Nieuwe videokaart max. € 150,- gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Beste mede Helpmij-ers,

Het wordt weer eens tijd een nieuwe videokaart aan te schaffen, het budget is gegroeid tot max. € 150,-

Ik ga de kaart vooral gebruiken voor spellen als Call of Duty 4, 5 en 6 (Modern Warfare 2). Ook Brothers in Arms: Hells Highway. Voor de rest nog wat andere dingetjes die minder zijn qua eisen dan bovengenoemde.
Grafisch werk als videobewerking en photoshop doe ik niet aan.

Mijn systeem is:
CPU: Intel C2D E8400 op 3,6 GHz.
Moederbord: Asus P5N-D met nVidia 750i chipset
Voeding: OCZ StealthXstream 600 watt (half jaar oud).

Dit alles zit in een Coolermaster CM690 kast met 3 casefans, koeling is wel voldoende.
Ik heb geen voorkeur voor nVidia of ATI, dat maakt mij niet uit, ook al geloof ik wel dat ATI momenteel betere prijs-kwaliteit verhoudingen heeft dan nVidia.
Ja er staat mega senior hiernaast, maar ik ben niet heel erg thuis in de videokaarten.

Trouwens, ik ben voornemens de kaart bij Azerty, en bij uitzondering Alternate te kopen.

Ik heb nog 1 klein puntje waar ik me zorgen over maak: in de CM690 zit de voeding onderin, waardoor het voor de CPU voedingskabel nogal een opgave is er goed in te passen. Ik heb er met mijn huidige nVidia 8500 al moeite mee. Is er hier een soort verlengkabel of iets dergelijks voor?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Ronald

Edit; wegens mijn nVidia chipset kan ik geen Crossfire opstelling draaien (alleen SLI support), maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Een single GPU is wel voldoende gezien mijn gebruikseisen en budget.

Laatst bewerkt:
als je alleen die games gaat spelen kom je bij een HD 4770 zeker toe.

als je nog hoger wilt, zou ik een HD 4870 nemen, daarmee kun je perfect gamen

Hoi Modag,

Bedankt, de 4870 zag ik zelf inderdaad ook zitten. Maar de 4890, die is toch niet zo gek veel duurder, of is het prestatieverschil met de 4870 niet het geld waard?

Dit in verband met de toekomst, ik blijf toch wel weer de nieuwe spellen spelen, mezelf kennende :p

Geforce(TM) 6600 dit is een goede kaart voor Call of duty

Nee. Misschien voor Call of Duty 1, maar voor 4, 5 en 6 zeker niet.
Ik ben niet heel erg thuis in het videokaarten wereldje, maar ik ga geen 70 euro uitgeven voor een kaart die ouder is dan die ik nu heb.. :eek:

Ouder? ahah!
Dat maakt niks uit!
als de systeem vereisten van een spel zijn :
een Nvidia card 6600 en jij heb er een 9800 GT in speel jij niet beter als je er een 6600 in heb.

Kijk gewoon naar de systeem vereisten!
daar staat wat je het beste kunt gebruiken..:confused:

Hoi,

Ik zie dat je een 4890 al voor 163 euro hebt als je een beetje zoekt en hij is plus/minus 10 % sneller dus keus is aan jou.

Modag

Ouder? ahah!
Dat maakt niks uit!
als de systeem vereisten van een spel zijn :
een Nvidia card 6600 en jij heb er een 9800 GT in speel jij niet beter als je er een 6600 in heb.

Kijk gewoon naar de systeem vereisten!
daar staat wat je het beste kunt gebruiken..:confused:

Ik weet er genoeg van om te kunnen zeggen dat dat onzin is.
Systeemvereisten zijn minima. Heb je meer, is dat altijd beter.

Je kan niet zo maar een kaartje er op zetten die lekker hoog is..
soms heb het alleen maar nadeel...

het beste kan je naar de winkel gaan en dan kijken ze wat het beste is voor jou computer dat is moeilijk de beoordelen via een forum

Je kan niet zo maar een kaartje er op zetten die lekker hoog is..
soms heb het alleen maar nadeel...

het beste kan je naar de winkel gaan en dan kijken ze wat het beste is voor jou computer dat is moeilijk de beoordelen via een forum

Hoi,

sorry maar je slaat de spijker totaal mis, slaat nergens op waar zou het nadeel moeten zitten volgens jou .

Modag

Jullie doen maar ik heb hier vaak problemen mee gehad en je kan beter heel je pc updaten en niet alleen de nvidia kaart

Jullie doen maar ik heb hier vaak problemen mee gehad en je kan beter heel je pc updaten en niet alleen de nvidia kaart

Het feit dat jij hier problemen mee hebt gehad is omdat je waarschijnlijk niet na hebt gedacht over wat je deed. En nee, ik ga geen pc updaten van een jaar oud, ik weet niet waar je dit soort kennis vandaan haalt, maar ik zou maar eens snel wat gaan lezen op dit forum.

Beste Ronold,

Ik hou er niet van als mensen mijn kennis gaan onderschatten. PC winkels hebben de nare gewoonte om in winstmarges te denken, en ik weet genoeg van pc's om aan te kunnen geven wat onzin is en wat niet, en een kaart van minimaal 2 jaar geleden aanraden bij nieuwe spellen is natuurlijk nooit slim. Ik ga niet voor niets m'n nVidia 8500 vervangen omdat ie niet meer voldoende is voor mijn eisen.
Beter is als wij 2 het hier bij laten.

On-topic: http://www.azerty.nl/8-970-203103/sapphire-toxic-hd-4870-grafi.html zou dit een goede keus zijn? 10 euro meer kan ik wel aan, maar de 4890 gaat me even een stapje te ver.

Het enige waar ik nu nog mee zit is toch die voedingskabel naar de CPU, deze moet ik nu al over de nVidia 8500 kaart heen leggen. Deze 4870 is toch al een stuk forser. Is er hier iets voor te bedenken?

Laatst bewerkt:
Best Ronald89: ik doelde niet op jou....:thumb:
(maar op advies wat je kreeg van iemand met lange blonde haren)

Best Ronald89: ik doelde niet op jou....:thumb:
(maar op advies wat je kreeg van iemand met lange blonde haren)

Hoi Frank, ik bedoelde het ook op hem :p
Ik had alleen jouw berichtje niet gezien, ik zet z'n naam er wel even bij..

Jij trouwens iets waarmee ik mijn cpu voedingkabel (die 4 pins) kan verlengen? Ben bang dat ie nu niet gaat passen.

Hoi,

Ik weet niet of goed ben met de soldeerbout dan zou je het kabeltje door kunnen knippen en er dan een kabeltje er tussen solderen en dit afschermen met krimpkous .
Of inderdaad de optie van frank als het om die gaat ik dacht dat je dat vierkante stekkertje bedoelde
Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan