nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodney93

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
ik wil graag een nieuwe videokaart omdat ik nu alleen maar een onboard 64mb kaart heb, mijn mobo heeft een pci-e slot dus de nieuwste kaarten moeten werken.

mijn pc is als volgt

cpu - amd athlon 3000+ 1,8gHz

mobo - asus k8v-vm

geheugen - kingston 512mb ddr400

voeding - 420watt

ik zou de videokaart ook in mijn nieuwe systeem dat ik over een maand ofzo wil kopen steken, dan kan ik alvast een beetje gamen voor ik mijn nieuwe systeem koop.

weet iemand misschien een videokaart voor €100 á €140

9800GT, HD4850 zijn denk ik de beste keuze.
Ik denk dat je voeding dat wel aan moet kunnen. (als het een a-merk is)

Dit is een goede goedkope kaart:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/165/82545/r4850-t2d512.html

Weet alleen niet zeker of die op jou PC werkt dus dat moet iemand anders maar even zeggen:p

Tot 140 euro he...

http://azerty.nl/producten/product_detail/165/87829/peak-radeon-hd4850-512mb-gddr3-pci-express-.html

Natuurlijk is die HD4850 dikke overkill voor je systeem.
Waarom trouwens niet gewoon een maand wachten en gelijk alles upgraden? Die maand is toch zo om.

Ik ga mee met Marsmannetje.

Heeft geen zin om nu een recente videokaart in zo'n relatief langzaam systeem te steken.

Wellicht kan je die videokaart dan over een maand (of wat?) iets goedkoper aanschaffen dan nu.

Kunt altijd hier kijken naar een videokaart die naar je wensen voldoet. Maar is inderdaad mischien slimmer om hem ineens met je nieuw systeem te kopen. Want je videokaart kom tanders niet tot zijn recht. Niet alleen je videokaart in je systeem is slecht om te gamen.

ik weet dat mijn systeem erg slecht is met gamen zelfs met een 4850 ofzo maar ik wil nu alvast gamen(er is over 3 week ook een lanparty dichtbij waar ik graag heen wil, als ik maar counterstrike source kan spelen is het al goed genoeg voor mij), over een maand is de prijs toch niet ineens €30 lager ofzo??

ik zag deze, die leek me wel mooi, dual slot dus niet zo'n last van warmte
http://www.pixmania.nl/nl/nl/148386...deon-hd-4850-dual-slot.html?form=7#tech-specs

Is 512mb intern geheugen dan ook niet wat te min voor CS:Source?

Is 512mb intern geheugen dan ook niet wat te min voor CS:Source?

Tja natuurlijk is dat niet fantastisch, maar de systeemeisen zijn niet zo zwaar:

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Met een normale videokaart ipv onboard ga je een gigantische stap zetten.
Het enige wat Rodney in de gaten moet houden is of zijn voeding goed genoeg is.
Welk merk voeding heb je nu?

die recommended cpu verwijst naar p4, een amd met dezelfde kloksnelheid is beter (wat waren dat mooie tijden, waar amd nog kon concurreren met intel)

asus, het is aanbevolen 450watt te hebben mar men heeft rekening gehouden met slechte merken met 450watt, ik bedoeld dat die voedingen de kaart ook wel zouden moeten kunnen trekken. mijn asus 420watt is wel iets beter dan 450watt van een waardeloos merk

die recommended cpu verwijst naar p4, een amd met dezelfde kloksnelheid is beter (wat waren dat mooie tijden, waar amd nog kon concurreren met intel)

asus, het is aanbevolen 450watt te hebben mar men heeft rekening gehouden met slechte merken met 450watt, ik bedoeld dat die voedingen de kaart ook wel zouden moeten kunnen trekken. mijn asus 420watt is wel iets beter dan 450watt van een waardeloos merk
klopt. Vandaar dat ik het ook vroeg. Dus moet het wel lukken. De 4850 zal toch niet zwaar belast worden: dat kan de rest van je systeem niet aan.

ik heb hem besteld, een sapphire met dualslot koeler. nu wachten tot ie eindelijk komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan