Nieuwe videokaart zorgt voor piepjes - oude videokaart inmiddels ook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel8888

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Dag mensen,

Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart en werkgeheugen in mijn pc geplaats, dankzij enkele tips van mensen van dit forum. Het betreft hier een R9 270x gaming 2G kaart.

Ik heb duizend maal gecheckt of de stroomkabels goed zaten en dat deden ze. Desalniettemin krijg ik een eindeloze reeks van korte piepjes bij het opstarten van de computer. Ik krijg ook geen beeld. Toen ik mijn oude videokaart en geheugen er weer in stopte bleef dit fenomeen bestaan. Wat opvalt is dat de videokaart telkens aan en uit lijkt te gaan, of in ieder geval schokt, nadat ik hem heb aangezet.

de voeding die in mijn pc zit is een coolermaster die 620watt levert. Dat lijkt mij het probleem ook niet en aangezien het fenomeen zich inmiddels ook bij mijn oude videokaart voordoet, denk ik dat het een ander problewem moet zijn.

ik heb trouwens goed opgelet dat niets statisch was.

Wat kan ik nog meer proberen en wat kan het probleem zijn?

ik zie uit naar jullie reacties.

groetjes,

Daniel

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het mij eerder een probleem van het moederboard.

Ik weet niet hoe anderen hier over denken?

Hoi,

Lees ook dat je nieuw werkgeheugen hebt zit dit er ook al in?

Ik heb het met en zonder het nieuwe geheugen geprobeerd. Zojuist ook zonder de videokaart en de piep blijft bestaan, waardoor het inderdaad waarschijnlijker is dat de mobo kapot is...

kan er echter nog een andere reden/oplossing zijn?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ook alleen oud geheugen ?

Als je weet welke bios je hebt kan deze je helpen met wat de piepjes betekenen

Ps je hebt een award bios.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gezien zijn vorige vraag deze Gigabyte GA-MA790XT-UD4P ;)

Haha. Dank voor de informatie en informering! Ik ga nog eens proberen alles goed erin te doen. Ditmaal wederom zonder videokaart en met het oude geheugen.

mocht iemand nog een idee hebben, ik hoor het graag. In ieder geval al bedankt voor de reacties!

Hoi,

En dan ook met oude videokaart proberen hoor.

Je zou een bios reset kunnen overwegen

Laatst bewerkt:
Ik heb hem weer aan de gang gekregen met alle oude ram en de oude videokaart! Het is dus gelukkig geen defect in de mobo.

wat raden jullie me aan om nu te doen? Het nogmaals met de nieuwe videokaart en het nieuwe geheugen te proberen?

Hoi,

Dat is fijn zou het eerst met nieuwe geheugen proberen.

Ik had het eerst met het nieuwe geheugen geprobeerd en daarna met de nieuwe videokaart en nou loopt ie!

Eventjes de nieuwe drivers installeren en dan hopen dat ie volledig naar wens loopt.

Het enige gekke is, dat windows aangeeft dat er slechts 1 4GB interne geheugen is geplaatst, terwijl dit er toch zeker 2 zijn :-).

Iemand tips hiervoor, of zal ik een nieuwe topic openen in de desbetreffende forum?

Groetjes en hartelijk dank voor jullie hulp!

Daniël

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Fijn dat het nu wel werkt:thumb: ik begrijp je vraag niet helemaal je hebt 2 reepjes van 4 gig erin zitten en je ziet er maar 1 dus in plaats van 8 gig totaal zie je maar 4 gig zo bedoelde je het?

Hoi,

Fijn dat het nu wel werkt:thumb: ik begrijp je vraag niet helemaal je hebt 2 reepjes van 4 gig erin zitten en je ziet er maar 1 dus in plaats van 8 gig totaal zie je maar 4 gig zo bedoelde je het?

Inderdaad! Wat kan het probleem zijn? Is het een kwestie van de drivers updaten, of iets in de BIOS aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan