Nieuwe Videokaart NVidia vs Ati

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik koop ivm Call of Duty 4 Release en unreal Tournament 3 release beide in november, volgende week een nieuwe pc. Deze pc zal zeer waarschijnlijk een absolute subtop aan duo processor hebben (ben er niet van overtuigd dat een quadcore nou echt al essentieel is ofzo), en ik krijg een 2gb RAM erbij kortom wat betreft dat zitten we goed.

Ik vroeg me af wat op het moment het beste is, GeForce van Nvidia of Radeon van Ati. Ik hoor heel veel goeie berichten over de 2900 serie (2900 Pro meen ik) van Ati, en nog een aantal andere 4-digit-getallen zijn gevallen. Van Nvidia is het iets makkerlijk onthouden, de 8 series natuurlijk.

Over NVidia zat ik te denken aan de 8800 GTX omdat ik verwacht dat die goedkoper zal worden met de 9800 in de aanloop, maar aangezien het bugdet dan toch in de buurt van 500 euro ligt (hopelijk dus 480 ofzo tegen die tijd),, is het nie verstandiger te wachten op de 9800? En hoe duur zou deze ongeveer worden? (wil niet het dubbele betalen voor 10% meer performance weet je wel).

Mijn vraagnu was, welke kaart van Ati heb je dan zoals Nvidia de 8800GTX heeft, en hoe zit dat met de prijzen en alles!? Ik weet wel ongeveer hoe of wat als het op grafische kaarten aankomt, maar nog niet helemaal zoals jullie kunnen concluderen, dus wat hulp zou geweldig zijn! :)

Met vr. gr. Patrick

Als je het dus praktisch bekijkt, zou ik beter kunnen wachten op de 9800 GTX... aangezien die dus duidelijk veel beter performed dan de huidige 8800 GTX, en de prijs niet enorm verschilt!?

Gaat hier hier dan om 9800 GTX 1024mb ? ze spreken over 512 bits maar wat is het verschil tussen bits en mb geheugen ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan