Nieuwe videokaart. Welke is max. mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vennoeije

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart die toch wel een stukje beter is dan mijn vorige. Ik had voorheen een Geforce 9500GS.
Heb nu een Geforce GT 430, maar vind het verschil nog niet echt groot genoeg.
Ben nu dus op zoek naar een betere kaart dan de GT430.
Als voorbeeld FIFA 11:
9500GS 1600-900 rendering HOOG, vsync/msaa uit.
GT430 1920-1080 rendering LAAG, vsync aan, msaa uit.
Hieronder mijn specs:

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

4 GB PC2-6400 MB/sec ddr2DIMM

Vista 32-bit

Videoslot: PCI-e.

300W voeding.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij wat info geven. Budget is tussen de 100 en 150 euro.

Groetjes,
Nick

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl

Denk dat als je een andere kaart wilt gaan plaatsen dat je ook aan een andere voeding toekomt.Voor een betere kaart als een 430 is een voeding van 300w(van wat voor merk dan ook)niet toereikend.
qua kaart zit ik aan een 460 te denken btw.

Heren,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

@frankwannet
Een nieuwe voeding is voor mij niet direct een probleem. Zo`n dingetje kost maar een paar 10tjes en t is geregeld. Had hier zelf ook al rekening mee gehouden.

@Paranoid
64bit? Denk je? Mij is altijd geleerd dat als je die 64-bit gebruikt, je ook al meer geheugen kwijt bent aan je besturingssysteem, waardoor `t beschikbare geheugen nagenoeg gelijk zou blijven.
En een radeon videokaart. hmm.. heb zelf eigk altijd goede ervaringen gehad met een Geforce. Zitten daar eigk veel verschillen in?
En waar staat eigenlijk de X voor bij een GTX of een GT videokaart van gForce?

ATI levert de snelste videokaart op dit moment, qua kwaliteit zijn ze voor mij gelijk. Budgetgericht zou ik sneller voor een ATI gaan omdat de kaarten in de budgetsectie gewoon sneller zijn van ATI.

En GTX is sneller dan GT volgens mij.

Mocht je de aanschaf van de voeding buiten dit budget laten dan zou ik eerder voor een 460gtx gaan als de 5770.

Wat Frank al zei, inderdaad als de voeding buiten budget valt is de GTX460 een betere keuze. Hoewel de HD6850 misschien een nog betere keuze is aangezien deze net een stukkie sneller is.

Dankjewel heren!

Zie inderdaad dat een Radeon HD qua prijs toch een hogere GPU levert. Das toch wel meest belangrijk toch?

@frank,
Hoe zit dat nou met dat 32 en 64bit verhaal?
Klopt t zoals t mij verteld is, of is dit verhaal niet waar?

Dat verhaal moet je je niet druk om maken.
Het klopt wel dat als je die volledige 4gb wilt kunnen gebruiken dat je naar een 64b versie moet.De vraag is of dat je dat bij normaal huis tuin keuken en een "beetje" gamen merken gaat.Ik denk van niet.Je zou dus maar een 0.8gb winnen.En dat merk je niet.

Tis voor mij idd alleen maar voor hobbygamen. Elke avond een uurtje FIFA en een uurtje F1 2010. Af en toe nog een HD-filmpje, meer heb ik niet nodig. Maar die games moeten wel goed draaien, vind ik zelf dan.
Als ik nou voor die HD 6850 zou gaan, met een 500W power, zou ik dan bij fifa de Renderer wel helemaal open kunnen gooien op 1920-1080?

De 6850 zal het echt stukken beter doen als een 430.Een 430 is ook niet gemaakt om mee te gamen.
Heb nog even zitten snuffelen en volgens mij is een 6850 10-15% weer beter als een 460gtx.
Denk dus geen verkeerde keuze.Een verdere topkaart heeft gezien cpu toch ook weer geen zin.
Denk bij het kopen wel aan een goede A merk voeding.

leesvoer.

Das idd genoeg leesvoer. En eigenlijk is `t niet goed om dat hele stuk te lezen. Ik twijfelde al bij welke videokaart ik moest kopen omdat er zoveel specs zijn waar je rekening mee moet houden, maar nu zie ik bij de voedingen ook al de bomen door het bos niet meer! haha
Zal zelf even kijken of ik een goede voeding kan vinden.

Nog 1 vraagje: Merk Videokaart, is dat belangrijk of interesseerd dat niet zoveel?

Laatst bewerkt:
Die MSI kaart had ik zojuist ook al via tweakers in mijn favorieten gegooid:) 1 van hoogste gpu.

Voeding was ik zelf voor een OCZ of een Coolermaster aan `t kijken.

Nouja, na nog wat voedingonderzoek ga ik dan toch maar voor de set van MSI en OCZ. Kan wel een voeding vinden van 5 a 6 euro goedkoper maar OCZ is wel 1 van de betere merken als ik zo wat reviews check.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!
Topic wordt opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan