Nieuwe videokaart mogelijk voor Dell (Dimension 3000)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loesje77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Hallo,

Ik heb een mooi nieuw beeldscherm voor m'n verjaardag gekregen, die een hogere resolutie vereist.

Deze kan ik niet selecteren, dus heb ik een nieuwe videokaart nodig want updates voor drivers zijn niet te vinden helaas. Heb de winkel net gebeld en die zeggen dat ik met de pc moet langskomen dus ik hoop dat er hier eerder een antwoord te vinden valt ondanks de feestdagen.

Weet iemand of het mogelijk is om hier een nieuwe videokaart in te bouwen, ik heb namelijk gehoord dat Dell computers niet bepaald zelfbouw-vriendelijk zijn... Kan mijn moederbord dat aan, en zo ja, heb ik dan ook nieuwe voeding nodig ofzo (heb gehoord dat ie anders misschien kan doorbranden ofzo)? Ik speel er tegenwoordig wel meer spelletjes op, en dan geeft ie ook aan dat ie te weinig virtueel geheugen heeft. Heeft dit ook met de videokaart te maken? Momenteel zit er een Intel(R) 82865G Graphic Controller in trouwens, waar dus geen updates voor te vinden zijn helaas (niet door mij in ieder geval).

Mijn servicetag op de pc (desktop) is 6S52p1j.

Alvast bedankt voor een snel antwoord!

Welkom op Helpmij.nl

Voorals nog krijg ik alleen maar gegevens van de D3000 dat er geen pci-e of agp slot inzit.Alleen 3 pci sloten.Dan is een videokaart huidige aansluiting(pci-e)niet mogelijk cq als oplossing.

Je kan het zeker weten als je de kast even los maak en kijk of je een agp of pci-e x16slot hebt zoals op het plaatje.Ik zeg van niet.Er zou dan wellicht een goedkoop pci kaartje inkunnen.

400px-AGP_PCI_PCIE_PCIEx1_Bus.JPG

Laatst bewerkt:
Hallo weer,

Kast is opengemaakt, het ziet er als in de bijlagen uit.

IMAG0422.jpg
IMAG0423.jpg

Zou het dan mogelijk zijn om daar een andere videokaart in te maken voor een redelijke prijs denk je?

Alvast bedankt he!

En fijne jaarwisseling :)

Laatst bewerkt:
Zoals ik al dacht....geen sloten voor agp en pci-e.

Denk dat Harrysnor je een prima voorstel doet.:thumb:

Hallo!

Harrysnor, ik ga graag op je voorstel in, Capelle a/d IJssel is niet zo ver vanaf Delft!

Maar hoe bouw ik zo'n ding in? Of zou je dat evt. kunnen doen, voor een meerprijs natuurlijk (name your price pls.)?

En ik neem aan dat ik er vanuit kan gaan dat deze kaart goed werkt als 'ie er eenmaal inzit? Hoe zit het dan met de huidige kaart, komen ze niet in conflict met elkaar of kan die kaart die er nu inzit dan worden uitgehaald zonder problemen? Met Dell weet je het nooit :)

Alvast bedankt voor je antwoorden en ik hoor graag wanneer ik langs kan komen!

Groetjes,
Gitty

PS: de videokaart zou geschikt moeten zijn voor een resolutie van 1920x1080 (60 Hz)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Kan uiteraard direct ingebouwd en getest worden, no cure no pay !

Watch your mail !

Greetz,

Harry.

Bedankt!

De videokaart werkt prima dankzij Harry!

Harry, enorm bedankt!

Groeten,
Gitty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan