nieuwe videokaart, maar monitor slaat zwart..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

franke

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
hallo,

Ik heb jammer genoeg enkele probleempjes met mijn 'nieuwe' pc. Nog niet eens een maand terug een standaard packard bell pc'tje aangeschaft voor mijn schoolwerk ed. Er was nog een agp poort vrij, dus heb ik daar een 9600xt radeon 256 mb van sapphire erin gezet. Installatie van drivers ed verliepen goed.
maar nu het probleem.
wanneer ik gewoon werk in windows is er nog niks aan de hand. Maar als ik games ga draaien (need for speed underground 2 & call of duty 1) vliegt mijn beeldscherm na een periode van +_ 10 min op standby. In een aantal van de gevallen hoor ik nog wel geluid van de desbreffende game. hij hakkelte verder ook niet, hij houdt er gewoon direct mee op.

de mogelijkheden die ik al heb geprobeerd zijn:
*andere monitor, geen succes.
*andere resoluties, geen succes.
*koeler harder laten draaien van de videokaart, ook geen succes.

nu twijfel ik eraan of mijn voeding wel voldoende is. Maar op dit gebied ben ik een beetje een leek.

Misschien is het type van mijn pc ook wel handig:
packard bell imedia 2957
met sempron 3000+
512mb
80 gig
en dus een agp 9600xt kaartje van 256 mb erin.

Wie kan mij verder helpen?!
alvast bedankt voor uw reactie,

Franke

Hoe zwaar is de voeding? Heb je wel de oude videokaart driver verwijderd, voordat je de nieuwe plaatste en installeerde?

eerst werkte mijn pc op een shared videokaart. hier zaten dus ook geen drivers bij.
Hoe zwaar mijn voeding is, geen flauw idee. er staat niet exact een waarde van het aantal watts. Wat er wel staat is:

(+3,3V & +5V=115W max), total output continuous shall not exceed 250 watts.

bedankt voor je reactie!

Franke

Welke driver versie heb je nu? Ik las op Tweakers dat je het beste de drivers van Omega kan gebruiken.

ik gebruik de standaard drivers die erbij zaten, genaamd catalyst versie 5,4

groet,

Franke

Gezien je voeding, zou dat een probleem kunnen zijn, maar haal eerst de drivers die je geinstalleerd hebt eens weg en neem die driver die door Huijb aangegeven wordt.

ik gebruik de standaard drivers die erbij zaten, genaamd catalyst versie 5,4

groet,

Franke
Ze zitten nu al op 6.9, dus je heb zeker niet de nieuwste.

ja dat is inderdaad dan niet meer de nieuwste. Ik probeer het nu even uit. ik laat het jullie zo weten of het uitmaakt.

bedankt,

Franke

net de nieuwste drivers geinstalleerd. het maakt jammer genoeg helemaal niks uit. het scherm sprint alsnog in standby:(

nog meer ideën?

Franke

Kan je eens kijken in de logboeken van XP, misschien dat daar iets staat. Je komt daar via Configuratiescherm > Prestaties & Onderhoud > Systeembeheer vervolgens klikken op "Logboeken"

wat zou er bv. kunnen staan? er staat niet echt iets wat betrekking heeft op de videokaart.
er staat bij systeem vaak: service control manager, meer kan ik niet echt vinden....

F

Als je dubbelklikt op logboeken verschijnt er aan de linkerkant drie keuzes, kies daar voor systeem. Wat je ook kunt doen is met rechtermuisknop op bureaublad klikken vervolgens naar eigenschappen gaan dan tabblad instellingen en dan op geavanceerd klikken. Daar staan wat instellingen van je kaart en beeldscherm. Misschien dat daar iets aangevinkt of juist niet aangevinkt staat.

volgens mij staat daar alles wel goed ingesteld. heb allles nu maar op automatisch gezet. instelling zullen toch wel goed zijn? hij werkt in windows wel gewoon naar behoren.
aan de drivers zal het nu ook niet mogen liggen, heb nu die nieuwste erop....

Dit is hem, toch? Daar staat ook dat je "Gedeeld videogeheugen (UMA)" heb, zit dat niet in de weg met het spelen van spellen? Dit omdat je er een andere videokaart in heb gezet.

ja dat is hem inderdaad. maar hoe bedoelt u met in de weg zitten? moet ik hem uitschakelen of iets dergelijks? Eerst draaide hij op de shared videokaart. Sinds ik die nieuwe kaart erin heb geplugt ga ik ervan uit dat hij nu daar op draait. toch? of moet ik ergens nog wat uitschakelen?

Groet,

Franke

Uitschakelen zal waarschijnlijk wel in de BIOS moeten gebeuren.

ik heb zojuist mijn shared geheugen uitgeschakeld en nog eens getest met need for speed underground 2. maar de pc herstartte dit keer uit zichzelf, het scherm sloeg ook tevens weer op standby. aan het shared geheugen ligt het dus ook niet..... :confused:

ik heb zojuist mijn shared geheugen uitgeschakeld en nog eens getest met need for speed underground 2. maar de pc herstartte dit keer uit zichzelf, het scherm sloeg ook tevens weer op standby. aan het shared geheugen ligt het dus ook niet..... :confused:
Zorg er eens voor dat de computer niet automatisch herstart. Klik met rechtermuisknop op Deze Computer dan tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart en Herstelinstellingen op Instellingen en schakel dat daar uit.

die stond al niet eens aangekruist. Dus dat kan hem ook niet zijn. Kan het echt niet zo zijn dat de voeding te weinig stroom kan leveren? want het is toch zo dat grafische kaarten vrij veel stroom verbruiken?
Ik weet niet precies hoeveel watt voeding mijn pc heeft, maar of die ook een xt variant van de radeon 9600 kan trekken..... ? Weet u ook toevallig aan de hand van het typenr. hoeveel watt mijn voeding is en of daar ook een evt. andere in kan worden gezet?

Alvast bedankt voor uitzoeken,

Franke

die stond al niet eens aangekruist. Dus dat kan hem ook niet zijn. Kan het echt niet zo zijn dat de voeding te weinig stroom kan leveren? want het is toch zo dat grafische kaarten vrij veel stroom verbruiken?
Ik weet niet precies hoeveel watt voeding mijn pc heeft, maar of die ook een xt variant van de radeon 9600 kan trekken..... ? Weet u ook toevallig aan de hand van het typenr. hoeveel watt mijn voeding is en of daar ook een evt. andere in kan worden gezet?

Alvast bedankt voor uitzoeken,

Franke
Dat zou allemaal best kunnen, maar daar zou Crash antwoord op kunnen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan