Nieuwe Videokaart maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyking

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Hallo mensen,

ik wil een nieuwe videokaart(en) halen.
ik heb een SLi moederbord.

en me vraag is wat het beste is in de prijs klasse rond de 220?
ik zat te denken aan 2 x 8600GT Fatal1ty.
ik heb een goede airflow in me kast(antec Nine hundred met met 5 12x12 en 1 20x20)
dus hitte moet niet echt een probleem zijn.

alleen vraag ik me af. zijn er niet betere sli mogelijk heden voor dezelfde prijs klasse?
of is 1 losse kaart beter dan Sli mogelijkheid?

ik heb het liefst een Nvidia.. maar heel misschien is ati ook wel een mogelijkheid

En btw ik zag op marktplaats een 8800GTX staan voor 225.
en ik kan via een vriend een 8800GTS halen van xfx met 320MB
is dit een aanrader?

Groeten Lucky

Groeten Nigel

nou ik zou in iedergeval niet de 8800gts kopen die zijn:

1 te duur...(meestal)
2 ze zijn slecht...

of je kan meer geld neerleggen en voor 2x 8800gt of iets minder voor 2x 8600gts en anders moet je voor die 8800gtx gaan maar het ligt puur aan de staat van dat ding je moet em zeker niet kopen als dat ding ouder als 1 jaar is..

mgv,

merijntjuh

ps: ik hooop dat je hier wat aan hebt..

1 te duur...(meestal)
2 ze zijn slecht...

of je kan meer geld neerleggen en voor 2x 8800gt of iets minder voor 2x 8600gts en anders moet je voor die 8800gtx gaan maar het ligt puur aan de staat van dat ding je moet em zeker niet kopen als dat ding ouder als 1 jaar is..

mgv,

merijntjuh

ps: ik hooop dat je hier wat aan hebt..

naja die gts is 125 euro.. en die vriend heeft hem nu 2 maandjes.
niet echt duur opzich.
en die gtx sta ik ook niet echt om te springen om te kopen omdat ik het niet echt vertrouw het is wel een van asus die bij alternate 320 is..

en ja heb er wel wat aan hoor:D maar wat zou jij aanraden voor prijs klassen van 220 euro?

Groeten Lucky

wil je er trouwes gewoon op gamen en voornamelijk op dx 10?? want anders moet je misschien een 7950gtgx2 aan schaffen of gewoon gelijk een goede 8800gt want dan zit je in de zelfde prijsklasse ;)

dan zou ik tog echt voor een 8800GT gaan een goedkopere het liefst een van sparkle point of view of 1 van xfx dat zijn een van de beste merken zeggen "ze"

mgv

Laatst bewerkt door een moderator:
wil je er trouwes gewoon op gamen en voornamelijk op dx 10?? want anders moet je misschien een 7950gtgx2 aan schaffen of gewoon gelijk een goede 8800gt want dan zit je in de zelfde prijsklasse ;)

ik heb Xp dus heb niet echt wat aan Dx10.. maar miss als ik later vista neem wel..
en voor 2 gt heb ik op het moment niet genoeg. maar wat voor een gt raad je me dan aan?
ik heb het liefste een van xfx. heb daar echt goede ervaringen mee!
want ik denk dat ik dan nu een GT haal en dan over een maandje nog 1..
maar denkje dat me voeding van 450WAt dat trekt:$? denk het persoonlijk niet.
denk 1 zelfs niet.

me spec van me pc zijn..

Amd athlon x2 4000+(met zalman koeler)
Asus M2n SLI Deluxe
2GB(deze worden van ocz SLI) heb nu 2 merklose dingen
160GB
en op het moment een x1650PRO
sweex 450Watt voeding
op XP Home
Groeten lucky

Laatst bewerkt:
normaal zou je het wel redden maar ik twijfel een beetje over het woord "sweex" die voedingen zijn meestal af te raden want als je er bijvoorbeeld een van coolermaster zou hebben zou hij het wel trekken maar aangezien je niet zo een super cpu heb zou hij het wel moeten trekken want op nvidia.com staat dat hij 400 tot 500 wat nodig heeft dus het moet wel lukken en als je er 1 van xfx neemt heeft hij ongeveer 200 watt nodig las ik erges dus het zou moeten kunnnen en als je 1 van xfx neem (zou ik zelf ook doen) dan moet je XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP die hebben of de overclocked versie daar van de xxx versie of de xt maar daar betaal je zo wel weer 20 euro meer voor en je zal miss maar 5 a 10% prestatie winst van krijgen dus dat is gwn weg gegooid geld... maar als ik jou was zou ik dus die van xfx nemen ja...

mgv,

merijntjuh

normaal zou je het wel redden maar ik twijfel een beetje over het woord "sweex" die voedingen zijn meestal af te raden want als je er bijvoorbeeld een van coolermaster zou hebben zou hij het wel trekken maar aangezien je niet zo een super cpu heb zou hij het wel moeten trekken want op nvidia.com staat dat hij 400 tot 500 wat nodig heeft dus het moet wel lukken en als je er 1 van xfx neemt heeft hij ongeveer 200 watt nodig las ik erges dus het zou moeten kunnnen en als je 1 van xfx neem (zou ik zelf ook doen) dan moet je XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP die hebben of de overclocked versie daar van de xxx versie of de xt maar daar betaal je zo wel weer 20 euro meer voor en je zal miss maar 5 a 10% prestatie winst van krijgen dus dat is gwn weg gegooid geld... maar als ik jou was zou ik dus die van xfx nemen ja...

mgv,

merijntjuh

ja dat d8 ik ook al dat "sweex" een probleem was met de voeding:P
daarom zat ik te denken aan een 8800GT 512MB van xfx en dan een nieuwe voeding halen..
maar me ouders hebben problemen met hoger dan 500Watt....
miss een aanrader voor rond de 60 euro voor me?
het liefst eentje met kabel mangement..
Groeten lucky

Laatst bewerkt:

1 te duur...(meestal)
2 ze zijn slecht...

Bebouw het is met argumenten want dat de 8800GTS slecht is dat is wel
de grootste onzin dat ik ooit heb gehoord!

Laatst bewerkt:
en dan had ik nog een vraga welke van deze 2 is beter?

GF8800GT Super+ GF8800GT
Prijs € 239,- € 209,-
Interface PCIe x16 2.0 PCIe x16 2.0
SLI geschikt Ja Ja
Chipset NVIDIA GeForce 8800 GT NVIDIA GeForce 8800 GT
Chipsnelheid 600 MHz 625 MHz
Koeling - -
Geheugen 1024 MB 512 MB
Geheugentype GDDR3 GDDR3
Toegangstijd - -
Geheugensnelheid 1800 MHz 1800 MHz
Geh.interface 256 bit 256 bit
Shader Version 4,0 4,0
DVI-Out 2 x 2 x
Details Ondersteund DirectX 10, OpenGL 2.0 en HDCP -

Welke van de 2? ik zou voor de xfx8800gt 512MB gaan maar maakt 512 en 1 GB veel uit?

sorry dat het er niet echt mooi en duidelijk uit ziet

Laatst bewerkt:
ja dat maakt heel veel uit je kan het beste 1 met 512 mb nemen want het geheugen schijnt langzamer te zijn van 1tje van 1 gig...

en haroet de 8800gts is slecht maar de 8800gts 512 mb niet:o

mgv,

ja dat maakt heel veel uit je kan het beste 1 met 512 mb nemen want het geheugen schijnt langzamer te zijn van 1tje van 1 gig...

mgv,

Merijntjuh volgens mij zie jij ze vliegen:D

Onderbouw dat eens met een paar benchmarks als je wil, want dit soort argumentaties snap ik niet helemaal.
En wat is jouw definitie van slecht. Graag ook even een uitleg.

XP_PC ik denk dat merijntjuh er zelf ook achter is gekomen dat wat die gezegd heeft niet helemaal klopt:P
Maar idd ik wacht ook op Benchmarks.:thumb:(dat kan lang duren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan