geen geluid!
Rechtsonderin zie ik geen luidsprekertje staan. Als ik naar Configuratiescherm --> Geluiden en Audioapparaten ga dan zie ik daar staan onder de kopjes: Volume,Audio en spraak dat er geen apparaten zijn?

Kan iemand mij helpen met mijn probleem?
Alvast Bedankt!

Mauritsf

hoi,
Dat deze er staat: ATI High Definition Audio Divice
komt omdat de kaart via de hdmi poort ook geluid kan zenden, de driver daarvoor is tegelijk geinstalleerd met de videokaart driver.
Maar als het goed is zit er in de pc nog een normale geluidskaart ook die je met gast0225's programma kan vinden.
Als je hier post wat voor geluidskaart het is kunnen we kijken voor drivers daarvoor.

weet je misschien nog je type geluidskaart zodat wij de drivers kunnen zoeken.

Goedemiddag Maurits

Met die driver zit het wel goed als ook windows xp heb.

Een videokaart is een beeldscherm klop ook helemaal
Maar het ook je audioapparaat is klopt niet.

Om je een idee te geven waarom hd audio in je videokaart zit helpt dit plaatje wat van mijn audiokaart afkomt.

Het is dus voor als je over gaat naar HD (High-Definition) waarbij het geluid in het beeld is verwerkt maar niet om het via je videokaart af te spelen.

Jou instelling voor het geluid is nog steeds gewoon via de geluidskaart en die zal niet van ATI zijn.

Greetz Ragdoll

Sorry ik ben niet zo goed met computers en er staan nu een aantal dingen die ik moet doen. Wat moet ik nu precies doen en ik kan bij PC Wizard 2010 geen Geluidshardware vinden waar staat dat precies?

Ik ga nu even werken ben om ongeveer 11 uur terug!

Groetjes Maurits

Okee. Er staat achter Audio Apparaat: ATI Technologies.

Kunnen jullie hier wat mee?

Gr. Mauritsf

En nog een probleempje, mijn DVD-Rom station doet het ook niet meer :S.

Er staan er 2 bij PC Wizard 2010

TSSTcorp CDDVDW TS-H653Q.
CP5489O YPR414L SCSI CdRom Device.

Ik heb ook nog rond gezocht naar mogelijkheden en daar hebben verschillende mensen het over het programma; Driver Detective.
Alleen hier heb je een Registratie code nodig :S

Gr Maurits

Bijlagen

Vanmorgen kreeg ik een melding dat er de ATI high definition auto device was herkend als hardware op mijn computer.

maak je gebruik van een losse geluidskaart of van de geluidskaart die in je moederbord zit?
Zou je de naam van je moederbord kunnen geven.
Dat staat als het goed is ook in pcwizzard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan