Nieuwe videokaart slechter dan de oude?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilsevherpen

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe videokaart gekocht voor mijn pc, omdat mijn oude na ruim 3,5 jaar een beetje kapot is gegaan.

Oude kaart: Nvidia GeForce 8600 GT (256 MB)
Nieuwe kaart: ATI Radeon HD 4650 (512 MB)

Nu merk ik dat als ik aan het gamen ben (ik speel vooral World of Warcraft) mijn FPS er over het algemeen op achteruit is gegaan in plaats van dat hij verbeterd (of zelfs maar hetzelfde) is. Ik ben een klein beetje research gaan doen en volgens verschillende sites moet de ATI toch echt een verbetering zijn op mijn oude Nvidia kaart. Ik heb verder niks veranderd aan mijn computer, en mijn voeding is 300 Watt, wat volgens mij ruim genoeg zou moeten zijn voor de nieuwe kaart.

Waar zou de achteruitgang aan kunnen liggen? Voor zover ik weet heb ik de kaart en de drivers goed geïnstalleerd.

Wel eerst de oude nVidia drivers compleet verwijderd en pas daarna de nieuwe Ati drivers geinstalleerd?

Volgens mij wel, maar ik ga het voor de zekerheid even nakijken, dankjewel voor de snelle reactie!

Oeps! Je hebt helemaal gelijk, mijn Nvidia drivers staan er nog gewoon in. Dus nu gewoon alle drivers deïnstalleren en die van mijn ATI opnieuw installeren daarna?

Had een heleboel dingen van Nvidia in mijn software lijst staan, ik heb nu alleen nog Nvidia Drivers en Nvidia ForceWare Network Access Manager maar die kan hij allebei niet verwijderen. Horen die bij iets anders dan mijn videokaart en kan ik ze gewoon laten staan?

Goedemiddag,

Volgens mij kunnen die blijven je zou nu ook nog even ccleaner kunnen laten draaien.
Deze schoont je register op .

Had een heleboel dingen van Nvidia in mijn software lijst staan, ik heb nu alleen nog Nvidia Drivers en Nvidia ForceWare Network Access Manager maar die kan hij allebei niet verwijderen. Horen die bij iets anders dan mijn videokaart en kan ik ze gewoon laten staan?

Wanneer je moerderbord een nVidia chipset heeft, dan kan dat kloppen ja

Okee de drivers zijn verwijderd en de ATI weer geïnstalleerd, ik ga het later even uitproberen in het spel en dan laat ik weten of het geholpen heeft.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Wat niet wegneemt dat die HD4650 niet echt voor games gemaakt is...

Nou, het was eigenlijk ook meer een goedkope tijdelijke oplossing aangezien ik over een halfjaar ofzo een geheel nieuwe computer wil gaan kopen. Deze moet alleen nog even mee tot aan die tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan