Nieuwe videokaart + voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo,

Ik ben dus van plan een nieuwe videokaart te kopen en heb deze op het oog:
http://www.kapaza.be/Computers/Videokaarten_3d_TV_en_radio/26292901/9800_GTX_512_GDDR3_Club3D.html

Maar dan moet ik ook een nieuwe voeding kopen aangezien de mijne maar tot maximum 400 watt gaat.

Voor voeding heb ik deze gekozen:

http://www.alternate.nl/html/produc...Z/StealthXStream_600W/-1062542/?baseId=669390

Ik heb dus de vraag of er geen problemen zouden zijn ivm de compatibiliteit (of dat de processor niet goed genoeg is voor de gpu ofzo) met mijn pc, ik zal hier even mijn gegevens neerschrijven. (Gegevens haal ik van het programmaatje Everest)

Mijn pc is een Fujitsu Siemens Scaleo H.

Moederbord ID: 64-0100-001131-00101111-081507-Bearlake$1AAAA000_V3.02 RELEASE 08/15/2007
Moederbordnaam: Fujitsu Siemens P35T-FB

Geheugen: 4 gig ram (4 * 1 gig) (3.25 beschikbaar met dat ik 32 - bit heb maar dat kan ik oplossen door 64-bit te installeren indien nodig)

Processor: CPU Type: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)

De GPU die ik nu heb: PCI Express 1.0 x16: Zotac GeForce 8600 GS (bijna geen informatie over te vinden zoals gezegd in eerdere post) 512 mb geheugen

Waarschijnlijk doet dit er niet toe: Monitor Naam: HP w2216

Als je nog meer informatie wil kan je het vragen het is mogelijk dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Dank bij voorbaat

Haha man, ik denk dat je een te goede voeding hebt gekozen , dit kan het denk ik makkelijk aan,
ik heb hier wel een handige tip voor je hiermee kun je wat dingen invullen en dan kan de site zien wat voor voeding je nodig hebt http://www.cool-prices.nl/nl/iframe?url=http://tools.corsair.com/configurator/partner_psu_redirect.aspx?id=1187864

veel succes verder, en ik denk dat je wel goed komt met een 450 W voeding

Ben je zeker dat die 450 w voeding geen gevolgen heeft voor de andere onderdelen, ze bevelen een 550 w aan voor de gpu (denk ik), dus ik zou er niet graag onder zitten. Wat meer meningen zouden welkom zijn bedankt

Hoi..
.
Wat is het merk en typenr van de voeding die je er nu in hebt zitten?

Met die voeding verwacht ik geen problemen om er die 9800 en de rest van je systeem erop te kunnen draaien.

Met die voeding verwacht ik geen problemen om er die 9800 en de rest van je systeem erop te kunnen draaien.

Nice bedankt, ik vraag me dan wel af waarom ze daar een requirement op zetten, om de mensen te doen kopen zeker? Typisch.

Een bevestiging van iemand anders zou wel nog welkom zijn.

Laatst bewerkt:
neen.Men gaat altijd wat hoger zitten in het advies qua wattage.Dit omdat niet iedereen stabiele merkvoedingen heeft.
Een voeding van een goed A merk van 400w zal bijv beter presteren als een ***merk met 500

Meer info over voedingen waarbij je kan zien dat je fortron gewoon een goede voeding is.

klikkerderklik

neen.Men gaat altijd wat hoger zitten in het advies qua wattage.Dit omdat niet iedereen stabiele merkvoedingen heeft.
Een voeding van een goed A merk van 400w zal bijv beter presteren als een ***merk met 500

Meer info over voedingen waarbij je kan zien dat je fortron gewoon een goede voeding is.

klikkerderklik

Ah dankje voor de moeite!

Er staat ook bij de requirements dat je 2 x 6-pin powerconnectors moet hebben. Bij mijn voeding staat dat het een 4 pin interne voeding is, zal dit voor problemen zorgen of heb ik naar de verkeerde specificatie gekeken?

Ik zou graag nog een bevestiging hebben en iemand die een antwoord geeft op de vraag hierboven ivm met die pin connectors, want misschien geeft dit problemen bij het aansluiten.

dankje

Ik heb het zelf opgelost, ik heb besloten om toch een nieuwe voeding te kopen (degene in de link in de eerste post) om problemen te vermijden en het kan geen kwaad. De mijne is al 2 jaar oud en met de nieuwe gpu die ik ga kopen (zie link eerste post).

Bedankt voor de hulp en hopelijk kan ik zo spoedig mogelijk beter gamen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan