Nieuwe videokaart, of niet?:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkiieB

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2015
Hoi,
Mijn videokaart is zo goed als kapot de ventilator erin draait niet meer dus als ik ga gamen crasht m'n beeld na 5-10 minuten (zal wel te warm worden)
Dus mijn vraag is als ik een nieuwe videokaart koop(http://tweakers.net/pricewatch/416125/msi-geforce-gtx-970-gaming-4g/specificaties/) <--
Word mijn pc dan ook beter? dat ik als ik die kaart koop dat ik dan ook een spel zoals GTA 5 zou kunnen spelen ?
Nu zou mijn computer dat zeer waarschijnlijk niet aankunnen!
Dus word mijn PC sneller (sneller in de zin van kan ik grote games spelen) als ik een nieuwe en betere videokaart aanschaf?!

Specs:
Processor: Intel(R) Core (TM) i7-3770 @ 3.40 GHz 3.40 GHz
RAM: 6.00 GB
systeem: 64 Bits

als er specs ontbreken of niet kloppen zeg t even ik snap daar namelijk niet zo veel van, en ook hoe ik ze kan vinden aub :D

prestaties.jpg

Mischien dat dit nog nuttige info is

Laatst bewerkt door een moderator:
Met die 970 zal je ZEKER WETEN wel die games kunnen spelen.

En zoals je al zegt is je videokaart die je nu hebt hoogstwaarschijnlijk kapot (omdat die fan niet meer draait)
Al eens gekeken of die fan connector vast zit?

Heb je een 1920x1080 scherm?

Ik wilde zowiezo al een nieuwe videokaart omdat deze slecht is maar moet ik voor die nieuwe videokaart niet meer geheugen of snelheid hebben ?
En ik heb een groot scherm weet zo niet hoe groot dat is XD

en de fan is wss gwn kapot want er zat belachelijk veel stof in me pc :D heb eem schoongemaakt en toen deed ie het niet meer

EDIT: mijn resolutie staat idd op 1920x1080!

Wat voor voeding zit er in je PC? (Merk en naam?)

En meer geheugen zou handig kunnen zijn, ik weet dat echter niet precies. Dat laat ik ook over aan iemand anders hier op het forum.

Hoezo moet je weten welke voeding erin zit dan?:P is dat essentieel ?

En zou iemand wat duidelijkere tips kunnen geven over geheugen en video card etc ?:( Ben nog steeds radeloos..
Moet nu m'n video-card aanslingeren om te kunnen gamen :rolleyes:

Kan iemand mij hier helpen? Ik zag overal zeer snelle reacties op maar bij mij nog geen enkele nuttige

Het weten van de voeding is wel degelijk essentieel, want je kan eentje hebben die niet krachtig genoeg is, of niet genoeg PCI-e stekkers heeft!

een zwakke voeding die niet genoeg stroom levert zorgt voor een onstabiele pc en heb je dus het risico dat je pc crashed en het kan er voor zorgen dat je huidige voeding het gewoon begeeft.
dus ja dat is essentieel verder moet de voeding zoals eerder aangegeven ook over de juiste stroom kabels beschikken om de videokaart van stroom te voorzien

een GTX970 heeft al snel een goede 500watts A-merk voeding nodig.

staat op DC output 350W :|

Kan niet iemand mij een goed setje in elkaar zetten wat ik in m'n pc kan plaatsen? goeie videokaart-goeie voeding en intern geheugen ongeveer 500-850 euro voor beschikbaar!

wat ik dus wil is,
zeer goed geheugen
Een goeie video kaart dat daar bij aansluit
En dan een nieuwe voeding als dat nodig is!

OK, je hebt dus sowieso al een nieuwe voeding nodig.
DIT is een zeer goede die ik aanraad.
Voor je videokaart is een GTX 970 zeer goed, ik zou voor DEZE gaan, die is namelijk lekker stil.

Voor geheugen, daarvoor heb ik eerst je moederbord nodig. Wat voor Mobo heb je? (Graag exact type, serienummer hoeft dan weer niet :P)

Hoi,

we kunnen het beste van het best willen maar daar hangt een prijskaartje aan maar zou je dan een budget kunnen geven misschien wel zo handig;)

voor alle research die ik heb gedaan zou deze kaart: http://tweakers.net/pricewatch/416125/msi-geforce-gtx-970-gaming-4g/specificaties/
moeten werken. Alleen mischien wat intern geheugen erbij en dan zou het goed moeten zijn.
Heb nu 2x nanya(elixer) met 4GB en 2GB, dus wat ik wil is nog 1 van 4GB erbij van hetzelfde merk (nanya 4GB DIMM DDR3 1333MHZ) Ik heb al een hele poos gezocht maar kon er nergens 1 van weer vinden..
Dus als iemand dit toevallig weet post het even aub!

ik denk niet dat jou 350watts voeding het lang gaat volhouden met die GTX970 erbij ja het zal wellicht werken maar niet lang

verder heb je ook 1x 6pins PCI-E en 1x 8 Pins PCI-e voeding kabel nodig en ik kan je garanderen dat jou 350watts voeding dat niet heeft

waarom denk je dat? de video card is 148W in het verbruik, lol
Dus lijkt me nogal sterk.
en die card past ook prima in me pc

Hoi,

Firest0rm,

Heeft gelijk dat gaat niet goed a omdat er ook nog meer hardware stroom verbruikt en een voeding die altijd op zijn top moet draaien gaat gauw defect .

Even een kort rekensommetje:
GraKa (Grafische Kaart): 150W (is al snel 160W+ hoor)
Processor: 90W
RAM: ~5W per slot (is toch reëel?)
HDD: 10-20W

Dat komt uit op 270W. dit zal best vaak ook zelfs nog oplopen naar 300W+ (als je de grafische kaart gaat overklokken tik je dat zeker wel aan)

En een 350W voeding draait het beste op max 175W.

Vandaar die 520W

Even een kort rekensommetje:
GraKa (Grafische Kaart): 150W (is al snel 160W+ hoor)
Processor: 90W
RAM: ~5W per slot (is toch reëel?)
HDD: 10-20W

Dat komt uit op 270W. dit zal best vaak ook zelfs nog oplopen naar 300W+ (als je de grafische kaart gaat overklokken tik je dat zeker wel aan)

En een 350W voeding draait het beste op max 175W.

Vandaar die 520W

oke thanks wilco dit was eindelijk eens nuttige informatie van hier :P
Zal ik daar wel even naar kijken dan !:)

Okidoki mooi gelukkig :P

Eindelijk nuttig geweest :d

Oh en ik raad DEZE aan, seasonic is een van de beste merken in de PSU markt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan