Nieuwe videokaart voor deze pc nog mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spekkie22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af of ik voor dit ouwetje nog een nieuwe videokaart kan halen, ik kan er nu bijvoorbeeld zelfs nog World of Warcraft Cataclysm op draaien, maar wel in de laagste resolutie, anders trekt het mijn fps helemaal omlaag.

Ik heb zitten kijken op tweakers, maar ik snap niet echt waar ik op moet zoeken, ik geloof dat ik met deze pc alleen kan zoeken op het geheugentype 'DDR'? Dan blijft er namelijk weinig keus over.

volgens pcwizard:

Moederbord: Fujitsu Siemens D1826-G
Chipset: Intel i915G
Processor: Intel Pentium 4 530J @3000 mhz
Fysiek Geheugen: 2048MB (4x 512 DDR-SDRAM)
Huidige videokaart: NVIDIA GeForce 6600

Indien ik nog meer moet vermelden hoor ik dat graag,
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

alvast bedankt.

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Graag nog vermelding van de voeding die in het systeem zit.Daarvoor zal de kast los moeten en op de stikker van de voeding kijken.Ook het budget mag gegeven worden.
Het mobo beschikt over een pci-e slot(thats sure) dus er zijn wel wat mogelijkheden.
Alleen je cpu kan een bottleneck worden.Maar wellicht zijn er wel kaartjes die in combinatie met die p4 een betere combi vormen als de huidige 6600;)(wellicht op de second hand market)

Laatst bewerkt:
voeding..

wow, zo'n snelle reactie had ik niet verwacht, kom net pas terug van de voetbal..

Ik heb nu net mijn kast opengemaakt en daar staat:

Max DC Output 350W (+3,3V & +5V= 130W max)

Bedoelde je dit?

Qua budget dacht ik aan zo'n 50-100 euro.

Hoop dat er iets van een upgrade in kan zitten..

Hoi..

Mocht het op de stikker vermeld staan dan graag nog merk en type.Evt hoeveel amph op de 12 volt lijn.

FSP Group inc.

model no. FSP350 - 60THA-P

+12V2 === 15.0A(YEL/BLACK), +5Vsb === 2.0A (PURP), 12V === 0.3A(BLUE)

Goedenavond...

Ik ga je ietwat diverse mogelijkheden geven.
Wat betreft een videokaart kan je best nog een upgrade doen.Alleen het geval wil dat je voeding net een grensgeval is.Daarmee bedoel ik dat als je nog1x een betere kaart wilt zetten dat je voeding tekort gaat komen.Pas je de voeding niet aan dan zal je dus in de wat mindere kaarten komen waardoor het verschil van kaartwisseling te klein wordt.

Anders zat ik aan deze kaart te denken
http://www.alternate.nl/html/produc...ARE&l1=Grafische+kaarten&l2=Alle+PCIe+kaarten

Ga je bijvoorbeeld de tweedehands markt op voor een betere kaart dan komt je voeding weer om de hoek kijken.
Daarbij echt topkaarten hoeft nou ook weer niet want dan is je processor weer de bottleneck.
Zo zit ik nog met een p43.2ghtzHT en een radeon3850.Denk zelf dat dat voor die processor het maximale is maar ja die vraagt ook een zwaardere voeding.

Houdt ondertussen eens in je achterhoofd hoelang je nog met dit systeem verder wilt.Gezien de processor houdt het wel een keer op.

hartstikke bedankt voor de moeite,

Ik ga er maar eens over nadenken wat betreft de nieuwe kaart, want zoals je al aangeeft is het systeem ook al aan de oude kant en zou ik misschien beter eens voor een nieuwe pc kunnen gaan kijken in plaats van dat ik én een nieuwe videokaart én een nieuwe voeding ervoor ga kopen en wie weet wat er dan nog meer aan gedaan moet worden.

nogmaals bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan