Nieuwe videokaart voor 2 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedstarYT

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Hallo

Ik zou graag een nieuwe videokaart willen aanschaffen omdat mijn huidige zeker niet meer zo sterk is.
Ik zou er graag Race-games mee kunnen spelen op 2 schermen.
Huidig systeem. Waarschijnlijk zal ik ook een nieuwe voeding moeten kopen maar dit vormt geen probleem. Budget in totaal (videokaart + voeding) niet boven de €350, als het moet kan ik wel hoger gaan.
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel Core i7 2600K @3.4 Ghz (overklokt op 4.4Ghz)
Ram: 16,0 Gb Dual-kanaal DDR3 @ 668Mhz
Moederbord: Asus P8P67 (LGA1155)
Videokaart: Nvidea GeForce 210
2Tb HDD en 250Gb SSD
Voeding: 550 Watt
Behuizing: Apevia X-Cruiser

Alvast bedankt!

-------

Ik zie juist dat mijn Ram-plaatjes de 'Kingston KVR1333D3N9/4G' zijn. Ik meen dat dit 1333Mhz is en niet 668Mhz zoals speccy zegt. Kan dit?

Laatst bewerkt:
Ik zou je een gtx 970 aanraden.
Wat betreft je voeding, van welk merk is die?
De nieuwste videokaarten hebben aan een voeding van 450 watt genoeg, ze zijn tegenwoordig een stuk zuiniger dan voorheen

Voeding is een LC Power LC6550 dus geen A-merk voeding, PC is ook al 4 jaar oud en toen wist ik stukke minder van PC's als nu.

Een hele mooie samenstelling btw, behalve dan de GeForce 210:p. Die videokaart is ontworpen om in een pc te stoppen als de onboard videokaart het niet meer doet en is absoluut niet geschikt voor gaming.

Je zult zeker heel veel baat hebben bij een betere videokaart. Met een budget van 350 euro kun je het beste in mijn ogen voor een GTX960 met een A-merk voeding gaan. Ik raad de MSI GTX960 Gaming 2GB aan, aangezien deze goede koeling heeft die uitstaat als je niet aan het gamen bent. Dit zorgt voor een stille pc:D.

Qua voeding is 500 watt genoeg. Je huidige voeding is niet zo'n goede voeding. Na 4 jaar zal deze absoluut geen 550 watt (of iets wat daar uberhaupt in de buurt komt) nog kunnen leveren door slijtage. Ik gok dat die misschien net 350 watt constant zal kunnen leveren maximaal.

De GTX960: klikkerdeklik!
De voeding: klikkerdeklik! Redelijk aan de prijs. Maar zeker z'n geld waard.

Als je je budget met 100 euro verhoogt kun je voor een GTX970 gaan. Maar dat zul je zelf moeten afwegen.

Speccy zit er hier ook altijd naast met de snelheid van het geheugen. Kijk eens in taakbeheer (als je Windows 8 hebt) onder het kopje 'Performance' bij 'Memory'. Rechtsonder staat de snelheid van het geheugen (zo niet, venster iets breder maken).

Ik denk tot ik dan mijn budget verhoog voor een gtx970 want denk tot ik met die langer verder kan dan met een gtx960. en voor de voeding zou ik liefst een modulair systeem hebben aangezien mijn case van plexi-glass is aan de zijkant dus wil wat cable management hebben binnen in :) heb ik nu niet en als ik dan toch bezig ben xd Corsair RM550 dan?

Klinkt goed :D! Met die 550 watt heb je altijd nog ruimte voor een stevige OC ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan