Nieuwe videokaart, maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MT86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MT86

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Ik wil een nieuwe videokaart omdat ik met mijn huidige, NVIDIA GeForce 8400 GS 256MB, aardig beperkt ben in het gamen.

Nu mijn vraag, kan ik hem wel updaten en welke zou ik dan het beste kunnen kopen? Wil er +/- 150 euro aan uitgeven.

Enkele pc specs:

Processor:
2,40 gigahertz Intel Pentium Dual
64 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Main Circuit Board:
Board: Foxconn G31MX Series
Serial Number: UY30835106224
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG 07/30/2008

Me voeding:
Model no. : ISO-450PP
Use rating: 5A_250V (+3.3V & +5V = 200W max power
Max output power: 350W, (+12V +5V & 3.3V TOTAL

Hmm dan ben ik snel klaar volgens mij. Hij geeft namelijk geen producten aan. Als ik die voeding hoger zet naar 500W komen er wel producten.

je moet sowieso zoeken op GTX videokaarten als je games wil aankunnen van hogere kwaliteit
eigen moet je even een lijstje maken met de games die je wil gaan spelen
als je van plan bent de nieuwste mooiste games te gaan spelen zou ik gaan zoeken op een videokaart voor extreme gaming van een oudere generatie, die zijn meestal wel wat goedkoper

Wil games spelen zoals de nieuwe call of duty. Alleen is mijn processor daar ook niet snel genoeg voor, die moet dus ook geupgrade worden.

Maar ik kan toch niet zomaar een nieuwe videokaart in me computer planten? Ligt toch ook aan mijn moederbord?

als je nieuwe proseccor wil moet je eerst kijken wat voor moederbord je hebt en wat voor socket en dan pas kijken wat voor proseccor je wil dual of quad. voor games maakt het niet veel uit wat je neemt dual of quad. maar als je dat heb moet je ook nog kijken of je moederbord je proseccor aan kan

Hmm best lastig allemaal nog. Maar een videokaart staat dus los van het moederbord?

En hoe kan je zien wat voor moederbord ik heb en of het zin heeft de processor te upgraden?

Welkom op Helpmij.nl

Je moederbord staat al aangegeven in je topicstart.De g31mx serie.Daarvan zijn er 3 modellen uitgebracht die verschillen in aantal aansluitingen.Ondersteuning van processoren zijn hetzelfde.
Een videokaart upgrade is zeker een goed begin.Maar ook je voeding komt daarbij om de hoek kijken.Die namelijk voor een goede upgrade(bijv een 460gtx)te licht.
Reken voor een voeding 50 euro en voor een 460 om en nabij de 145.

Oke dan top! Bedankt voor de reactie hier heb ik zeker wat aan!

Naar wat voor een processor zou ik dan het beste kunnen kijken?

Ik ga ff kijken voor een andere voeding die 500+W is. Videokaart ga ik die 460gtx ff bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan