Nieuwe videokaart? Maar welke.

Status
Niet open voor verdere reacties.

supajaimy

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Heej, ik heb een Acer aspire t180 GB7Z nog niks aan veranderd gewoon standaard, Er zit wel 1 gig meer ram in.. Weet niet precies welke kaart er nu inzit. Maar met games, moet ik op low detail spelen want als ik naar ander gebied ga ofzo gaat die laden,

Me besturingssysteem is windows vista home premium.. kreeg ik erop toen ik hem kocht.

Maar mijn vraag is welke kaart is adviseren om erin te doen, en welke kan ik erin doen.. Heb daar totaal geen verstand van.. Waar ik voornameljik voor zoek is dus om te gamen.

Bvd Jaimy.

Je hebt nou een onboard videokaartje, geen wonder dat het niet loopt. Wat wil je ongeveer uitgeven aan een videokaart?

ik zou een ATI HD4850 nemen met een andere voeding
maar wat is je Butget

een voeding levert stroom voor jou pc.
maar deze moet genoeg Watts geven om jou systeem stabiel te houden
meestal is het zo dat er in merk pc's 350 watt voedings zitten (naja laat ik zeggen voor zo een systeem met die confugiratie)
en voor een nieuwe kaart van 100 euro heb je denk ik minimaal 450 watt nodig

een voeding levert stroom voor jou pc.
maar deze moet genoeg Watts geven om jou systeem stabiel te houden
meestal is het zo dat er in merk pc's 350 watt voedings zitten (naja laat ik zeggen voor zo een systeem met die confugiratie)
en voor een nieuwe kaart van 100 euro heb je denk ik minimaal 450 watt nodig

Ok en dan kan ik naar de winkel gaan en dan vragen voor zo,n voeding? En welke kaart raad je me aan? :cool:

Voeding zorgt voor de stroomtoevoer voor de hardware. Als dat te weinig is en je vraagt veel van je PC dan gaat hij onstabiel werken. Ik zou een voeding van 500W of meer nemen. Een HD3650 is denk ik wel een leuk kaartje voor onder de 100 euro. Maar die 9600GT van BluRay is ook niks mis mee, ik denk dat 'ie wat meer power geeft, maar niet aanzienlijk veel. Als je er nog een goede voeding bij wilt nemen, wat ik wel aanraad zou ik voor deze gaan. Maar als je gewoon in de stad gaat komen, kan je ook een voeding van 500W of meer nemen, mits het een van deze merken is:

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Uitstekend
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Andere voeding wat doet dat dan ?? Sorry ben kneus op dit gebied
Maakt niet uit, al doende leert men ;)

Laatst bewerkt:
boven de 50 euro :)
en de 9600 GT kan je redelijk mee game ja!!!

Oke weet je al zo een beetje wat je gaat nemen ?
ja hoor :) alles gaat passen

Andere voeding wat doet dat dan ?? Sorry ben kneus op dit gebied :P ;)

En nog even als aanvulling: de voeding is geschaald op een bepaald wattage, bijvoorbeeld 300 WATT of 500 WATT of 1000 WATT. Dat wattage is wat de voeding -maximaal- kan leveren.
Echter: het merk van de voeding bepaald min of meer wat je hier aan hebt.

Zou je een Sweex voeding nemen van 1000 WATT dan betekent dat in de praktijk dat de voeding, wanneer hij echt getest wordt tot maximaal 1000 WATT kan leveren. Echter: in de praktijk zal hij continu veel minder kunnen geven en ligt zijn praktische piek lager.
Zie het als een vliegtuig: topsnelheid en kruissnelheid. De topsnelheid is wat het vliegtuig aankan, de kruissnelheid is de snelheid waarop het vliegtuig op eigen kracht kan vliegen terwijl het niet van hoogte veranderd.
Neem je een goed merk voeding (= duurder maar waard!) dan is het veel waarschijnlijker dat deze 1000 WATT ook geleverd kan worden.

Overigens is er altijd een marge tussen de "sticker" en de daadwerkelijke levering maar de kwaliteit maakt uiteindelijk uit hoe groot deze marge is.

En nog even als aanvulling: de voeding is geschaald op een bepaald wattage, bijvoorbeeld 300 WATT of 500 WATT of 1000 WATT. Dat wattage is wat de voeding -maximaal- kan leveren.
Echter: het merk van de voeding bepaald min of meer wat je hier aan hebt.

Zou je een Sweex voeding nemen van 1000 WATT dan betekent dat in de praktijk dat de voeding, wanneer hij echt getest wordt tot maximaal 1000 WATT kan leveren. Echter: in de praktijk zal hij continu veel minder kunnen geven en ligt zijn praktische piek lager.
Zie het als een vliegtuig: topsnelheid en kruissnelheid. De topsnelheid is wat het vliegtuig aankan, de kruissnelheid is de snelheid waarop het vliegtuig op eigen kracht kan vliegen terwijl het niet van hoogte veranderd.
Neem je een goed merk voeding (= duurder maar waard!) dan is het veel waarschijnlijker dat deze 1000 WATT ook geleverd kan worden.

Overigens is er altijd een marge tussen de "sticker" en de daadwerkelijke levering maar de kwaliteit maakt uiteindelijk uit hoe groot deze marge is.

Wat zijn jou aanbevelingen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan