Nieuwe Videokaart.. maar welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Killablade , De koeling is goed gemonteerd en werkt gewoon. Ik heb via RivaTuner de fan op 100% staan maar het helpt niet echt.

@ marsmannetje , Het is een actieve ( met een fan is dat toch ? ) . Als mijn computer net aan is is ie 53 graden. Ook aan de hoge kant voor een computer die net aan staat.

Andere temperaturen zijn :

Processor Ventilator : 1638 rpm
Processor Temperatuur : 35.5 °C
Moederbord Temperatuur : 29 °C
Processor : Thermal Diode
Intel Pentium (Core 1) : 50 °C
Intel Pentium (Core 2) : 50 °C

Radeon X1650 Series : ATI Catalyst Driver
GPU Temperature : 70 °C

Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Hitachi HDP725032GLA360 : 26 °C

Wat je zelf zou kunnen doe is, of de videokaart echt 101 graden is.
Moet je kast open maken en aan je videokaart voelen, onlaad je zelf wel even, en als het heel heet is dan moet je er zeker niet aankome !

Mvg sinic907

Wat je zelf zou kunnen doe is, of de videokaart echt 101 graden is.
Moet je kast open maken en aan je videokaart voelen, onlaad je zelf wel even, en als het heel heet is dan moet je er zeker niet aankome !

Mvg sinic907

Ik denk niet dat ik dat ga proberen , ik geloof wel dat ie 101 graden is :p

Wat misschien belangrijk is om te melden , ik heb dus al hogere temperaturen sinds ik op HD resolutie werk. Mijn resolutie van beeldscherm is 1920 x 1080 , en sindsdien zijn de temperaturen al hoger en met gamen dus nog hoger. Zou dit het kunnen zijn ?

Eeeh nou miss wel, maar ik speel op een 27 inch zelde resolutio als jou.
Maar mijn video kaart is maar 62 graden tijdens het gamen !
Zonder enige koeling, eninste koeling die ik op deze pc heb is van de proccesor :confused:

Echt gek dat jou videokaart 101 graden wordt :confused:

Mvg sinic907

poeh das een behoorlijke resolutie.
Je zal met je oude videokaart weinig spellen op die resolutie kunnen spelen.

Ook met de nieuwe zal het lastig worden. Dan kom je toch meer in de prijsklasse richting 200 euro, maar daar is je processor weer te traag voor. :confused:

poeh das een behoorlijke resolutie.
Je zal met je oude videokaart weinig spellen op die resolutie kunnen spelen.

Ook met de nieuwe zal het lastig worden. Dan kom je toch meer in de prijsklasse richting 200 euro, maar daar is je processor weer te traag voor. :confused:

Oh marsmannetje ik wacht al de hele dag op je :P

Mijn videokaart moet het gwn aankunnen ,ik speel niet op deze resolutie hoor!

ik speel op de laagste resolutie omdat anders de videokaart te heet word.
Mijn bureaublad heeft alleen die resolutie. Maar waarom zou de videokaart die resolutie ondersteunen als ie toch te warm word.

Even over die phenom computer , waarom Phenom X3 , is AMD wel verstandig ? Ik vind intel opzich fijn maar hoe is de Phenom X3 in vergelijking met de E8400 ?

Ik zou zelf voor de Intel E8400, goede, krachtige proccesor

Mvg sinic907

Oh marsmannetje ik wacht al de hele dag op je :P

Mijn videokaart moet het gwn aankunnen ,ik speel niet op deze resolutie hoor!

ik speel op de laagste resolutie omdat anders de videokaart te heet word.
Mijn bureaublad heeft alleen die resolutie. Maar waarom zou de videokaart die resolutie ondersteunen als ie toch te warm word.

Even over die phenom computer , waarom Phenom X3 , is AMD wel verstandig ? Ik vind intel opzich fijn maar hoe is de Phenom X3 in vergelijking met de E8400 ?
In spellen die maar 1 of 2 cores gebruiken zal de E8400 het winnen.
Op het moment dat er meer cores gebruikt worden wint de Phenom X3 het ruim.

Kijk, in prijs maakt het niet zo'n verschil:
http://tweakers.net/ext/pricewatch/?Action=Winkelkar&Koekje=161725/1,210245/1

http://tweakers.net/ext/pricewatch/?Action=Winkelkar&Koekje=211570/1,231952/1

Maar ja, elke euro is er toch weer 1.

Wat je ook kan doen....
Wel een nieuw socket 775-moederbord kopen.
Goede videokaart erbij (HD4870 1 gig, of HD4890)

Dan verder sparen en dan alsnog die E8400 of iets dergelijks kopen. Als jij dit in bijv een maand of 2 bij elkaar kan sparen, dan moet je nog even aan tobben met je processor, maar heb je wel een betere videokaart, welke beter geschikt is voor de resolutie waar je (eigenlijk) op wilt gamen.

Dan koop je nu zoiets:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[47465]=1&product[76966]=1&product[199888]=1
En over een niet al te lange tijd de processor.

Laatst bewerkt:
Ik wil gamen op een hogere resolutie dan 1024*1280
En op high instellingen als het even kan
vooral GTA IV wil ik op het hoogst mogelijk spelen binnen mn budget.

Natuurlijk wil ik wel dat m'n bureaublad HD resolutie heeft , en HD films afspelen enz. dat wil ik ook graag. in de beschrijving van de Phenom stond er iets over live your life in HD

Wat heeft de processor er dan mee te maken ?

En wat zou je zelf doen , AMD of Intel ? En waarom ?

Edit : Nog 1 vraagje , ik doe ook aan videobewerking enz. Is een triple core dan misschien handiger ? en ik wil eigenlijk wel veel programma's naast elkaar draaien als het even kan.

Laatst bewerkt:
:mad:
Das hetzelfde als zeggen: Ik zou AMD kiezen, want die heeft een kortere naam....:rolleyes:

De reden dat ik er niet van houd, is dat ik een AMD processor heb gehad die binnen 8 maanden kapot ging, en ik nu 2x een intel heb gehad, en de ene nu al een eeuwigheid goed werkt (P4 3,2 Ghz) en eentje waar ik nu intensief op game (Q8200) en me erg goed voldoet..

Ik ben dus meer een Intel fan ^^

Ook presteren de Intel processoren naar mijn weten een beetje beter..

Je zou ook voor de Q8200 kunnen gaan, voldoet mij erg goed, blijft mooi koel met een standaard koeler, ook onder load, draait vrijwel alles perfect.

Laatst bewerkt:
De reden dat ik er niet van houd, is dat ik een AMD processor heb gehad die binnen 8 maanden kapot ging, en ik nu 2x een intel heb gehad, en de ene nu al een eeuwigheid goed werkt (P4 3,2 Ghz) en eentje waar ik nu intensief op game (Q8200) en me erg goed voldoet..
Tja. Er zijn inderdaad mensen die een opel hebben gehad, waar ze wel eens stil mee kwamen te staan, die daarna nooit meer een opel willen.
Een ander heeft dat met een ander merk.

Computerhardware kan kapot. Als je pech hebt... Of het nu een AMD-processor of Intel-processor betreft.

Ik ben dus meer een Intel fan ^^
Ik vind fan sowieso een beetje onzin, maar fan van fabrikanten zijn vind ik nog dommer dan dom. :) (je bent niet de enige in de wereld die fan van een fabrikant is... maar toch)
Ik koop liever het beste voor mn geld...

Ook presteren de Intel processoren naar mijn weten een beetje beter..

Je zou ook voor de Q8200 kunnen gaan, voldoet mij erg goed, blijft mooi koel met een standaard koeler, ook onder load, draait vrijwel alles perfect.
Q8200 is VEEEEEL slechter dan een X3 720......

Ik wil gamen op een hogere resolutie dan 1024*1280
En op high instellingen als het even kan
vooral GTA IV wil ik op het hoogst mogelijk spelen binnen mn budget.
Tja, de videokaart is daar het belangrijkst voor.

Hoe hoog is je budget nu eigenlijk?

Natuurlijk wil ik wel dat m'n bureaublad HD resolutie heeft , en HD films afspelen enz. dat wil ik ook graag. in de beschrijving van de Phenom stond er iets over live your life in HD

Wat heeft de processor er dan mee te maken ?

En wat zou je zelf doen , AMD of Intel ? En waarom ?

Edit : Nog 1 vraagje , ik doe ook aan videobewerking enz. Is een triple core dan misschien handiger ? en ik wil eigenlijk wel veel programma's naast elkaar draaien als het even kan.
In principe is een quad core Intel (Q9300 of beter) iets beter dan de Phenom II.
De phenom II is wel weer stukken beter dan je oude processor.
In gamen is de phenom II weer erg goed.

Waarom AMD en niet intel?
Intel krijgt over een paar maanden (ik verwacht september) een nieuw socket en processor. De i5. Deze zal socket 775 gaan vervangen. Dit heeft gevolgen. Het is zo dat er geen nieuwe snellere processors voor socket 775 gaan komen. Ook zullen de snellere sockket 775-processoren snel zeldzaam worden. Dit heb ik eerder gezien bij AMD.
Ik had een socket 939-moederbord met 3800x2 processor. Na een tijd bleek dat mijn processor eigenlijk te traag werd. Betere processoren waren niet verkrijgbaar. Of belachelijk duur.
AMD socket AM2 wordt ook vervangen door socket AM3. Alleen kunnen alle AM3-processors ook op socket AM2. Dat is dus het voordeel van dat socket.
Daarom dus AM2.
Naast dat het prijstechnisch iets interessanter is.

Laatst bewerkt:
Marsmannetje ,

Ik ben op het moment dus aan het sparen , maar ik denk dat ik ongeveer 300 - 350 euro wil uitgeven aan processor , moederbord , videokaart en geheugen is volgens mij ook aan vervanging toe.

Over de processor , ik wil graag gamen maar ook wil ik graag goed de programma's Adobe After Effects CS3 draaien , en Photoshop CS4 als het even kan. Op het moment gaat photoshop prima maar After Effects gaat echt ontzettend traag. Vooral bij het renderen. Dus ik heb het voor beide nodig , maar ik game wel meer dan dat ik video's enz. bewerk.

Ik denk eigenlijk , nu heb ik een dual core , en voor gamen is een triple core beter dan 'n langzamere dual core. En met videobewerking is die ene extra core toch wel handig .

EDIT : Ik vind het monteren van AMD processors & koelers echt een ontzettend irritant klusje. Of hebben ze er iets aan gedaan sinds socket 754 ofzo waar de oudere semprons op zitten.

Laatst bewerkt:
Oké ik heb besloten dat ik voor de HD4770 ga. ( of als iemand anders nog argumenten heeft voor een andere 'ik maak een nieuw topic bij het upgrade subforum )

Nu nog processor & moederbord ,maar ik zal een nieuw topic openen in het upgrade sub forum , ik denk dat het daar beter thuis hoort.

Hier kan een slotje op ,

Iedereen bedankt voor het meedenken en hopelijk gaan we met z'n alle verder praten in het nieuwe topic :p

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=418233

Dat is het nieuwe topic.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan