Nieuwe Videokaart voor Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram95

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Hallo,

Ik heb niet erg veel verstand van computers. Maar ik wil graag een betere videokaart in mijn PC hebben, voor betere games te kunnen spelen. Ik zou graag dan 512MB of 768MB willen hebben. Maar kan dat wel samen met de rest van mijn pc? Ik heb nu dit:

Dell Inspiron 530 E6850
Intel Core 2 Duo, 3.00 GHZ, 1333MHZ, 4MB Cache
2048MB werkgeheugen
500GB harde schijf
En een Ati Radeon HD2600XD, 256MB videokaart

Nu wilde ik de videokaart dus vervangen. Raden jullie mij dat aan om te doen, of is het de investering niet waard, en als jullie het mij dan aanraden, welke videokaart raden jullie mij dan aan?. Raden jullie mij dan ook aan om het werkgeheugen op te waarderen naar 4gb, zoja, welke moet ik dan nemen, en wat zijn de kosten daarvan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes, Bram

Natuurlijk willen we hier, routine check, eerst weten welke voeding je hebt.
Dat is van belang of je pc de videokaart zal trekken.
Mijn ervaring met merk pc's is dat de voeding altijd vervangen moet worden.

Om je voeding te bekijken moet je je pc even open halen.
Het merk en het wattage wat hij kan leveren is van belang.

Exact ! en het budget :)

En het is best wel verstandig om er nog wat geheugen in te gooien omdat de nieuwe games minimaal al 2 nodig hebben ;)

Ik heb daarnet even gekeken:). Maar waar moet ik precies zoeken. Er zitten wel wat stikertjes op de behuizing van mijn harde schijf. En verder kan ik niet echt veel vinden. Hetgeen wat ik kon vinden, daar heb ik een fotootje van gemaakt.

http://img121.imageshack.us/img121/8262/vermogen.png

Ik hoop dat jullie daar voldoende aan hebben. Anders moet ik nog even verder zoeken. Maar waar het dan staat, weet ik niet:rolleyes:
En mijn budget is ongeveer rond de 100 euro.

Waarschijnlijk 300 watt ik denk dat deze niet in staat is om de nieuwere videokaarten te runnen

Dat is jammer. Wat voor voeding is er nodig om wel een nieuwe te runnen, en wat zijn de kosten?

Oké, dan zal ik daar eens naar kijken, en als ik dan die 550W voeding heb. Welke videokaart raden jullie mij dan aan?

@stormbreaker&lord4163:Wel goed kijken he op het plaatje van de voeding.
Het is een voeding van DELTA.Valt gewoon onder de A merken.
Of wattage genoeg is nog afhankelijk van welke kaart er komen gaat.;)

@stormbreaker&lord4163:Wel goed kijken he op het plaatje van de voeding.
Het is een voeding van DELTA.Valt gewoon onder de A merken.
Of wattage genoeg is nog afhankelijk van welke kaart er komen gaat.;)

Ik zou graag minimaal een 512MB videokaart willen hebben. Maar zijn die er met een wattage van 300 watt? Want het staat er niet bij elke kaart bij vermeld:(

Ik zie dat je een budget hebt van 100 euro.

Nu moet je eigenlijk keuzes gaan maken.Van dat budget kan je wel een kaart kopen met 512mb maar dan ga je qua prestaties tenopzichte van je huidige 2600 niet echt met grote stappen vooruit.
Wil je dat wel dan zal je ook een andere voeding moeten plaatsen.De voeding mag dan wel van een A merk zijn maar levert niet genoeg duce om een kaart van de huidige generatie de nodige sapjes te leveren.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen:je moet niet je kaart(en daarmee dus je wenselijke prestaties) aanpassen aan je voeding maar andersom.

Kun je het budget verhogen dan komen er dus ook meer mogelijkheden.;)

@Frank, met dat over die 512 MB ben ik het niet eens.
Je kan 512 GDDR5 hebben, kaarten zijn ook van €100 te koop, en je hebt niet heel veel geheugen maar wel heel snel geheugen!
Dat is sneller dan bijvoorbeeld 1024 MB GDDR3.

@stormbreaker:Vertel mij eens wat nieuws.

Wat ik ermee wil aangeven is dat ondanks hij dan een kaart met 512mb geheugen zou nemen dan in combi met die voeding in een oudere generatie komt die verder qua prestatie tenopzichte van de huidige 2600 niet echt een geweldige stap voorwaarts is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan