Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reflexx

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen want die ik nu heb is nogal slecht. Ik wil niet meer dan 125 euro uitgeven.

Dit zijn mijn Specs :

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1900 MHz (11.5 x 165) 2500+
Moederbordnaam Asus A7V8X-LA (Kamet2) (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset VIA VT8378 UniChrome KM400
Systeemgeheugen 960 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (02/04/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart VIA/S3G UniChrome IGP (64 MB)
Video kaart VIA/S3G UniChrome IGP (64 MB)
3D-Versneller VIA/S3 UniChrome
Monitor HP F1523 [15" LCD] (CNN3270JH4)

Weten jullie misschien een goede videokaart wat past op mijn systeem?

alvast bedankt :thumb:

patrick

een op de Nvidia chip gebaseerde kaart : 7600 GT, is denk precies wat je zoekt, hier staan d'r een paar.

[edit] hoe kom je aan die "vreemde" interne systeemgeheugenwaarde van 960 MB (RAM) ? [end edit]

Laatst bewerkt:
dat past niet het k7 platvorm socket A heeft geen ondersteuning voor PCI-E
NVIDIA GeForce 7600 GT - 256 MB - Met geïntegreerde grafische kaart - PCI Express x16
er past alleen maar een agp kaart op

Klopt, had ik er volledigheidshalve ook even bij moeten vermelden. Gelukkig zijn er ook die gewoon in de AGP 8 te verkrijgen zijn, zoals bijv. de XFX van 139,50.

Ik heb mij nooit verdiept in Radeons, dus daar kan / wil ik niets over zeggen.

Ok, maar die 7600 GT is heus wel op meerdere plekken voor lagere bedragen in AGP uitvoering re verkrijgen, even Googlen..................

Edit:
In ieder geval 3 (7600 GT kaarten) gevonden onder de 130 euro, bij Alternate: Klik

Daar zit OOK die XFX kaart bij die jij zelf bij Alternate had gezien, idd. OOK AGP.

Laatst bewerkt:
Ah ik snap het al geloof ik, deze past dus wel die ik in het begin had aangewezen :

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGXNO

ik dacht al, want volgens mij is het gewoon een AGP :

De XFX nVidia Geforce 7600 GT is uitgerust met 256 MB GDDR3 geheugen en de GPU-chip is geklokt op 560 MHz. De kaart maakt gebruik van een AGP 8x slot.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan