Nieuwe videokaart nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninosquak

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hallo iedereen

Ik heb een paar vraagjes maar ik zal eerst maar even beginnen wat nou mijn probleem is
Ik heb nu een nvidia 7300 gs in mijn pc zitten maar ik vindt hem niet helemaal lekker werken omdat:

Als ik filmpjes bewerk dan happert mijn beeld heel erg als ik de kwalteit in sony vegas op good(half) doe dat vindt ik niet normaal want ik wil gewoon mijn filmpjes op best(full) kunnen editen zonder enig probleem. (nouja good op half is ook best mooi maar ik wil gewoon full.) ik edit ook geen hd films want dan zou ik het nog wel snappen maar ik edit gewoon pal dv net van de cam af (Oowja en ik edit nu met 2 beeldschermen tegelijk eentje met het filmpje erop en de ander met de andere zooi.
Ik zit nu wel in windows vista maar toen ik nog in xp zat was het even erg.

En nou haalt mijn videokaart in vista een score van 3.0 voor zakelijke toepassingen en spellen dat zou dan ook gelden voor mijn filmpjes. Dus ik zou graag een nieuwe videokaart willen kopen die het liefts een score haalt vaan 4.5 want dit is geen werken en dan zeggen ze nog dat een videokaart niet belangrijk is voor filmpjes bewerken:confused:

Nog een ding ik heb nog geen bedrag in mijn hoofd wat ik eraan zou uitgeven maar omdat filmpjes editen mijn hobby is dan maakt de prijs niet zoveel uit zolang ik maar normaal kan editten vindt ik het best.

Dus graag zou ik wat advies willen welke kaart ik zou moeten nemen want ik snap er echt niks van met die dingen:D. Alvast bedankt

Bij video editing is je proc en hoevelheid werkgeheugen belangrijker, welke proc en hoeveel gheugen heb je nu?

ik heb 2gb ddr2 geheugen en een pentium d 2.80Ghz dus ik denk dat dat wel goed zit.
ik heb ook ergens gelezen dat de pc zo snel is als de traagste component die er in zit.
Klopt dat?? want dan is er nog een reden voor een nieuwe videokaart

Traagste component is je hardeschijf. Al geprobeerd te editten met 1 beeldscherm?

Ik edit soms op mijn laptop waar een geforce 7300 Go in zit (deze is zwakker dan de jouwe) en ik ondervind daar geen problemen. In mijn desktop zit een 7900GS, score bij vista is 4.5, maar dat hangt ook af van andere factoren hé. De 7900GS zit nu rond de 180 € geloof ik.

Mijn harddisk heeft een 5.8 daar die is niet echt traag maar ik heb net even weer wat gekloot bij sony vegas en nou geeft ie wel weer normaal beeld. Maar ik wil zowiezo een nieuwe videokaart gaan halen Ik had al wat gezien op kieskeurig.nl namelijk deze:

http://kieskeurig.nl/review/0E05743455806870C1257279004B35F2.htm

Lijkt mij wel een goeie is ook nog is pci express dus die past er ook nog is in bij mij:D

Nog een vraagje bij mijn videokaart staat er dat ie direct x9 ondersteund maar als ik kijk wat ik heb staat er gewoon direct x10 hoe kan dit???

Laatst bewerkt:
Hey

ik heb net een test gedaan ik heb namelijk mijn videokaart eruit gehaald en met de on-board kaart geprobeerd wat mij opviel is dat de pc vele malen sneller opstart en met filmpjes editten werkt ie ook als een trein zonder haperingen. nou snap ik dus echt niet waarom ie iets van 4x zo snel alles doet terwijl het mij lijkt dat het met de videokaart juist sneller moet zijn WTF??? oowja het enige wat er dan wel is uitgeschakeld is aero glass maar die heb ik zowiezo niet aan staan:P:P

was je onboard uitgeschakelt en gedeïnstalleerd toen je die 7300 in gebruik had?

Ja ik heb hem niet eens geinstalleerd want ik heb pas mijn schijf laten vervangen. En hij schakeld zichzelf uit tenminste dat staat er bij de bios. Kan het iets te maken hebben met de voeding ofzo weet ik veel:P

Kan natuurlijk ook,dat hij niet op volle kracht werkt. Maar dan moet je een melding krijgen. Dat heb ik toch een keer gehad toen ik een nieuwe kaart had. Hij zei toen dat de kaart terug geclockt werd.

nee dat heb ik nog nooit ghad zoon melding maar ik weet ieder geval zeker dat er iets niet klopt

Jepp en ik heb ook geen virussen enzo en spyware heb ik ook net al voor gescand. Enne ik zal is kijken voor sonyvegas voor dat playertje want volgens mij tript die gewoon.

Net ff gekeken maar niemand anders heeft hetzelfde.:( nouwja ik ga nu toch mijn pc upgraden met een nieuwe processor en videokaart. Daar heb ik wel weer een appart topic gemaakt.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1971835#post1971835

Laatst bewerkt:
Hahaha als je met vegas gaat werken moet je wel eerst even de setting instellen anders krijg je namelijk hapering:D gooi deze maar dicht en nog bedankt iedereen voor oplossing

Oowja nog een vraagje mijn videokaart is van zichzelf 256mb maar ik heb ergens gelezen dat als je meer dan 1gb geheugen heb dat ie dan nog is 256 mb turbo cache pakt:S kun je dit ook instellen dat ie dat niet doet want ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten:S:S:S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan