Nieuwe Videokaart Plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkbillie

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
hallo

ik heb hier nog een moederbord liggen (ASRock AM2NF3-VSTA) maar ik heb allene nog gene goede videokaart.er staat wel in het boekje dat er DDR2 op past maar dat is alleen kwa RAM geheugen.nu mijn vraag is als ik een GDDR3 videokaart koopt..werkt die er dan goed op? want mijn vorige videokaart een sapphire radeon 1950x pro (die nu kapot is) die werkte er wel op en volges mij was dat een GDDR3 alleen dat weet ik niet zeker.kan iemand mij hier verder aan helpen,of teminste zeggen wat de beste keus is voor een nieuwe videokaart.

Welkom bij de Helpmij!

DDR2 of DDR3 videogeheugen is niet belangrijk voor het beantwoorden van de vraag óf de kaart past, dat past / werkt altijd. Belangrijker is de vraag of het een AGP of PCI-e bord betreft.
Het bord heeft een AGP aansluiting, dus elke AGP kaart gaan passen, DDR0, DDR2 of DDR3 dat maakt niet uit.

Laatst bewerkt:
GDDR3 staat los van je DDR2 ramgeheugen. Als het slot van de videokaart de juiste is zou het moeten werken. Hou wel rekening met de voeding, als je een zware videokaart wil gaan plaatsen.

GDDR3 is iets anders dan DDR2 ;)

Je moet naar AGP / PCI-e / PCI kijken.

AGP + PCIe zijn de opvolgers van de PCI kaarten en hebben alle 3 een andere aansluiting.

Dit kan je ook vinden in pcwizard.

(was dus weer wat langzaam :D)

Hmm op de secondes was ik net later.:D
en ik had nog wel de nieuwe Helpmijer begroet én even uitgezocht wat voor een videovoet op zijn moederbord zit. :p ;) (en dat álles binnen 180 seconden.......)

Laatst bewerkt:
dat word dus morgen ff terug gana naar alternate en ze op de vingers tikke...ze zouden een ''beter of dezelfde'' video kaart terug sturen en vanmiddag kwam de Club 3D CGA-3652DDY binnen...en in mijn ogen is dat toch slechter als de x1950 pro

om toch maar ff deze post op te lossen...heb toch uiteindelijk me sapphire HD 3850 binne gekregen:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan