Nieuwe videokaart, PC start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo allen,

In mijn vorige topic heb ik uitgelegd dat mijn 8800GT kapot was gegaan dus heb ik sinds vandaag een nieuwe videokaart binnen. De XFX HD5870. Ik heb hem nu in mijn PC gestopt, maar wanneer ik de PC opstart hoor ik de videokaart blijvend blazen als een gek en blijft mijn beeld zwart (en valt na een tijdje op standby, hij herkent dus niks).

Weet toevallig iemand een oplossing?

Mijn specs:

ASUS P5K-E Wifi
Q6600 @ 2,4
4G geheugen
XFX HD5870

880GT was kapot.
De nieuwe werkt niet=

Het zal toch niet aan het mb liggen?

Ik had de PC weg gebracht naar een winkel om te onderzoeken waar het probleem lag (PC vertoonde allemaal rode strepen door het beeld en grafische kaart werd niet meer herkend). Zij zeiden toen dat het mijn grafische kaart was. Ik heb toen de HD5870 gekocht en nu vertoond hij dus de bovengenoemde symptonen.

Hoi...

Drivers verwijderd van de 8800?Voeding juist aangesloten?(zalman was het toch?600w)
Drivers geinstalleerd van de 5870?

Voeding ben ik niet aangekomen(en is zalman 600w ja), dus dat zou goed moeten zijn. Verder is mijn oude videokaart kapot en mijn nieuwe doet het dus niet, dus is er dan nog een manier om de oude drivers te verwijderen (en de nieuwe te installeren)? Ik kan dus niks zien.

Velige modus werkt ook niet via die kaart?
Heb je een onboard aansluiting toevallig?

geen onboard, maar ik zou nog even kunnen kijken of veilige modus werkt. Ben zo terug met het resultaat.

Even oude kaart erin zetten, opstarten, dan uitzetten, dan nieuwe kaart erin, dan weer opstarten.
Helpt dat niet?

oude kaart er net geprobeerd in te zetten, hij piept echter als een malle en ik kreeg ook geen beeld. Dat piepen (en het geen beeld krijgen) is allemaal nieuw voor me, deed hij voordat ik hem weg bracht niet.

Dan hebben ze bij de computer winkel aan je moederbord zitten mollen...
Kan bijna niet anders.

Ok, dat word morgen dan maar even bellen... bedankt voor jullie hulp.

Vraag meteen even bij de winkel hoe ze geconstateerd hebben dat het de videokaart is die defect is. Ik ken nog genoeg winkels die geen goede hardware tester in huis hebben.

Jongens ik had een grove gemaakt, ik had de 2 pci-e stekkertjes er niet ingestopt. Wat ben ik toch een noob. Hadden hun namelijk niet terug in mijn oude videokaart gestopt dus had het helemaal over het hoofd gezien. Het is in ieder geval nu opgelost, sorry voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan