Nieuwe videokaart, minimumeisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiiii,

Ik ben van plan om een goede gamekaart te kopen dat de nieuwste spellen makkelijk kan draaien. Zelf dacht ik aan de 6600GT of X800GT. Welke raden jullie mij aan?

Mijn echte vraag is eigenlijk; Als ik zo'n kaart koop moet ik dan nog op andere dingen letten om het maximale eruit te halen? Kortom; zijn er minimum systeemeisen voor zo'n kaart. Ik draai namelijk op een nog wat ouder moederbord (Epox 8KHA+) + AMD Athlon XP 1800+ @ 1,54Ghz. 1 gig RAM.

X800

Dacht dat dat een PCIe kaart was, ben bang dat je alleen AGP hebt.

Ben geen AMD kenner, maar de snelheid die je kaart halen kan is ook afhankelijk van je FSB (front side bus).

Verder moet je even everest home pakken en kijken wat je MoBo aan kan. Als hij AGP 8X niet begrijpt, is dat geen ramp, maar haal je nooit het maximum er uit.

Het kopen van een beest van een kaart met AGP heeft als nadeel, dat als je bord het begeeft tegen die tijd alle borden PCIe gebruiken (of mischien wel weer iets anders).

Eric.

Re: X800

Bedankt voor je bericht.

Dit staat er bij me moederbord:

Uitbreidings sloten
Zes PCI sloten, PCI versie 2.2
1x 1.5v AGP v2.0 4X/2X aansluiting

-----

Verstandig dus om een pcI videokaart te kopen? Wil er namelijk wel een paar jaar mee doen.

Niet echt.

Want thuis gekomen zal je zien dat het niet past.

Je zit vast aan AGP en maximaal 4X.

Dus ben bang dat een nieuwe kaart geen zin heeft want je bord zal nooit harder lopen dan 4X. wat voor kaart heb je nu ?

Eric:thumb:

P.S. die X800 is PCI express en dat heb je niet.

Laatst bewerkt:
Je hebt ook de AGP versies :)

heb ook een X800 pro agp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan