Nieuwe videokaart P5GC-MX/1333

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mizzox

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Hallo,

ik wil graag mijn videokaart upgraden. Het moederbord is de P5GC-MX/1333, 4 GB ram geinstalleerd, Intel Core 2 CPU 2.00 GHZ. Ik weet niet wat voor kaarten erin kunnen, en snap de voedingsvoorwaarden voor de kaart niet helemaal. Wat kan ik erin doen? (Zou graag naar ongeveer 1 gb willen upgraden) Mijn videokaart nu is de nVidia GeForce 7300 LE. Dit is als ik het goed heb een 128 mb videokaart.

Alvast bedankt :)

Met vriendelijke groeten Mees.

jij hebt de socket Intel 945GC je toekomstige grafische kaart moet samen kunnen werken met die socket. als je een verkeerde socket zou kopen kan het zijn dat je toekomstige videokaart nie werkt. en ook moet je kijken naar hoeveel watt je voeding is.

@noahvanleeuwen:
um nee dat is zijn chipset zijn socket is LGA 775 maar dat heeft hier niks mee te maken
zijn moederbord ondersteund gewoon PCI-E x16 videokaartjes dus dat is niet het probleem

@mizzox
wat wil je ermee bereiken?
en wat is je budget voor de videokaart?
verder is het idd van belang om te vertellen hoeveel watts je voeding kan leveren en van welk merk dit is
een game kaart heeft meer stroom nodig dan een standaard videokaartje

verder kan ik je nu alvast vertellen dat als gamen je doel is je het niet gaat redden met alleen een videokaart upgrade
je huidige CPU is dusdanig verouderd dat dit een bottleneck gaat vormen voor games van deze tijd
verder is er ook nog een probleem met de upgrade mogelijkheden van het moederbord dit moederbord ondersteund namelijk geen Core 2 Quad CPU's die games nog kunnen draaien

maar als het bij een simpel text verwerking blijft zoek dan naar een Simpele HD6450 of GT610 videokaart

@firest0rm mijn budget is ongeveer rond de 100. liefste wat minder, maar is die cpu echt een groot probleem? kan k daar iets aan doen?

mn voedings is een corsair HX520 W modular power supply.

Ehm, ik hou wel van bijv het spel 'war thunder', minecraft, need for speed of gta

GTA 4 of 5?

de andere games kunnen nog met een oude cpu maar met GTA4 of 5 zul je echt een nieuw moederbord cpu en werkgeheugen en videokaart moeten aanschaffen dat ga je dus echt niet redden met 100 euro dan heb je het vijfvoudige ervan nodig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan