Nieuwe videokaart voor PB m3720

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucasK

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Hallo helpmij-forumers,

ik heb een Packard Bell iXtreme m3720. Specs:
MoBo: PB MCP73PVT-PM
Voeding: 250W
Processor: Intel Core 2 Quad q8300 @ 2,5 Ghz
Videokaart: nVidia GeForce 210 (G210)
RAM: 2x2Gb DDR2 @400Mhz
HDD: +-700Gb @7200RPM

Ik game graag maar door dat de G210 niet echt capable is, moet ik dit doen op low en de resolutie op 800x600 (windowed mode). En zelfs dan krijg ik niet altijd goede framerates. Ik zou graag BF3, GTA IV, Skyrim en andere games willen spelen. Op een resolutie van 1280x720p, de settings hoeven niet op het allerhoogst met medium ben ik tevreden. Wel wil ik +60fps halen (Zeker in BF3). Nu heb ik door dat mijn voeding erg zwak is. Ik heb op internet lopen zoeken naar een low-profile videokaart. Toen ben ik op deze gestuit: http://tweakers.net/pricewatch/320241/club3d-geforce-gt640-4gb.html
Voornamelijk door de 4Gb ;) Het maximale verbruik van mijn G210 is volgens nVidia 30W. En van GT 640 50W.
Ik heb geen voorkeur voor nVidia of AMD. Ik ben ook niet van plan om in de toekomst SLI/Crossfire te gaan.
Ik heb op YouTube gezien dat deze kaart BF3, AC3, FC3 op 1080p kan handelen. Weliswaar met een iets krachtigere CPU maar ik wil op 720p. Ik heb nog niet echt veel ervaring met zelf PC's bouwen, ik ben er wel in geïnterresseerd. Ik weet niet of mijn huidige PC deze videokaart kan handelen. Wat denken jullie? Budget: Max. €150.

Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat je pc dit aan zou moeten kunnen, alleen zou ik geen gt640 kopen... En daarnaast is die 4GB helemaal niet nodig hoor;) Ik denk dat dit een betere keus is voor die prijs. Maar hoe hoog + breed mag de kaart maximaal zijn? Echt low-profile of gewoon niet zo dik + lang?
Daarnaast zou ik je dan adviseren gelijk van voeding over te stappen. De huidige voeding zal niet van de hoogste kwaliteit zijn en de 7770 heeft (eigenlijk voor maar 5W, hij verbruikt nl. 80W) een stroomkabel nodig, maar dat kan je ook met een molex > 6 pin kabel regelen (die zijn 2 euro ongeveer).
Daar hoort dan zo'n voeding bij: klik

P.S. heb je wel alle GTA IV patches geïnstalleerd? Daardoor zal hij ook een stuk sneller kunnen lopen!

Laatst bewerkt:
Hey tof dat je zo snel reageert en je had ook gereageerd op een eerdere post :p. Maar is het moeilijk om een nieuwe voeding te installeren? In mijn kast is ruimte zat (denk ik) Ik zal vanavond wel even kijken hoeveel ruimte ik heb. Welk model van de 7770 is het best stel dat ik genoeg ruimte heb? Ik dacht aan XFX r7770 1GDDR5

Ik heb even gekeken. Er is 19cm ruimte en als ik de ADATA kabel van me CD drive verwijder 30 cm of meer. Alle 7770's zijn 23 cm lang behalve: http://azerty.nl/producten/product_...rt.html?channel_code=40&product_code=70828046
Ik denk niet dat ik mijn disk drive ga gebruiken, heb ik alleen gedaan voor San Andreas maar die kan ik ook met DAEMONtools laten werken. Zou ik met deze kaart (de kleinere) Dezelfde performance hebben? En welk model is het beste? Is de voeding van 300Watt wel genoeg?

Neehoor;) Een nieuwe voeding installeren is een kwestie van kabeltjes loshalen (wel voorzichtig natuurlijk), schroefjes loshalen van de voeding, nieuwe voeding erin, schroefjes aandraaien, kabeltjes erin. Zou je misschien wel even een foto willen maken van je moederbord (met de vierkante en rechthoekige stroomstekker los)? Ik begin nu te twijfelen of je er ook een andere voeding in kan zetten... Het wil namelijk wel eens zo zijn dat fabrikanten een aparte aansluiting op het moederbord maken.
ADATA kabel? Bedoel je zo'n brede kabel? Die kan je toch naar beneden duwen (aangezien de kabel haaks op de aansluiting zit)? Ik zou gewoon proberen de CD drive te handhaven, ook al gebruik je 'm niet altijd.
De onderlinge verschillen zullen verwaarloosbaar klein zijn. Meestal kan je de betere videokaart al evenaren door je eigen videokaart 10 - 100 MHz te overklokken, zonder dat de temperatuur van je GPU daar van oploopt...
Als je huidige voeding 250W is van een C-merk, zou een 300W voeding nu genoeg moeten zijn... Ik weet niet hoe vaak je CPU op 100% zit, maar meestal is dat maar 1 minuut per week, dus zou een 300W voeding dat wel aan moeten kunnen;) Maar als je voor de zekerheid (of omdat je in de toekomst wil upgraden/dingen toevoegen aan je pc) meer vermogen wil, geen probleem!

P26-05-13_10.58.jpgP26-05-13_11.03.jpgP26-05-13_11.03[01].jpgP26-05-13_11.09.jpg
Dat zijn een paar foto's. Ik kreeg de pin connector niet los. Maar nu lees ik dat je kracht moet zetten? Ik had de release open, en er kwam geen beweging in. Kan het zijn dat het is vastgelijmd? De connector is niet gesmolten mijn mobo word niet warmer dan 30 graden. Ook een foto met de kabel die in de weg zou zitten ;)

Ik heb hem uiteindelijk los gekregen. Zou iemand nog kunnen reageren of deze: http://tweakers.net/pricewatch/303911/xfx-hd7770-double-dissipation-edition.html en deze http://tweakers.net/pricewatch/268901/be-quiet!-system-power-s6-300w.html goed in mijn systeem zouden werken?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de duidelijke foto`s!
Ligt de connector in het verlengde van de printplaat van de gpu? Anders heb je wel een korte nodig, of je koopt een haakse SATA-kabel...
Die gpu zou goed moeten passen, hij is volgens mij 21 cm kang (stond toch op website xfx?).
Ik weet niet of 300W niet een beetje krap is, maar ik denk dat 500W weer te ruim is. Aan de andere kant: bij lagere belasting (procentueel) is de pc zuiniger, dusja. Zelf zou ik geen CM kopen (voor de zekerheid, het is niet. een slecht merk ofzo). Ik zou zelf voor Corsair, Bequiet oid gaan.

CX430 is een goede keus! Die heb ik ook in een andere game-pc (:
Veel plezier ermee;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan