Nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter TimJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TimJ

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Ik wil graag binnenkort een nieuwe videokaart kopen, maar ik zou echt niet weten welke videokaart op mijn pc kan. Ik ben helemaal niet hardware-technisch ;)

Ik zat te denken aan de nVidia GeForce 8600GTS, maar toen ik naar tweakers.net ging om deze op te zoeken zag ik dat er verschillende merken waren :confused:

Dit is de informatie van mijn huidige videokaart:
videokaartux5.jpg

PS: De videokaart wil ik (natuurlijk) gaan gebruiken om te gamen.

Hoi,

Welke videokaart in je PC kan ligt aan welke aansluiting je moederbord heeft (PCI/AGP/PCI-e). Ik weet uit mijn hoofd even niet welke van die aansluiting je kan hebben met de huidige videokaart, dus misschien handig als je de gegevens van je moederbord even hier neerzet. :)

Over verschillende merken: van elke videokaart zijn wel verschillende merken. Van welk merk je een videokaart koopt maakt in principe niet uit, er zijn alleen verschillende versies. De een kan bijvoorbeeld meer geheugen hebben dan de ander, of een snellere chip hebben.

Ik kan nergens vinden (in Everest) welke aansluiting mijn moederbord heeft, maar een vriend van mij zei dat alle GeForce 6 Series een AGP aansluiting hebben.

Ik ben ook nog verder gaan zoeken naar videokaarten en ik toen kwam ik de GeForce 8800 GTS tegen.

Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal op moet letten, wil ik een nieuwe videokaart aanschaffen?

als je egt een goede gpu wilt hebben dan zal je een 8800gt moeten kopen of zijn duurdere broer de 8800gts maar WEL die met 512 mb want dat is de snelste van de gts series en nog beter als de 8800gt zeggen "ze"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan