Nieuwe videokaart start alleen goed op bij 'opnieuw opstarten'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnvanderh

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo Iedereen!

Ik heb een gek probleem. Ik heb beneden bij de TV een PC die ik al geruime tijd gebruik als mediaplayer. Staat ook in verbinding met internet en in het netwerk met de 'hoofd-pc' boven. Het betreft een medion-beestje van een paar jaar oud met windows 7 erop.

Heeft altijd redelijk goed video afgedraaid, maar wilde de video een boost geven door monteren van Asus HD 5450 Silent.
Even met installatie bezig geweest. Na installeren nieuwste drivers en catalyst (ook nog poosje met scaling bezig geweest om het beeld beeldvullend te krijgen) dacht ik het rond te hebben. Draait sneller en meer helder alle video. Precies wat ik wilde. Aangesloten via HDMI

Volgende probleem: Als ik de pc opnieuw laat opstarten pakt hij de Asus HD 5450. Als ik de pc uitschakel en even later weer met de knop handmatig aan zet, pakt hij de onboard kaart!

Als ik hem laat opstarten via onboard kaart (dan moet ik dus even VGA aansluiten op onboard om beeld te krijgen) krijg ik de foutmelding: 'Error. Can not find Asus Graphics Card'. Als ik dan weer opnieuw laat opstarten pakt ie gewoon weer de Asus! heel raar.

Dus als ik met de knop handmatig de pc aanzet pakt ie nooit de Asus!

Heb ook al geprobeerd in Bios wat zaken te veranderen zodat hij automatisch de PCI Express pakt en heb de intel grahics via safe mode ge-deinstalleerd. Dit mocht niet baten!

Heeft er iemand de gouden tip?

Hoi,

Weet de 5450 vraagt niet veel stroom. maar denk dat er in de medion ook niet echt een dijk van een voeding zit misschien de mogelijkheid om een andere voeding te proberen?

Hoi!

Als de voeding onvoldoende is moet hij toch nooit kunnen opstarten met de kaart?
Bij hevig gebruik van de nieuwe kaart zie ik ook geen verschijnselen dat hij te weinig stroom krijgt...

probleem is nog hetzelfde. Kun je onder windows 7 geen regel aanmaken dat deze bij opstarten steeds eenmalig de PC zelf herstart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan