Nieuwe videokaart mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrie100

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hoi,

Op mijn pc uit 2007 die ik de laatste weken weer wat probeer op te krikken zit een enorm slechte onboard videokaart. Ik kan niet eens een internet spel vloeiend spelen; altijd een vertraagd beeld. Nou zocht ik dus een goedkope videokaart en heb die ook gevonden. Alles is namelijk beter dan deze onboard en zware games draai ik toch niet. Mijn oog is dus gevallen op deze: http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH5450_SILENTDI1GD3LP/#specifications
Nu heb ik een 250 watt voeding in mijn pc, is dat voldoende voor deze videokaart? En maakt het uit als deze PCI-e 2.1 kaart in mijn PCI-e slot komt die waarschijnlijk 1.0 is? Er staat wel PCI Express, maar aangezien hij uit 2007 komt, is het vast niet de nieuwste versie.
Mijn PC is trouwens een Acer Aspire T180-GB7Z.

Alvast bedankt voor de hulp.

Jurgen

Ze zijn compitabel 1.0 kan in een 2.1 slot en vica versa, zal alleen niet op de optimale snelheid spelen natuurlijk, dus de kaart zal alleen maar op de 1.0 snelheid werken.

Voor de voeding moet je niet bij mij zijn :o

voor de meeste videokaarten ben je wel 350 watt minimaal nodig,

anders moet je eens kijken naar:

Radeon 9600XT
GeForce 6200
GeForce 6600 gt

Wil het eigenlijk wel op deze videokaart houden en er niet teveel geld aan uitgeven. Voor echte games heb ik nog wel een andere pc, maar ik wil deze gewoon iets verbeteren.
Maar dan zou ik dus voor deze ook de voeding moeten opschroeven?

2012-03-12 16.59.28.jpg2012-03-12 16.09.21.jpg
Volgens mij dus 250 watt. Op het andere plaatje ook nog het slot waar staat PCI Express.

de HD5450 heeft een TDP van 19watts hij kan hier natuurlijk ook net iets overheen gaan
ik denk dat het wel gaat werken maar zal wel krap zijn
je bent namelijk al meer dan de helft kwijt aan de rest van je systeem...

Laatst bewerkt:
Oké bedankt. Hoe kan ik het merken als de voeding uiteindelijk toch niet toereikend blijkt te zijn?

je pc zal onstabiel zijn en crashen blauw scherm kan bijvoorbeeld opkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan