Nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter YouN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YouN

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Omdat ik mijn computer een beetje wil upgraden, ben ik van plan om een nieuwe videokaart te kopen. Dit is vooral om wat beter te kunnen gamen. Ik heb nu een nvidia geforce 6200 (256mb)
Ik wil er niet meer dan 120 euro aan uitgeven aan een nieuwe videokaart.

Hier wat gegevens over mijn pc.
Ik draai windows xp
Ik heb een Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.20GHz processor
Ik heb een harde schijf van 150 GB met nog zon 65 GB vrij
Ik heb een systeemgeheugen van 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM) (ik denk 2 x 512MB)

Kan ik als beste een nieuwe videokaart kopen om beter te gaan gamen, of kan ik beter iets anders eerst upgraden. En in het geval van een nieuwe videokaart, heeft iemand een goede tip voor een nieuwe videokaart. Ik heb niet erg veel verstand van computers, dus hou het een beetje begrijpelijk alsjeblieft:D.

YouN

WELKOM OP HELPMIJ

als je ook nog even je moederbord vermeld(ivm agp/ pci-e aansluiting,ik denk agp) en welke voeding(merk/wattage)

Moederbordnaam: ECS 661FX-M (Deluxe) / 661FX-M7 / SF2 / Abit SG-72 / Acer E61ML / AOpen s661FXm-US
Is dat oké voor het moederbord?

En ik weet niet waar ik mijn voeding kan vinden, tips?

zo te vinden een agp aansluiting

voeding?tja ff kast open maken en kijken wat er op de sticker staat op je voeding

ow wacht, dat is de adapter van mijn beeldscherm.. :o
is er ook een andere manier om mijn adapter te vinden, dan om in mijn pc te kijken?

neen

naar je voeding kijken moet toch pc los.

of wellicht kun je het door de koelgleuven zien

Tjah, het probleem is dat ik mijn pc niet open krijg omdat de plaat die ik eraf moet schroeven nogal vast zit.... nouja, maar eens mat wat brute kracht proberen danmaar.

Het lukt niet, maar dat is niet de eerste keer. Hij gaat altijd al abnormaal zwaar:(.
Ook door de ventilatie zie ik niets dat op een voeding lijkt.
Kan je ook advies geven zonder mijn voeding te weten?

whehe je moet het ook met gevoel doen, ik heb dagelijks stuk of 20 desktops in me handen die ik open maak dus open gaan gaat altijd wel.

Maargoed, download en installeer het programma everest is dan kom je alles over je pc te weten zonder dat je em open hoeft te maken.

Nu is je voeding in 1e instantie niet eens zo belangrijk.

Wat ik belangrijker vind is je budget voor een kaart of iets anders ;)

Ik heb everest, maar ik kan ook daar mijn voeding niet vinden :confused:
de rest van de gegevens die ik wel had heb ik bijna allemaal van everest gehaald
Mijn budget is liefst onder de 120 euro, maar als er echt een uitzonderlijk goede is kan ik er denk ik wel 150 van maken.

whehe je moet het ook met gevoel doen, ik heb dagelijks stuk of 20 desktops in me handen die ik open maak dus open gaan gaat altijd wel.

Maargoed, download en installeer het programma everest is dan kom je alles over je pc te weten zonder dat je em open hoeft te maken.

Nu is je voeding in 1e instantie niet eens zo belangrijk.

Wat ik belangrijker vind is je budget voor een kaart of iets anders ;)

budget is al gegeven!!!
everest ziet geen voeding en verdere gegevens waren al verstrekt

en een advies geven zonder kennis van voeding vind ik knap
je kunt wel een leuke kaart aanreiken maar als ie voeding niet voldoende is!!

nou, dat wordt dan nog eens proberen mijn pc te openen :(

das een hele leuke kaart en die had ik ook in me gedachten.
alleen die heeft een voeding van min 450 watt nodig

en daar ga je dus.....:confused:

vandaar me voedings vraag

450watt min vind ik nogal overdreven, de belasting is op max vermogen 98watt, op 450watt kan je zelfs een 8800 kaart draaien.

is toch het advies van sapphire zelf.

en als ts maar bijv 300watt heeft en geen goede stabiele a-merkvoeding kan ie het vergeten

Ok, daar moet ik je gelijk in geven, als het niet echt een gerenomeerd merk is heb je de kans dat ie eruit klapt dus in die zin heb je gelijk dat voeding kennis belangrijk is.

Maar ook als ik de reacties zie van de review op alternate, je hebt min 500watt nodig de ander zegt 450watt en sapphire adviseert 450watt is toch kul allemaal.

Het is net als een lift, ze weten dat er in de lift makkelijk 10 mensen kunnen maar ze hangen op, max 8 personen voor de zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan