Nieuwe videokaart max 400€

Status
Niet open voor verdere reacties.

jstalknecht

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Beste computer liefhebbers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart, aangezien mijn huidige ati 4890OC de nieuwste games niet meer lekker kan spellen op high/ultra en ook geen dx11 heeft. Ik heb een i5 3570k, met 8gb ddr3 en een voeding van volgens mij 750 of 850 watt. Nu is mijn vraag kan ik beter voor een ati r9 290 of een Nvidia 770 gaan of misschien toch de iets oudere maar wel goedkopere ati 7970, om wat geld over te laten om er meer ram bij te plaatsen of mijn huidge ocz ssd kaart te vervangen. Mijn budget is max 400€, zodat ik de komende 4 jaar weer voorruit kan.

Alvast bedankt en een goed weekend.

Groet Junior:):thumb::d

Hoi,

Welkom op Helpmij .nl

Je geeft even niet aan hoeveel geheugen je nu hebt .maar de R9 290 is denk ik van de genoemde kaarten wel de beste wat denk ik deze de goedkoopste is dus hou je nog 40 euro over. en met de ssd kaart bedoel je denk ik ssd hdd kan je gewoon nog gebruiken.

Bedankt voor de snelle reactie, het is een ati 4890OC met 1GB aan vram. Ik bedoel inderdaad een ssd hdd. Ik heb nu twee OCZ 60gb in raid staan. Volgens mij is het nog een OZC Vertex 3 van ongeveer 4 jaar oud. Die wil ook binnenkort gaan vervangen voor een samsung 840/evo/pro met minimaal 256 gb.

Hoi,

Bedoelde je werkgeheugen want dat melde je volgens mij;) Maar zou eerst je videokaart doen met eventueel dus de werkgeheugen bij plaatsen en welke windows draai je 32 of 64 bits

Laatst bewerkt:
Ik draai opdit moment windows 7 64bit, aangezien 32bit gelimiteerd is aan 4gb als ik het goed heb. Mijn werkgeheugen/RAM wil ik inderdaad ook eens uitbreiden naar 16gb ik denk dat 8 GB nu nog wel gaat maar over een jaar of 2 niet meer voldoende is. is een r9 280x ook nog een overweging waard, daarvan ligt de prijs rond de 300 euro.

Hoi,

Ja alles kan is jou portemonnee :D ik gaf je de beste optie gezien je budget maar een r9280x is ook een goede optie wel minder ,maar dan wordt de 770 een betere optie. dan zou deze een optie zijn

Thanks dan ben ik er uit, dan ga ik de r9 290 halen maar dan geen referentie kaart de stock koelers schijnen zeer lawaaig te zijn, plus er komt misschien nog wel een overclok editie uit.

Laatst bewerkt:
Hoi.

Had ik ook gedaan misschien even wachten op een overclock versie succes met de aankoop

Ik ga ook zeker nog heel even wachten, voor een overclock versie, ze zijn er al wel maar volgens mij nog niet goed leverbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan