nieuwe videokaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

majagraaf

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Hallo allemaal,
Ik dacht even een nieuwe videokaart te installeren, maar dat valt dus toch tegen. Hopenlijk kan iemand mij helpen.
PC is een Fujitsu Siemens Scaleo P met moederbord ASUS P5GD1-FM.
RAM geheugen is uitgebreid naar 2.5GB
Oude videokaart is RADEON X300SE
Na lang zoeken dacht ik dat een Radeon HD5450 (noiseless edition van Club 3D) moest werken.
Als ik deze installeer begint Windows (XP 32 bit) op te starten, maar op een gegeven moment wordt het scherm zwart en is alleen het pijltje van de muis te zien en deze is ook te bewegen. Verder gebeurd er niets.
Iemand een idee??
Groet, Marc

Hij werkt blijkbaar wel, anders zie je de muis niet. Maar word hij ook herkend in je bios?

Oude kaart wel eerst softwarematig verwijderd?

Al in de veilige modus geprobeerd de kaart te installeren?

Volgens mij heb ik alle software van de oude kaart verwijderd; deze doet het nu wel gewoon.
Hoe kan ik in de veilige modus installeren en hoe weet ik of hij herkend wordt in BIOS??
Marc

Maja,

Hoeveel watt is je voeding?
Een HD 5450 gebruikt namelijk wel wat meer dan een X300SE.

Voeding is een FSP350-60THA-P van 350 Watt. Zou dus genoeg moeten zijn?

Installeren in de veilige modus doe je niet naders dan in de gewone modus. Dubbelklikken op de Setup of de .exe van de meegeleverde software. Die voeding is idd. ook een aardige om rekening mee te houden...........

Voeding is een FSP350-60THA-P van 350 Watt. Zou dus genoeg moeten zijn?
Maar van welk merk is deze voeding? (FSP?)
Een voeding van een B-merk van 350 watt is net zo sterk als ééntje van een A-merk van 200 watt.

En bovendien, de voeding moet wel een hoge efficiëntie hebben: het percentage van het aantal daadwerkelijke watts wat de computer in komt, het overige aantal gaat d.m.v warmte-energie weg.
En efficiëntie van ongeveer 80 tot 85 % is goed voor een voeding, 70 % of minder is karig.

Volgens mij vraagt de kaart maar 19watts klik

Edit:Nog geen reactie betreffend installeren in veilige modus.Ook welke drivers er gebruikt worden ben ik wel benieuwd.

Laatst bewerkt:
Meegeleverde CD heet: Club 3D Drivercd ATI v7.7
Als ik deze open zie ik een map die drivers heet. Hierin kan ik kiezen uit Linux, Windows Vista-7 of Windows XP. In deze laatste staan 2 files nl: 10-4_xp32-64_hdmiaudio en catalyst_10.5_windows_xp_may21
Zo te zien 2 files zonder extentie, dus geen .exe file
Systeem werkt nu op oude videokaart. Zodra ik de nieuwe er in zet zie ik windows eerst opstarten en daarna wordt het zwart. Kaart wordt dus niet herkend???
Groet, Marc

Ondertussen heb ik de nieuwste? BIOS driver geinstalleerd en als ik nu de nieuwe kaart plaats gebeurd er helemaal niets meer, alleen een vrij snel draaiende fan. Ook de muis is verdwenen.
Zal ik dan toch een verkeerde kaart hebben gekozen (het is trouwens de 512MB DDR3 versie) of werkt ie gewoon niet???

Laatst bewerkt:
als ik nu de nieuwe kaart plaats gebeurd er eigenlijk niets.
geen piep, geen cursor en ik kan niet in BIOS setup komen.
alleen de fan op het moederbord staat te loeien!!
Gr. Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan