nieuwe videokaart, Minder prestatie. hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Split

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Beste allen,

Ik heb nu ongeveer een maand een nieuwe videokaart de NVIDIA GeForce GTX 550 Ti.

Hiervoor had ik de ATI Gtx 1950 deze werkte eigenlijk super alleen is deze helaas doorgebrand.. Ik heb dus een nieuwe videokaart gekocht en deze doet het op film gebied super mooi. Alleen met gamen ( COD BO, Battlefield 2) heb ik problemen dat de fps te laag zijn, 4 a 5 in het begin vd match en op het eind rond de 50 a 60 fps?? het lijkt wel of deze videokaart eerst aangeslingerd moet worden of zoiets. Alle drivers, spellen en directx heb ik opnieuw geïnstalleerd de zelfs de router... Ik weet het niet meer ik heb al verschillende forums bezocht maar kom er niet helemaal uit.

Ik hoop dat er iemand een idee heeft

dit zijn mijn specs:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.110617-0336)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 08/01/07 09:47:33 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz
Memory: 3454MB RAM
Page File: 1330MB used, 2762MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 7.00.6002.18107 32bit Unicode

------------

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTX 550 Ti
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_1244&SUBSYS_089C10DE&REV_A1
Display Memory: 2464 MB
Dedicated Memory: 992 MB
Shared Memory: 1471 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
Monitor: SyncMaster 206BW(Digital)
Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll
Driver Version: 8.17.0012.8026 (English)
DDI Version: 11
BGRA Supported: Yes
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/3/2011 13:50:00, 12636776 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
AGP Status: Enabled

Hallo Split.
Dit zou een probleem kunnen zijn naar mijn bescheiden mening.
Misschien is nu het RAM-geheugen de oorzaak. Hoe snel is het nieuwe RAM in vergelijking met het oude RAM? Hoe staat het RAM nu genoteerd in het BIOS. Stel dat eens in op automatisch, waarbij je ook de instellingen van het Level 2 Cache controleert. Verder even controleren bij de specificaties van je moederbord of dat nieuwe RAM wel geschikt hiervoor is. Als de videokaart de vetragende factor is, dan moet je dat op driver niveau zoeken. Ook even controleren of de videokaart apart moet worden gevoed. :)

heb je ook rekening gehouden met je voeding
je gaat nu van een lichte videokaart die niet veel energie slurpt naar een game kaart die een stuk meer watts nodig heeft

kijk hoeveel watts de voeding kan leveren en welk merk/model de voeding is

ten eerste, dank voor jullie snelle reactie

@ firestorm. Ik ben van een 400 watt voeding naar een 650 atx psu gegaan wat volgens de verkoper geen probleem zou moeten zijn.
@manamana: hoe kan ik de ram snelheid vergelijken met de oude ram snelheid?
Hoe staat het RAM nu genoteerd in het BIOS. Stel dat eens in op automatisch, waarbij je ook de instellingen van het Level 2 Cache controleert. Verder even controleren bij de specificaties van je moederbord of dat nieuwe RAM wel geschikt hiervoor is. Als de videokaart de vetragende factor is, dan moet je dat op driver niveau zoeken.
en hoe doe ik dit dan? ik begrijp het nog niet allemaal zo goed (word wel steeds wijzer :thumb: maar ja)

dat 'aanslingeren' is vrij normaal ., als het maar even duurt tenminste... 2 minuten max..
cod BO heeft liever 4 cpu's dan 2 , maar dat geld voor bf2 niet ..
maar het kan er ook aan liggen dat je harde schijf traag is., kijk eens bij windows prestatie index., zie je daar een lage score staan .. dan ligt het daaraan ..
voeding zal het niet zijn want dan doet hij het steeds minder in plaats van steeds beter

ATX 650Watt voeding zegt natuurlijk geen drol, welk merk/model is het?

En ATI drivers verwijderd (deinstalleren + driversweeper gebruiken) en nieuwste Nvidia drivers installeren (niet de 280.** drivers pakken, )

Hallo Split.
Dit zou een probleem kunnen zijn naar mijn bescheiden mening.
Misschien is nu het RAM-geheugen de oorzaak. Hoe snel is het nieuwe RAM in vergelijking met het oude RAM? Hoe staat het RAM nu genoteerd in het BIOS.

Ben heel benieuwd waar jij leest dat hij z'n geheugen vervangen heeft, hij heeft alleen een andere videokaart....

dat 'aanslingeren' is vrij normaal ., als het maar even duurt tenminste... 2 minuten max..
cod BO heeft liever 4 cpu's dan 2 , maar dat geld voor bf2 niet ..
maar het kan er ook aan liggen dat je harde schijf traag is., kijk eens bij windows prestatie index., zie je daar een lage score staan .. dan ligt het daaraan ..
voeding zal het niet zijn want dan doet hij het steeds minder in plaats van steeds beter

Ja inderdaad, het is heel normaal dat je in het begin maar 4 fps hebt en na een aantal minuten ineens 50-60 fps hebt, *Knip*CoD BO hoeft geen 4-cores, daar is de engine van het spel veel te oud voor, dat brakke spel heeft genoeg aan 2 cores. Battlefield 2 is gewoon een antiek spel dat al genoeg heeft aan een enkele core...

Laatst bewerkt door een moderator:
@Cpt iglo

ik heb de driver gedeinstalleerd en met driversweeper ook mn nvidea driver er af gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd. dit heeft geen beter resultaat opgeleverd.

betreft de voeding 650watt Neitzeil van MS tech.

hoop dat je er wat mee kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan