Nieuwe videokaart of een goedkope Crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakelicious

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Hallo,

Onlangs heb ik een monitor gekocht, wat mijn totaal nu op 3 brengt. (3x 22inch BenQ).
De eerste twee hebben het altijd prima gedaan op mijn videokaart (ASUS EAH5670/DI/1GD5), maar ik krijg de derde niet aan de praat.

Nu heb ik op internet al gevonden, dat een videokaart maximaal 2 monitoren ondersteunt, dus was het wel duidelijk dat er weer geld moet gaan rollen.

Maar nu vraag ik me af:
Is het nu slim om een goedkope videokaart er langs te zetten (bijvoorbeeld: EAH5450 SILENT/DS/1GD3(LP)) of moet ik gewoon 1 nieuwe betere videokaart kopen.

Alle tips zijn welkom! En alvast bedankt.

1 videokaart ( ouwde generatie ) kan geen 3 schermen aan ,( of je moet eentje pakken met mini hdmi/display port , ik weet niet zeker hoe het heet )
Neem nog een 5670 en draai m op crossfire .
Daar kan je dan je 3e scherm op

Laatst bewerkt:
wat is je budget en waar gebruik je je pc voor (games, photoshop enz.)

de HD5670 is niet oud en ondersteund zolang je een Display port hebt gewoon 3 beeldschermen...

@firestorm: Er zit geen displayport op mijn hd5670

@dennisdennis12: Ik hoop er niet al te veel geld aan uit te moeten geven, gebruik mijn computer voornamelijk voor gaming. Daarnaast draai ik ook regelmatig het hele Adobe Pakket.

Fijn dat er serieus wordt gereageerd op mijn vraag.
Als ik zeg dat ik niet heel veel geld er aan uit wilde geven, is het een beetje raar om een kaart van bijna 650 euro aan te raden.

valt wel mee hoe erg overdreven dat het is hoor, want hij heeft 3 dvi-poorten dus je hoeft geen omvormers te gebruiken als je beeldschermen dvi ondersteunen, en die kaart is ook goed voor gaming.

Wat maakt het uit om omvormers te gebruiken. Mijn beeldschermen hebben vga en dvi. Het is in mijn ogen dan goedkoper om een kaart van ongeveer 70 euro er langs te zetten, waar de derde monitor in gaat. 650 euro voor een videokaart is veel te duur, mijn (relatief) goedkope hd5670 speelt alles perfect af.

Het is in mijn ogen dan goedkoper om een kaart van ongeveer 70 euro er langs te zetten, waar de derde monitor in gaat.

Gaat niet lukken..........om eyefinty te kunnen draaien moet alles op de master videokaart aangesloten kunnen worden,de 2de videokaart dient alleen maar om de prestaties te verhogen van je eyefinty setup door je kaarten in tandem (crossfire) te zetten.
Als je geen omvormers wenst te gebruiken moet je DEZE kaart zien te vinden,de zogenaamde Flex Edition......Flex is de enige versie van de HD 5xxx series die standaard 3 monitoren in eyefinity kan laten lopen zonder extra adapter......voor alle andere kaartveersies heb je die adapter WEL nodig...

Waarom moet je persé eyefinity draaien?
Oke, ook enig idee waar die te koop is? Alternate en 4Launch hebben hem niet namelijk. Daarnaast heb ik ook bij die kaart een omvormer nodig, omdat hier 2x dvi op zit, 1x hdmi en 1x displayport. Mijn schermen hebben geen hdmi of displayport. Is er dan nog een ander alternatief?

valt wel mee hoe erg overdreven dat het is hoor, want hij heeft 3 dvi-poorten dus je hoeft geen omvormers te gebruiken als je beeldschermen dvi ondersteunen, en die kaart is ook goed voor gaming.

Voor die geld kan je een nieuwe pc kopen...
Omvormers heb je nergens voor nodig hoor , gewoon eentje pakken met genoeg uitgangen voor 3 scherken , dus de videokaart die jij aanrqad is gewoon veel te overdreven , zelfs veeleisende gamers hebben niet eens zon kaart

Eyefinity is het programmatje dat de 3 schermen aanstuurd dit programmatje werkt alleen met AMD videokaarten
Nvidia maakt gebruik van 3D Surround
bij Nvidia is het zo dat je 2 low end videokaarten moet gebruiken wil je goedkoop 3 schermen gebruiken
de HIGH end videokaarten kunnen met 1 kaart al 3 schermen aansturen echter heb jij daar het budget niet voor

nu is het zo dat bij Eyefinity je de displayport MOET gebruiken tenzij je een zo genoemde FLEX editie videokaart hebt
echter is het probleem nu dat er vrijwel GEEN enkele videokaart is die 3 DVI aansluitingen heeft je zult dus 1 scherm met HDMI moeten aansluiten

adapters heb je uitendelijk wel nodig, die hoeven trouwens niet duur te zijn klikerdeklik
zolang jij die flex videokaart koopt zou dit gewoon moeten werken

nu is het probleem wel dat als je een beetje degenlijk wilt kunnen gamen op 3 schermen je een sterkere videokaart nodig hebt
klikerdeklik deze videokaart krijgt speciale kabels mee geleverd om 3 DVI monitoren te kunnen ondersteunen!

lees ook dit even
Sapphire HD 6870 FleX can support three DVI monitors in Eyefinity mode and deliver a true SLS (Single Large Surface) work area without the need for costly active adapters. With the Sapphire FleX solution, the first two monitors are connected to the DVI outputs, as usual. A third DVI monitor can be connected to the HDMI output with the passive cable adapter supplied. Thus three DVI monitors can be used in Eyefinity mode without any additional investment, and the board can support up to 5 displays maximum with disport port.

en als je de HD6870 te duur vind kun je altijd nog voor deze gaan Klikerdeklik
hiervoor zul je echter wel een losse adapter moeten aanschaffen

Laatst bewerkt:
Voor die geld kan je een nieuwe pc kopen...
Omvormers heb je nergens voor nodig hoor , gewoon eentje pakken met genoeg uitgangen voor 3 scherken , dus de videokaart die jij aanrqad is gewoon veel te overdreven , zelfs veeleisende gamers hebben niet eens zon kaart
er zijn wel veeleisende gamers die zo'n kaart hebben (zoals ik)

maar dit is ook een videokaart die 3 beeldscherm-aansluitingen heeft http://azerty.nl/8-2966-443696/point-of-view-geforce-gt430-.html en is goedkoper

Laatst bewerkt:
@dennis niet vervelend bedoelt hoor maar daar heeft de TS niks aan ik weet niet of je de titel van deze topic hebt gelezen maar er staat duidenlijk Nieuwe videokaart of een goedkope Crossfire

dan kun je aan nemen dat de TS geen 600+ euro's heeft voor een videokaart

Waarom moet je persé eyefinity draaien?

Moet niet,je kan gewoon schermuitbreiding van windows gebruiken,maar eyefinity is niet alleen leuk voor gamen,het laat bijvoorbeeld ook je taak/systeembalk doorlopen over alle 3 de schermen,en je kan volledige screens verslepen naar een willekeurig scherm.......als je dan ook nog ATI's Hydravision installeert,heb je een heel uitgebreid werkoppervlak........

Oke, ook enig idee waar die te koop is? Alternate en 4Launch hebben hem niet namelijk. Daarnaast heb ik ook bij die kaart een omvormer nodig, omdat hier 2x dvi op zit, 1x hdmi en 1x displayport. Mijn schermen hebben geen hdmi of displayport. Is er dan nog een ander alternatief?

Weet zo direct niet waar ie in Nederland te koop is....kan misschien nog op bestelling geleverd worden door je plaatselijke computerboer......Je kan natuurlijk ook opteren voor een volledig andere kaart,de HD 5770 of de HD6770,zoals Firest0rm al aangaf.........
Ander alternatief is er niet zo direct,je zal hoe dan ook toch een omvormer nodig hebben......bij een Flex edition mag dat wel een passieve zijn,bv van hdmi naar dvi......die zijn meestal goedkoper dan een actieve converter(die je dan weer nodig hebt voor de meeste mainstream niet-Flex kaarten van ATI).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan