Nieuwe Videokaart nodig! Welke...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

le Max

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Beste Helpmij-Forummers,

Ik had een paar vraagjes over het kopen/bekijken van nieuwe videokaarten.
Ik wil graag mijn huidige kaart wegdoen en een betere, nieuwe kopen. Gamen doe ik graag, en daarom zou ik een best goede kaart willen hebben. Alleen mijn budget is niet oneindig groot, dus 300 euro voor de 5870 zit er helaas niet in.
Maar laat dat je niet stoppen om suggesties te doen! Ik sta voor alles open!

Vraagje
Wat is het grote verschil tussen een ..50 en een ..70 (bijv. 5750 en 5770)?

Hier is mijn systeem (Vraag maar als je meer wilt weten!)

Moederbord : MSI P6N SLI (MS-7350)
Chipset : nVidia nForce 650i SLI SPP
Processor : Intel Core 2 Duo E8500 @ 3166 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 3800 Series (HD 3850)
Harde Schijf : ST325041 (250 GB)
Harde Schijf : Maxtor (1000 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GH22NS40 SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station (Virtueel) : KVYHAV 8LQNOT2FG SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station (Virtueel) : KVYHAV 8LQNOT2FG SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : ASUS DRW-2014L1T SCSI CdRom Device
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 22 inches
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9

Alvast heel erg bedankt!
Max!

ik heb vlede week ATI Asus eah 5870 gehaald voor 330 euro. :)
via marktplaats met bon ook nog :)
Haal dan maar een betere 5000 series bv 5850.

Je hebt een Nvidea chipset een een intel processor.
Waarom ook niet eens kijken in de Nvidea winkel van sinkel voor een videokaart.
Het is niet alleen ati(amd) wat de klok slaat.

Niet te duur.
€ 165 euries

Asus ENGTX260/2DI/896MD3

De GTX260 kwam eind 2008 uit en de 5770 is nog niet zo lang geleden uitgekomen.

Het blijft dus kiezen of delen.
Of je koopt een kaart die net uit is,en betaalt de hoofdprijs,of je koopt een kaart die wat langer op de markt is en goedkoper.
Trouwens,de HD 5870 kwam uit op 23 september 2009.

Laatst bewerkt:
Ja, precies.
Een paar vraagjes.
HD5770 = GDDR5
GTX 260 = GDDR3
Wat is het grote verschil ?

Je moet niet alleen kijken naar het hoogste getal achter het geheugen (DDR3, GDDR5), maar ook naar de Geheugen Bandbreedte. Dit is in feite nog belangrijker.

Voorbeeldje:
1) geheugensnelheid: 2000Mhz 256-bit
2) geheugensnelheid: 3500Mhz 128-bit

In dit voorbeeld is geheugen 1 sneller, want (2000 x 256) > (3500 x 128) :thumb:

Oke, dus de GT versies voor meer graphics, en de 5000 serie voor de snelheid?
Wat ik ermee wil doen is gewoon gamen. Modern Warfare 1, 2. Bad Company 2.
Dat soort dingen, en ik wil daarbij hoge fps, zoals iedereen.

Wat is dan de beste keuze?
GT275? Of 5770, daar zit ik eignelijk tussen te kiezen.
Als er nog iemand een suggestie heeft voor een nog betere, meld t maar!

Maar niemand die hier op wil reageren, dan zoek ik wel verder.
Bedankt voor jullie hulp allemaal!
Fijn forum.

ik heb zelf de 5770 en die bevalt mij heel goed. ik speel cod mw2 op full hd zonder legs.
de gt275 is weer een stukkie duurder, maar wel iets beter. Alleen denk ik dat de 5770 mee dan voldoende is om de komende games goed te kunnen spelen. Ook ondersteunt hij dx11 en is hij een stuk zuiniger en goedkoper. Ik zou voor de 5770 gaan

ik heb zelf de 5770 en die bevalt mij heel goed. ik speel cod mw2 op full hd zonder legs.
de gt275 is weer een stukkie duurder, maar wel iets beter. Alleen denk ik dat de 5770 mee dan voldoende is om de komende games goed te kunnen spelen. Ook ondersteunt hij dx11 en is hij een stuk zuiniger en goedkoper. Ik zou voor de 5770 gaan

Niet bot bedoeld maar wta heb je nu aan DX11? nog niet echt veel het word amper benut nog.. het is nu nog een gewoon duur verkooppraatje van: ja het ondersteunt ook DX11. met DX10 ben je denk ik nog beter af ik zou voor de Nvidia GTX275 deze is weliswaar duurder maar minder gekloot met je drivers (ik wil geen een ATI gebruiker beledigen ) maar ik hoor gewoon te vaak ATI driver/software problemen, en ben zelf ook al een poos Nvidia user met Modern Warfare 2 : 90 FPS, Bad Company 2 : 70 FPS

Niet bot bedoeld maar wta heb je nu aan DX11? nog niet echt veel het word amper benut nog.. het is nu nog een gewoon duur verkooppraatje van: ja het ondersteunt ook DX11. met DX10 ben je denk ik nog beter af ik zou voor de Nvidia GTX275 deze is weliswaar duurder maar minder gekloot met je drivers (ik wil geen een ATI gebruiker beledigen ) maar ik hoor gewoon te vaak ATI driver/software problemen, en ben zelf ook al een poos Nvidia user met Modern Warfare 2 : 90 FPS, Bad Company 2 : 70 FPS

Nú inderdaad niet echt veel. Maar als je nu voor dx10 kies en (niet dat dat zo is) over een jaar komt dx12, en je wilt een nieuwe graka, en je kiest dan voor dx11 want ja 12 wordt toch nog niet ondersteund. Dan blijf je achter de feiten aan lopen. En waarom meer betalen als de hd5770 een prima kaartje is en lekker zuinig. Ik haal er met mw2 prima resultaat mee in full hd

Ga voor de gtx275. Aan directx 11 heb je nu niet zo veel, en vooral jij niet, aangezien jij games speelt die voor directx 10 zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan