nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter fct
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fct

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
hallo,
ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart waarmee ik de nieuwste spellen kan spelen. en het mag ongeveer 50-70 euro kosten.
mijn huidige videokaart is een: nvidia geforce4 MX 440
of zou ik het ook met deze kunnen redden want ik had de fifa 08 demo gedownload en als ik hem wil opstarten komt er een zwart scherm.

kijk eens op martkplaats of speurders.. kun je nog heel veel goeie kaartjes vinden.

Alle nieuwste spellen spelen op een kaart van €50 a €70 gaat niet lukken. Althans, niet op een speelbare wijze. Denk bijv. maar aan Bioshock. Dat spel zul je niet fatsoenlijk kunnen spelen op een kaart van €70.

GeForce MX Series worden niet ondersteund in Fifa08 zoals je hier kan lezen:
http://www.fifabenelux.com/nieuws.php?id=1888

zou dit een goede zijn voor de nieuwste spellen zodat je ze in iedergeval kan spelen Geforce 5700 256Mb DDR voor 40 euro is dit een redelijke prijs?
alfast bedankt

Hoe ziet de rest van je hardware eruit? (processor, geheugen enz.)
Niet alleen de videokaart bepaald of je een spel fatsoenlijk kunt spelen.
Overigens de GeForce 5700 (ultra) werd eind 2003 al als een 'low budget' kaart aangeprezen in de diverse tests, een kaart met een dergelijke aanduiding zal nooit de nieuwste spellen fatsoenlijk kunnen draaien, die kon zelfs in 2003 al niet de toen 'nieuwste' spellen allemaal aan.
Op voorwaarde dat de rest van het systeem nog redelijk 'up to date' is, is de ATI radeon X1950 op dit moment nog de beste keuze.

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1061170&showTechData=true

neem dan de 1950pro van sapphire met 512mb voor 146 euro
of de 7950gt of de 1950xt

In het kort: met 70 euro kun je geen videokaart kopen waarmee je de nieuwste spellen voluit kan spelen, daar ben ik intussen wel achter. Tenzij je veel geluk hebt op een veilingssite ofzo.

Ikzelf heb voor 81 euro bij pchut.nl een Ati x1650xt kaart gekocht, is redelijk goed denk ik. Maar niet genoeg om de nieuwste games te spelen op volle mogelijkheden.
Als je wilt weten hoe mij bevindingen zijn, stuur me dan een berichtje.
Ik krijg die kaart denk ik van de week nog binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan