Nieuwe videokaart rendabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hoi,

Ik heb een vraag met betrekking op een videokaart, ik twijfel of het nog rendabel is om in mijn systeem ,Dell Optiplex GX270 een nieuwe videokaart te plaatsen. Ik gebruik mijn pc eigenlijk voor vanalles van fotobewerkingen, spelletjes (Fifa, Football Manager, GTA SA) omdat ik steeds meer moeite krijg met deze spellen te draaien zat ik aan een nieuwe videokaart te denken. Nog een rden is dat ik wegens geld gebrek niet op korte termijn een pc wil kopen en dat ook niet wil ivm nieuwe ontwikkelingen (Solid State Disk, Windows 7 etc) een jaar of 2/3 doen. Graag wil ik jullie mening hier over horen.

Systeem:
Processor: Intel Pentium 4, 2.6 Ghz
Moederbord: Dell Optiplex GX270 Frontbus: 800 Mhz, AGP 8x
Geheugen: Kingston 2 gb @ 266 Mhz
Videokaart: Nvidia GeForce FX 5200, 128 mb, GPU 250 Mhz, RAMDAC, 350 Mhz

Omdat ik op mijn moederbord niet beschik over PCI-e ben ik genoodzaakt om AGP 8x te pakken. Nou heb ik deze videokaart gezien bij mycom: http://www.mycom.nl/Products/View/SAPPHIRE RADEON X1650 PRO, 512 MB/135984.aspx#Specs

Denken jullie dat het voor mij en mijn systeem rendabel is om deze videokaart te kopen?
Alvast hartelijk dank iedereen!

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

vergeleken met die 5200 zou ik ook een 1650 gaan zetten.

toch net iets meer "body"

een zwaardere kaart zou "overkill" ziin

Dank jullie wel voor de snelle reacties! Dat schilt wel even een slok op een borrel weet je (mrmusic) toevallig of je ook via internet kunt bestellen en kunt laten bezorgen?

Inderdaad een leuk kaartje waar je nog wel wat plezier aan kunt beleven hoor, maar meer geld zou ik er niet meer aan uitgeven.

Hier trouwens een stuk goedkoper:
http://azerty.nl/producten/product_...ire-radeon-x1650-pro---grafische-adapter.html

Hoho....let wel even op !!!!

Dat is een PCi-e kaart en die van TS een AGP Berry !!

Specificaties
Merk Sapphire
Type RADEON X1650 PRO
Geheugen 512 MB
Fabrikant ATI
Videochip RADEON X1650 PRO
Interface-soort AGP 8x
Geheugenbus 128 Bit
Geheugentype DDR2-SDRAM
Maximum resolutie 2560 x 1600 Pixels
DirectX-versie 9.0
D-Sub 1x
DVI 1x
TV-uit ja
Video-in nee
Koeling Actief
RAMDAC 400 MHz
Geheugen kloksnelheid 1380 MHz
Kloksnelheid 590 MHz
OpenGL-versie 2.0
Shader model-versie 3.0
HDCP ja

Laatst bewerkt:
Klopt zag het nu ook, is wel erg jammer schol 20 euro inclusief bezorgen

Ik denk dat dat persoonlijk is.
Ik zou het persoonlijk nooit doen maar jij hebt je eigen argumenten.

Ja kijk inprincipe is het voor dit systeem veel geld 50 euro maar ik wil er nog 2 jaar mee doen als het niet langer is. En als je dan gaat kijken dan heb je 25 euro per jaar zeg maar dan maak het ook niet uit. En thuis heeft mijn moeder ook nog een oude computer (waar ze nooit aan zit) en daar kan die kaart evt dan ook mocht ik een andere kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan