nieuwe videokaart voor mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pratpitt

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart maar kan er geen vinden. De een heeft weer een pci-e 2.0 slot nodig en de ander heeft weer meer watt nodig. Ik heb een P5b-mx moederboard en volgens mij heeft deze geen pci-e 2.0 slots maar een pci-e x16 en een pci-e en daarbij nog 2 pci slots. Ik heb als voeding 350 watt met een maximum van 400 watt. ik wil een goede videokaart hebben want ik wil namelijk nieuwe games op zijn hoogste spelen (bijvoorbeeld crysis en straks crysis 2 etc..). Ik heb nu een radeon x1950 Pro van 256MB.

Hebben jullie enig idee welke kaart ik kan kopen of moet ik eerst iets in mijn pc veranderen?

Welke:

processor,
hoeveel hdd's,
hoeveel branders,
andere hardware

zit er in het systeem en

wat is het merk van de voeding?

Je kunt gewoon elke pci-e videokaart op het moederbord kwijt, pci 2.0 etc. is niet relevant.
Wattage van de kaart zou een issue kúnnen zijn.

Samengevat: kijk welke kaart je leuk vindt en kioop 'm als 'ie niet al te gekke dingen qua stroomverbruik nodig heeft.

ok bedankt! Ik had uitgerekend dat mijn cpu 150 watt nodig heeft dus een kaart tussen de 200w-250w kan ik gebruiken. Kan ik dan niet beter een nieuwe voeding kopen? want de goede kaarten met zo weinig verbruik zijn dan weer erg duur?

Laatst bewerkt:
Inderdaad moet je eerst het merk weten, afgaande op deze info kan ik niet met zekerheid zeggen of je met deze voeding op een videokaart uit komt dat Crysis 2 aankan. Gewoon puur met deze info kan ik je 2 kaarten aanraden:

De HD5670 of de HD4670. Ze verbruiken beide praktisch hetzelfde, want zoals je ziet is alleen de serie anders. (4xxx en 5xxx) Die 2e is de opvolger van de eerste, en is dus ook krachtiger. Het is dus aan je zelf hoeveel je er aan uit wilt geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan