Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Nieuwe videokaart, advies gevraagd

Howdy!

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart.

Waarom?
Mijn huidige videokaart levert veel problemen op. Wanneer ik dit niet op kan lossen wil ik toch een nieuwe.. Is het probleem daar niet mee verholpen weet ik zeker dat het ergens anders ligt (dus ja ik ga eerst een gewone kaart testen).

Wat heb ik nu?
Ik heb een Ati Radeon 9800 SE, 128 MB (NP: €179)

De prestaties bevallen mij redelijk moet ik zeggen. Ik was een nVidea GeForce II, 64 MB gewend dus dan ben je snel tevreden.

Wat wil ik?
Ik wil een goede videokaart waar ik stevig mee kan gamen en die ook nog wel een aardige resolutie aankan.

Wat doe ik?
Ik doe relatief weinig games maar wat ik speel is vrij heavy.. En ik wil er toch wel even mee vooruit kunnen.

Wat is de rest van mijn PC?
Een P IV 3.00 Ghz (2.95 running)
1024 DDRRAM
AsRock P4VT8+

Voorkeur?
Ik had goede ervaringen met nVidea altijd en las ook vrij goede reviews.. Mja.

Waar?
Als het kan moet ie hier bij staan: http://shop.powerline.nl/s/iproduct.php?id=VK maar zo niet is het niet een grote ramp als ik er maar aan kan komen (informatique is ook nog wel ok).

Hoe duur?
Voor een dubbeltje op de eerste rang.. Te mooi om waar te zijn.
Ik wil er best geld voor uitgeven maar €555 voor een videokaart is me te gortig (ok.. je hebt dan wel 16 pipelines en 256 MB maar toch..)
Minimaal €100 heb ik er wel voor over.

Uuund?
Hebben jullie een goed advies voor mij? Of meer info nodig?
Please post it!

Als je hebt ook reviews/tests/ervaringen.

THX! :thumb:.

Laatst bewerkt:
Uuhm; ik wil graag ook waarom's en omdat's enzo...

Ik weet er zelf niet zoveel van en als ik de prijs zie?

Edit: ah je had een edit

Geplaatst door XP_PC
Uuhm; ik wil graag ook waarom's en omdat's enzo...

Ik weet er zelf niet zoveel van en als ik de prijs zie?

Edit: ah je had een edit

daarom ga ik nog even naar test zoeken :cool:

edit : Ik zie nu minimaal 100 euro. Ik dacht maximaal

:o

Geplaatst door winnie de pooh

daarom ga ik nog even naar test zoeken :cool:

edit : Ik zie nu minimaal 100 euro. Ik dacht maximaal

:o

Neuh, het mag wat geld kosten. Maar zoals ik zei; ik wil het wel normaal houden.

Nja; je hoeft niet per ce uit het rijtje te kiezen ofzo. Ik wil gewoon wat goeds hebben ;).

Dit is toch goed? kijk naar de Pixel Pipelines en de MHz is ook wel hoog. Ik denk dat je hier zeker wel wat zwardere games op kan spelen en ook in de toekomst nog mee vooruit kan.

http://www.asus.nl/products/vga/n6600/overview.htm

Maar miscchien dat andere helpmijers ook even mee kunnen praten verhalen aanhoren van een iemand is beetje lastig misschien:p

€ 158.00

Mn vorige kaart was duurder.. Mja; het kan. Ik zal eens kijken!

ik zou een geforce fx 6600 kopen met 256 megabyte geheugen, ben trouwens ook aan het kijken voor nieuwe videokaart en moet zeggen het is ******* moeilijk om te kiezen.

nog even een kleine tip is het niet zo dat je moederboord alleen bepaalde types videokaarten ondersteund?

Want dan moeten we daar even op letten:)

Geplaatst door winnie de pooh
nog even een kleine tip is het niet zo dat je moederboord alleen bepaalde types videokaarten ondersteund?

Want dan moeten we daar even op letten:)

Ik heb het type in mijn openingspost staan dus?

Volgens mij niet..

Als je voor niets 30-40% sneller wilt is een soft-mod voor je 9800se iets voor je: heb het zelf ook gedaan en inderdaad dan net zo snel als een 9800pro. De omega drivers kunnen dat voor je doen, let wel het is een softwarematig openzetten van gesloten pipelines en dus geen flash o.i.d.

Of je moet geld uit willen geven...

Geplaatst door techie
Als je voor niets 30-40% sneller wilt is een soft-mod voor je 9800se iets voor je: heb het zelf ook gedaan en inderdaad dan net zo snel als een 9800pro. De omega drivers kunnen dat voor je doen, let wel het is een softwarematig openzetten van gesloten pipelines en dus geen flash o.i.d.

Of je moet geld uit willen geven...

Nee, ik heb geen gesloten pipelines. Ze zitten er simpelweg niet op.

Dit heb ik al geprobeerd namelijk. Dan vergaat mn hele scherm..

Ik WIL geen geld uitgeven maar ik heb zoveel problemen nu.. En ik ga ook eerst kijken of ik het anders op kan lossen (kan een videokaar conflicteren met geheugen?!) maar anders wordt het toch een nieuwe.

De XFX Gforce 6600GT 128MB is wel een hele vette, ik heb em gehaald bij informatique voor €215,-

Misschien iets voor jou?

(UT 2004 draait er prima op ;))

Geplaatst door Sarvo
De XFX Gforce 6600GT 128MB is wel een hele vette, ik heb em gehaald bij informatique voor €215,-

Misschien iets voor jou?

(UT 2004 draait er prima op ;))

Dat valt nog mee :).

Jah; daarom vraag ik het :). En uuhm, vergelijking.. Bijvoorbeeld met mijn huidige Ati Radeon 9800SE?

En heeft 'ie een aparte voeding nodig?

(ik kreeg van iemand deze tip: http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_groep=VK&art_code=VK220007 :thumb: is het dezelfde? (€199))

Laatst bewerkt:
neem dan beter de 6600GT of 6800LE voor zo rond 180 a 190 euro's;)

6600GT is volgens mij zelfs sneller en bij 6800LE pipelines activeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan