Nieuwe videokaart max. € 150,- gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Resultaat: uitstekend :thumb:

COD4 draait als een zonnetje op 1440 x 900 (max resolutie van m'n scherm) met alles op High. De temperatuur is goed, nu na een halfuurtje gamen is ie volgens Catalyst control center 60 graden, met de fan control op auto. Als ik hem op 75% zet, daalt ie gelijk richting 40 graden graden.
Die koeler is echt een stuk beter dan mijn oude ati-design HD4870. Ik ben blij als de kaart onder de 80 graden blijft... :P

Was trouwens wel een gepruts hoor marsmannetje, heb de kabel ook onder de kaart doorgeleid. Was even prutsen voor de CPU aansluiting (heb er een Scythe Kama Cross koeler op zitten), maar het zit als gegoten nu.
Heren, bedankt voor het advies!
Enne, Ronold.. Heel veel plezier met bijleren.
Ik hoop niet dat hij zich heeft laten afschrikken. Van mee lezen kan je een hoop leren.

Mooi dat het gelukt is met de kabel onderdoor. Ik had het ook maar een tijdje geleden ergens gelezen. Bij mij was het nog ingwikkelder omdat er kort na de videokaart ook nog een geluidskaart zit... Laat ik het zo zeggen: het heeft me wat vloekjes gekost...

Dit is volgens mij ook een speciale VaporX koeler. Deze had Sapphire zelf ontwikkeld, had op Tweakers een artikel gelezen dat deze door de speciale opbouw (luchtkamers ofzo) een stuk beter presteerde dan de standaardkoeler. Zit ook geen kleine ventilator op.. Iets van 6 cm doorsnee met een stuk of 8 bladen van elk 2 cm ongeveer.

Heb hem nu op 40% staan via manual control, niet zo'n storend geluid en idle mooi rond de 42 graden. Ook genoeg voor gamen, dan komt ie rond de 60 graden. Erg mooie temperatuurtjes. De fan snelheid leest Catalyst alleen niet uit, maar daar kan ik mee leven.

Maar ik ben ook wel een beetje hard geweest tegen Ronold hoor :P
Kan er niet zo goed tegen als mensen met rare adviezen komen die door 4 anderen tegengesproken worden en het vervolgens nog niet wil geloven.. Ach hoop dat ie er van leert inderdaad.

Je kan niet zo maar een kaartje er op zetten die lekker hoog is..
soms heb het alleen maar nadeel...

het beste kan je naar de winkel gaan en dan kijken ze wat het beste is voor jou computer dat is moeilijk de beoordelen via een forum

Dat weet ik zo net nog niet ik had er een 8800GTS 320 inzitten maar heb nu de ATI RADEON 4870 512MB erin zitten en dat is een wereld van verschil.
maar inderdaad je systeem moet het wel kunnen handelen.

Kijk, dat is nummer 5.
Killerbee, lijkt niet alsof je de rest van het topic gelezen hebt, maar Ronold is al de grond in geboord m.b.t. zijn advies.
Alles draait zonder enkel probleem, Call of duty world at war op 1440 x 900 met alles op highest en het draait veel vloeiender dan met die nVidia 8500 van me, die had al moeite met 1024 x 768 en settings op medium joh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan