nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter bboy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bboy

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
hoi,

ik heb een nu NVIDIA GeForce4 mx4000 64 mb die standaard bij mijn pc geleverd zat.
snel kwam ik erachter gekomen dat het niet fijn is om met die kaart te gamen,
ik wil graag dus een nieuwe kaart kopen die geschikt is voor gamen en die goede prestaties leverd.

Mijn budget ligt rond de 150 euro.
ik heb een agp 4x slot.

ik zoek iets van de 265 mb.
ik heb er wel veer gezien, maar ik heb daar totaal geen verstand van dus ik weet niet wat wel goed is en wat niet.

wie raad mij een goede videokaart aan, of te vertellen waar ik op moet letten bij mijn aankoop?

alvast bedankt

Ik zou je echt niet blind staren op die 256 mb. Dit zegt eigenlijk niet echt veel.
Met 128 mb kom je zeker toe in die prijsklasse, in de plaats van het vele geheugen kan je dan een sneller kaart krijgen die veel sneller grafische berekeningen kan uitvoeren waardoor hij ook beter is in gamen.

Ik heb even wat rond gezien en ik denk dat in die prijsklasse je best gaat voor een 6600gt van nvidia.

Maar ik zou wel eerst je processor willen weten.

Staar je niet blind op alleen het geheugen. Het aantal piplines is op z'n minst net zo belangrijk (zo niet belangrijker) een 256mb kaart met maar 4 pipilines zal veel minder presteren dan een 128mb kaart met 16 of zelfs 32 pipelines

ok, ik begrijp het, mijn pc zit er zo uit ( qua chipz dan)

processor: amd 2800+

ram: 2x 256

geheugen 2x 80 gb

verder nog iets nodig?

ik heb een agp slot, maakt het dan ook uit welke agp x je koopt? ik zie wel een NVIDIA 6600GT agp 6x maar op mijn moederbord doos staat agp 4x

wat is shet versgil tussen agp 4 en 6?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan