Nieuwe Videokaart of nieuw geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michellemybelle

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal verslaafd aan het spel the sims, door de hoeveelheid aan downloads duurt het nu maar liefs 20 minuten voordat ik eindelijk het spel kan spelen en vaak gaat het dan ook nog eens traag. Ik was in eerste instantie van plan om mijn geforce 5200 te vervangen door gefore 7600 zodat het spel sneller zou gaan, maar nu hoorde ik van iemand dat het alleen het beeldkwaliteit beter maakt en niets verandert aan de snelheid. Hij zei dat ik meer geheugen mOest kopen, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen en wil niet lukraak een dure aankoop doen.

• Weet iemand wat ik in deze situatie moet doen?
  • Als ik meer geheugen nodig heb, kan iemand me een goed product aanraden?
  • Ik zou ook graag willen hoeveel geheugen ik nu op mijn pc heb staan, is er een manier om dat op of in mijn pc te zien?

Ja wij weten ook niet hoeveel geheugen je hebt natuurlijk, dus of het nodig is om nieuw geheugen erin te zetten. Maar als hij wel goed gedraaid heeft, alleen zonder alle downloads lijkt beide oplossingen mij niet nodig. Ik denk dat je gewoon eens moet gaan scannen op spyware/virussen en evt even defragmenteren ik denk dat dat meer helpt en het is nog goedkoper ook.

Robbert,
een spreekwoord luidt": "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden", daarom denk ik dat ik het beste vrij direct kan zijn:
uit jouw reactie blijkt dat je niet gehinderd wordt door al te veel kennis van het spel de Simms. (Ik ook niet, maar ik heb aan de hand van de vraag van Michelle mij er een beetje in verdiept) Het feit dat het spel goed gedraaid heeft in een "basis"situatie zegt helemaal niet over aanwezige spyware / of noodzaak tot defragmentatie of whatever. Het spel kan ontzettend "zuigen", zeker in een wat "gevorderde" vorm. In die zin is het dus verrekte handig / wenselijk om een goede videokaart en wat meer werkgeheugen te hebben. Nu is die videokaart van Michelle voor dit spel wel oke. Hoeveel werkgeheugen er in de pc zit is idd. de vraag.

Met een tooltje (Everest home edition) kun je dat (hoeveelheid werkgeheugen) en nog vele andere nuttige wetenswaardighdeden, vaststellen. Download het tooltje hier.

Even een voorbeeldje:
De Sims 2 Gaan het Maken heeft enkele verschillen in de systeemeisen. Hieronder vind je de nieuwe systeemeisen:
De Sims 2 Gaan het Maken is een uitbreidingspakket. Je hebt De Sims 2 of De Sims 2 speciale DVD-editie nodig, om te kunnen spelen.
Minimale systeemeisen
- Windows 98,ME,2000,XP
- Intel Pentium 3 processor 1 GHz of vergelijkbaar
- 256 MB werkgeheugen
- 1,5 GB extra harde schijfruimte
- Videokaart met 3D hardware-acceleratie @ 32 MB RAM
Aanbevolen systeemeisen
- Windows XP
- Intel Pentium 4 processor 2,4 GHz of vergelijkbaar
- 512 MB werkgeheugen
- 1,5 GB harde schijfruimte
- Videokaart met 3D hardware-acceleratie @ 128 MB RAM
LET OP: ATI Radeon videokaarten van de serie 7(x)00 worden niet meer ondersteund!

Het e.e.a. laat vanzelfsprekend onverlet alle opties open m.b.t. een gedefragmenteerd systeem, spyware en / of virussen, dan wel een combinatie van dit alles.

MAAR, als topicstarter 128 MB geheugen of slechts 256 MB intern geheugen in de pc heeft zitten, dan schat ik de kans, dat de perfomance van de game sterk verbetert bij het bijplaatsen van geheugen, vrij hoog in!

Laatst bewerkt:
Bedankt Robbert en Pasja,

Ik heb 512 MB aan RAM geheugen en videokaart Geforce 5200 met 128 MB RAM. Pentium 4 CPU en 3.00GHz. Dit doet het goed zonder al die downloads, maar ik wil die downloads er wel echt bijhebben, anders is het spel vrij saai naar mijn mening. Hoeveel geheugen zou ik erbij moeten kopen om dit probleem te verhelpen, dat het iig sneller gaat?

Ken het spel alleen van naam, maar als je het gaat spelen, heb je dan files nodig, die je eerst download?

Als dat zo is, wat zo langzaam is, heeft het met je internet verbinding te maken, alhoewel 512mb, tegenwoordig al weer weinig is, zal op zich het spel niet sneller gaan, als je dat verhoogt, kan iets schelen in het swappen van windows.

Ken het spel alleen van naam, maar als je het gaat spelen, heb je dan files nodig, die je eerst download?

Als dat zo is, wat zo langzaam is, heeft het met je internet verbinding te maken, alhoewel 512mb, tegenwoordig al weer weinig is, zal op zich het spel niet sneller gaan, als je dat verhoogt, kan iets schelen in het swappen van windows.

Nee je kan allemaal kleren, objecten etc. downloaden en die komen dan in je spel. Voor het spel heb je dus geen internet nodig. Maar zoals ik al zei al die downloads vertragen het spel.

Invoeren bedoel je dan, downloaden is toch echt, bestanden van een andere computer, d.m.v. een bepaalde verbinding overbrengen, op de computer waar je werkt.

Dan zou het verhogen van de hoeveelheid ram, en de goede instellingen in het register daarvoor, en de goede instellingen van het wisselbestand wel kunnen helpen, maar als de processor erg druk is, met het spel, zou dat ook misschien niet veel uitmaken, wat alles te maken heeft met directX, en hoe de processor met de shaders omgaat, voor die proc eigenlijk gewoon threads, werkjes dus.

Ik zie dan meer als mod's, die je in moet laden, als ik hier met diverse games, mod's moet inladen, duurt het ook een hele poos, ondanks een redelijk snelle comp, met 2 gig. intern geheugen, en zonder wisselbestand, dus dan wordt alleen de processor zwaar belast.

Ik kan er weinig meer aan toevoegen, alles is gezegd en beschreven.

Alleen nog een opmerking m.b.t. het door Robbert geopperde:
ALS het systeem nooit of slechts zelden is gedefragmenteerd / opgeschoond / gecontroleerd en gescreend op spyware en / of virussen, dan is het zeer reeel dat ook dat een vertragende factor is.
Immers, je zal als processor een kledingarderobe van 50 MB vanaf 300 verschillende locaties moeten opzoeken, of datzelfde bestandje vanaf 1 mooie geordende locatie mogen oppikken......... )

ik zou de nieuwe videokaart nemen , ram is wel genoeg, maar als je meerdere sims heb hen je ook meer ram nodig, hoe meer sims hoe meer ram , tis per sim dacht ik 128 Mb ram, voor een hondje alleen 64 Mb ram. daar komt nog omgeving bij. enz , miss ook nog ff 512 MB ram erbij doen van 30 € en klaar is jij :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan